دانلود مستند “جهان زیبا” با دوبله فارسی

38
7720

بیگ بنگ: با این برنامه علمی سفری هیجان انگیز را به دنیایی از شگفتی ها آغاز می کنید. سفری به دنیای ریسمانهای کیهانی، دنیایی که شاید بتواند یک نظریه نهایی در فیزیک باشد و تمامی عناصر کیهان را در یک نظریه ی واحد به زیبایی توصیف کند.

71m-FMiAchL1برایان گرین فیزیکدان و نویسنده کتاب های پرفروش در سفر به این دنیای جدید و شگفت انگیز راهنمای ما خواهد بود. آیا او می تواند در حل بزرگترین معمای فیزیک مدرن به ما کمک کند؟ حتی اینشتین که آخرین بررسی هایش در این رابطه بود نتوانست این تناقض را برطرف کند. شاید بالاخره پس از گذشت چندین دهه به این پیشرفت غیر منتظره نزدیک شده باشیم . پاسخ این سوال با ریسمان های کیهانی در ارتباط است، ذرات انرژی که همچون رشته های یک ویلونسل در حال ارتعاش هستند و یک سمفونی کیهانی را در قلب دنیای واقعی ایجاد کرده اند. این برنامه علمی در سه قسمت به ترتیب زیر تهیه شده است.

PBS.The.Elegant.Universeبخش اول:
قسمت اول با نام “رویای اینشتین”، به معرفی نظریه ریسمان می پردازد و نشان می دهد که چگونه فیزیک مدرن-متشکل از دو نظریه که بینهایت با یکدیگر ناسازگار هستند-به بن بست جنون آمیز خود رسیده است: نظریه ی نسبیت عام، با موفقیت به شرح مسائل بزرگی مانند ستاره ها و کهکشان ها می پردازد، در حالی که مکانیک کوانتومی، به همان اندازه در توضیح اجرام کوچک مانند اتم ها و ذرات زیر اتمی موفق است و اتحاد این نیروها با یکدیگر با تناقضاتی روبر است و نیاز به یک نظریه ی انقلابی دیگر دارد.

PBS.The.Elegant.Universe2بخش دوم:
قسمت دوم مربوط به ”مسئله ریسمان ها” است که با یک صحنه غریب در یک سالن سینما آغاز می شود و در آن تاریخ جهان به عقب و به زمان بیگ بنگ باز می گردد، لحظه ای که در آن نسبیت عام و مکانیک کوانتوم هر دو به صحنه می آیند و بنابراین نقطه ای است که مدل های مرسوم ما درباره واقعیت جهان هستی به شکست می انجامد. سپس نوبت نظریه ریسمان است که برای نجات به میان می آید آنگونه که گرین شرح می دهد مراحلی که یک فرمول ریاضی با قدمت دویست ساله به اولین بارقه های نظریه ریسمان منجر شد-رشته های مرتعش انرژی که ارتعاشات متفاوت آنها موجب تولید کوارکها، الکترونها، فوتونها و همه دیگر ذرات بنیادی می گردد.

PBS.The.Elegant.Universe3بخش سوم:
قسمت سوم با عنوان “به جهان ۱۱ بُعدی خوش آمدید” به میزبانی برایان گرین نشان می دهد که چگونه ادوارد ویتن از موسسه مطالعات پیشرفته پرینستون، با کمک و همراهی دیگران، نظریه ریسمان را با تلفیق موفقیت آمیز پنج نسخه مختلف به یک نظریه واحد تکامل داده است کرد که به شکل رمزگذاری شدۀ “نظریه M” نامیده شد، تحولی که در یک جهان یازده بعدی قابل شرح می باشد. این ابعاد جدید یازده گانه حاکی از آن است که ریسمانها می توانند به شکل هایی که بنام غشا یا به اختصار برین نامیده می شوند، در بیایند. یک برین می تواند حتی یک چند جهانی و جهان های موازی ختم شود که ما هم اکنون در حال زندگی بر روی یکی از آنها هستیم.

نام : جهان زیبا – The Elegant Universe
لینک: IMDB
ژانر : مستند، کیهان شناسی
کیفیت : DVDRip – خوب
حجم هر قسمت بطور میانگین ۳۰۰ مگابایت
فرمت : MKV
مدت هر قسمت : ۵۰ دقیقه
دوبله فارسی است

راهنمای دانلود: دوستان گرامی پس از خرید الکترونیکی، لینک مستقیم برای شما قابل نمایش می شود و یک نسخه از لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال می شود، لطفا مشخصات و آدرس ایمیل خود را به درستی و با دقت بنویسید.

خرید – دانلود ۳ قسمت بصورت یکجا

38 دیدگاه‌ها

1. من در افغانستان زنده گی میکنم می خواهم مستند های نجوم وکیهان شناسی و تاریخی وباستان شناسی و فراتر از علم را خریداری کنمو نه از طریق اینرنیت بلکه ادرس فروشگاه تان را بگوید که انجا کسی را روان کنم تا دی ودی های شما را خریداری کند

2. با تشکر فراوان از پاسخگویی و پیگیری سریعتان. سایت شما خیلی منظم است. در ضمن طراحی زیبایی هم دارد. مطالبش هم گیرا و جذاب است .تبریک

3. سلام خسته نباشید میخواستم ببینم مکنه حداقل یک دقیقه از فیلم دوبله شده رو بذارید تا کیفیت دوبلاژ رو متوجه بشیم؟.با تشکراز سایت خوبتون.

4. با سلام
    آیا اصل کتاب the elegant universe در مجموعه شما موجود است و اگر هست به چه قیمتی است. بنده مایلم یک جلد از کتاب انگلیسی زبان آنرا تهیه کنم.

با تشکر