بیگ بنگ: درود به دوستان و همراهان گرامی، خیلی خوشحالیم که شانزدهمین شماره از مجله ی علمی-نجومی بیگ بنگ را تقدیمتون می کنیم. موضوع موجودات فرازمینی همیشه از راز آلودترین موضوع‌ها در اخترشناسی و فیزیک بوده است. پرسش‌هایی مانند: آیا ما در عالم تنهاییم؟ آیا موجودات فرازمینی تا به حال به زمین سفر کرده‌اند؟ چقدر با ما فاصله دارند، چگونه می‌توانیم با موجودات فرا زمینی ارتباط برقرار کنیم؟ و … همیشه ذهن بشر را به خودش مشغول کرده‌ است، در مطلب ویژه ی این شماره سعی شده به برخی از این سوالات اساسی پاسخ های علمی و مناسبی داده شود.

cover16همچنین مطالب متونع و جالبی نجومی، کیهان شناسی و علمی از جمله: ارسال کاوشگر به اروپا و تیتان، آیا کهکشان راه شیری خاموش می شود، پیوند سر به واقعیت بدل می شود، زمین چند سال دارد، دانشمندان بدنیال جلوگیری از پیری، گامی بسوی درک انرژی تاریک، ظهور حیات در زمین چگونه بود، رازهای حل نشده مغز، آینده ی هوش مصنوعی، نزدیکترین سیاهچاله به زمین، سفری به دورترین نقطه ی کیهان و …مطالب جالب بسیاری را تقدیم دوستاران علم کردیم.

برای سهولت کاربران نسخه ی PDF قرار گرفته است که پس از پرداخت آنلاین میتونید براحتی مجله را دانلود نمایید.

لـینـک خـریـد مـجـلـۀ شمارۀ 16

1. درود برشما
    متاسفانه بعد از خرید لینک دانلود ارسال نشده. لطفاً پیگیری بفرمایید.
    ممنون از شما

2. سلام و ممنون از سایت خوبتون
    من مجله رو خریدم و به ايميلم پی دی اف ارسال شده ولی دانلود نمیشه ممنون میشم پیگیری بفرماييد

3. با سلام
    یه سوال چرا مجله رو به صورت نشریه چاپ نمکنید خیلی بهتر از الکترونیکی هست ?

4. سلام من این فایل رو خریدم اما لینکش باز نشد.ولی به هر حال خیلی خیلی از زحماتتون ممنونم

1. درود، فرایند خرید با موفقیت انجام نشده است، لطفا مجددا اقدام کنید.

من چند روز پیش برای تهیه این مجله اقدام کردم و فایل دانلود برام ارسال شد.اما لینک دانلود برای من کار نمیکنه و اخطار میده.لطفا به مشکل من رسیدگی کنین.
    با سپاس فراوان

لطفا قسمت های علوم اعصاب را بیشتر و بیشتر کنید چون همون ۱.۵ کیلو گرم به اندازه کل هستی و کهکشان جالب هست

7. سلام .میخواستم بدونم گروهی یا شبکه اجتماعی درباره مطالب سایت و مطالب نجومی که بشه از دانش افراد استفاده کرد سراغ ندارین؟

8. با سلام من مجله رو خریداری کردم اما به ایمیلم ارسال نشده
    با تشکر از سایت خوبتون

9. با سلام . من مبلغ لازم برای خرید مجله را پرداختم . اما بعد از دانلود مجله نتوانستم مجله را باز کنم. لطفا راهنمایی کنید .

1. درود، لینک دانلود مجله مجددا برای شما ارسال شد، اقدام به دانلود نمایید.

10. ممنونم، میخواستم بدونم این خبر صحت داره که زمین در سال 2030 وارد عصر یخبندان میشه؟

11. سلام اطلاعات در مورد سحابی نیاگارا میخام
    لطفا سایت مربوط یا اطلاعات مربوطه برستین یا راهنمایی کنید ممنون

12. سلام خسته نباشید. من یک سوال داشتم. وقتی یک پی دی اف یا یک مقاله به عنوان مقاله علمی به ما معرفی میشه، چطور بفهمیم که واقعا مقاله معتبر علمی و استاندارد هست یا نه؟

1. با درود، ساده ترین راه برای پی بردن به اعتبار یک مقاله علمی این است که عنوان مقاله ی مربوطه و اسم دانشمندان ذکر شده در آن را ترجمه و در اینترنت سرچ نمایید تا ببینید مقاله ای برابر یا مشابه آن در اینترنت وجود دارد یا خیر. پس از پیدا کردن مقاله ی اصلی با جستجوی بیشتر می توانید به اعتبار آن پی ببرید. راه ساده تر نیز مشورت با دوستان مطلع در زمینه ی انتشار مقالات علمی میباشد.

1. ممنون از پاسختون، ولی در اینترنت از هر مطلبی چه معتبر چه دروغ، صد ها کپی وجود داره و اگه سرچ کنیم ممکنه کلی مطالب مشابه اون رو بیاره، چطور میتونیم بفهمیم اعتبار علمی داره یا نه؟ یعنی اینکه مقاله استاندارد علمی و مورد تایید مراکز علمی هست یا نه؟ برای مثلا به من چند تا پی دی اف داده شده چطور میتونم بفهمم ارزش و اعتبار علمی اونها چقدره، فقط باید از متخصص در این زمینه بپرسم یا خودمم میتونم تشخیص بدم؟

1. درسته هزاران مطلب و مقاله وجود داره، اما منظور بنده سایت های معتبری هست که مقالات اصلی و تحقیقاتی رو هم ذکر میکنن، تعدادی از این سایتها رو در زیر می نویسم:

13. سلام. از سایت معرکتون بسیار سپاسگزارم. فقط بعد از خرید لینک دانلود به ایمیل ارسال نشد. ممنون میشم راهنمایی کنید. خسته نباشید

14. سلام من دیروز مجله رو خریدم ولی الن تو دانلود مشکل داره دانلود نمیشه میشه پیگیری کنین..

1. با درود، لینک دانلود مجله به ایمیل شما ارسال شد.