مجله الکترونیکی شماره ۱۷ بیگ بنگ

14
1837

بیگ بنگ: درود به دوستان و همراهان گرامی، خیلی خوشحالیم که بعد از مدتها این افتخار را داریم تا مجله ی شماره ی ۱۷ بیگ بنگ را تقدیم شما کنیم. همانطور که خبر دارید امواج گرانشی رصد شدند، امواج گرانشی آخرین پیش بینی نظریه ی نسبیت عام آلبرت اینشتین است که بتازگی پس از یک قرن بطور مستقیم مشاهده شد. فیزیکدانان امواج گرانشی ای را شناسایی کردند که ثابت می کند اینشتین درست می گفت. به طور کلی، این بدین معناست که محققان سرانجام به عمیق ترین بخش واقعیت فیزیکی رخنه کرده اند جایی که عجیب ترین و هیجان انگیزترین نتایج از جهان اینشتین آشکار می شوند. در مطلب ویژه ی این شماره اطلاعات مفیدی در خصوص امواج گرانشی و چگونگی این کشف بزرگ را مطالعه خواهید کرد.

bigbang_mag17همچنین مطالب متنوع و جالبی نجومی، کیهان شناسی و علمی از جمله: آیا نزدیک ترین ستاره به زمین سیاره هم دارد، راز شکستن استخوان های فضانوردان، نسل جدید ساعت های اتمی، آیا می توان روی آب راه رفت، ریچارد فاینمن فیزیکدان افسانه ای، کیهان ما از چه درست شده، شفق قطبی چگونه شکل می گیرد، کشف بخش خودخواه مغز در انسان، هشت مکان برای مشاهده ی نظریه‌ی نسبیت اینشتین در زندگی و …مطالب جالب بسیاری را تقدیم دوستاران علم کردیم.

برای سهولت کاربران نسخه ی PDF قرار گرفته است که پس از پرداخت آنلاین میتونید براحتی مجله را دانلود نمایید.

لـینـک خـریـد مـجـلـۀ شمارۀ ۱۷