سحابی سراسب در نور فروسرخ

بیگ بنگ: سحابی سراسب در نور فروسرخ کاملأ متفاوت به نظر می رسد. در نور مرئی، غبارِ منعکس شده از سحابی به نظر آبی رنگ و شبیه سر اسب است. هرچند، در نور فروسرخ، مارپیچ پیچیده‌ای از رشته‌ها، گارها و پیله‌هایی از گاز و غبار درخشان ظاهر می شود و حتی شناسایی نماد اسب را دشوار می سازد.

این عکس برجسته از این سحابی در سه رنگ فروسرخ (R=22، G=12 و B=4.6 میکرون) از داده‌های کاوشگر نقشه‌بردار فروسرخ میدان وسیع ناسا(WISE) ساخته شده است. این سحابی، IC 4592 نامیده می شود و تقریبأ ۴۰ سال نوری وسعت دارد و در فاصلۀ ۴۰۰ سال نوری از زمین به سمت صورت فلکی کژدم در امتداد صفحه کهکشان راه شیری واقع شده است. IC 4592 کم نورتر است اما منطقۀ وسیع‌تری را نسبت به سحابی معروف سر اسب در صورت فلکی شکارچی پوشش می دهد. ستاره‌ای که در اینجا می درخشد و غبار را حرارت می دهد نو کژدم(Nu Scorpii) نام دارد که بصورت یک ستارۀ زرد رنگ در سمت ِ چپ عکس دیده می شود.