بیگ بنگ: آیا ستارۀ “ای‌ئی ارابه‌ران” شعله‌ور شده است؟ اگرچه ای‌ئی ارابه‌ران یک ستارۀ شعله‌ور نامگذاری شده و شکل این منطقه شبیه آتش است، اما هیچ آتشی در این منطقه وجود ندارد. آتش معمولا بصورت اُکسایش (گرفتن سریع مولکول اکسیژن) شناخته می‌شود و فقط زمانی رخ می دهد که اکسیژن کافی وجود داشته باشد و در چنین محیط‌های پرانرژی و کم اکسیژنی مثل ستارگان اهمیتی ندارد.

IC Abolfathماده‌ای که بصورت دود ظاهر می شود غالبا هیدروژن ِ میان ستاره‌ای است، اما حاوی رشته‌های تاریک دود مانند دانه‌های غبار غنی از کربن است. ستارۀ درخشان “ای‌ئی ارابه‌ران” که در سمت راست پایین مرکز تصویر دیده می شود به حدی داغ است که به رنگ آبی دیده می شود و نور را با چنان انرژی ساطع می کند که الکترون‌ها را از گاز پیرامونی دور می کند. وقتی یک پروتون نور الکترون را دوباره بدست می آورد، نور ساطع می شود، همانطور که در سحابی نشری پیرامونی دیده می شود. سحابی ستاره‌ای شعله‌ور که در صورت فلکی ارابه‌ران واقع شده، 1500 سال نوری از زمین فاصله دارد و حدود 5 سال نوری گستردگی دارد.