تله پورت ِ انسان نزدیک است!

0
236

بیگ بنگ: نویسندگان داستانهای علمی – تخیلی اصطلاح دور فرستی را قبلا ساخته بودند، البته تا قبل از تولد مکانیک کوانتومی ساز و کار عملی برای آن نداشتند. اما محققان هلندی برای نخستین‌بار موفق به تله پورت با دورفرستی اتم‌ها بین دو نقطه در فاصله ۳ متری از یکدیگر شدند که می‌تواند به معنای امکانپذیر بودن دور فرستی انسان در آینده باشد.

Teleport Data

به گزارش ایسنا، دورفرستی یا تله‌پورت (teleportation)، فناوری انتقال اشیاء یا انسان بصورت نور از مکانی به مکان دیگر است؛ این فناوری شامل تبدیل شیئ به داده- نور، انتقال به مقصد و تبدیل مجدد به شیئ اولیه است. محققان دانشگاه فناوری دلفت در این مطالعه، اطلاعات رمزگذاری شده به ذرات زیراتمی را بین دو نقطه در فاصله ۳ متری از یکدیگر با دقت ۱۰۰ درصدی منتقل کردند؛ اطلاعات براحتی از یک سمت به سمت دیگر منتقل شده و هیچ عاملی نتوانست این فرآیند را مختل کند.

این دستاورد نخستین گام برای توسعه شبکه‌های شبه‌اینترنت بین کامپیوترهای کوانتومی فوق‌سریع محسوب می‌شود. به گفته پروفسور «هانسون» سرپرست تیم تحقیقاتی، اگر بدن انسان را مجموعه‌ای از اتم‌ها در نظر بگیریم، امکان دورفرستی انسان نیز از مکانی به مکان دیگر وجود خواهد شد. مراحل بعدی آزمایش شامل تله‌پورت اطلاعات بین ساختمان‌های دانشگاه در فاصله ۱۳۰۰ متری از یکدیگر است که برای ماه ژوئیه (تیر ماه) برنامه‌ریزی شده است. نتایج این مطالعه در مجله Science منتشر شده است.

مطالعه بیشتر در : natureworldnews