مجله الکترونیکی شماره ۴ – خرداد ماه ۱۳۹۳

26
287

درود به همراهان همیشگی بیگ بنگ، موضوع فرگشت یا تکامل یکی از مباحثی است که ذهن بشر رو درگیر خودش کرده و هنوز دانشمندان بدنبال شواهد و پاسخ مناسبی در این زمینه هستند. در چهارمین شماره مجله بیگ بنگ قصد داریم در مورد فرگشت صحبت کنیم و بدنبال پاسخی مناسب برای پرسشهایی از این قبیل هستیم: آیا جهان طرح داره؟ ما در کجای جهان هستیم؟ آیا فرگشت فقط یک نظریه است؟ ما در کجای تکامل قرار داریم؟ آیا ما در ابتدای تکامل قرار داریم؟ در ضمن مطالب علمی و نجومی نظیر، سفر در ابرهای توفانی مشتری، ستاره های فوق سریع، سیاره منزوی، عناصر بدن ما و ستارگان ، رانده شدن یک خوشه ستاره ای از کهکشانش ، گازهای عجیب در اطراف کهکشانها، حفره تاریک خورشید، تاریخچه آوای طنین کیهانی، بررسی ماهیت ماده، فضا و زمان… را همراه با بسیاری از مطالب دیگه تقدیمتون می کنیم. همچنین در این شماره میتونید جدیدترین صحبت های هاوکینگ رو در مورد هوش مصنوعی و تکامل انسان و همچنین صحبت های ست شوستاک رو در مورد حیات بیگانگان بخونید

01

26 دیدگاه ها

• درود دوست عزیز، اتفاقا از اولین مجله قرار بر این بود که مجله بیگ بنگ، هم همانند سایر مجلات پولی باشه و دوستان مبلغ ناچیزی برای خریدش هزینه کنند، تا ما طرفدارهای واقعی خود را بشناسیم و بدانیم که حقیقاتا این مطالبی که می نویسیم برای چه کسانی ارزشمند هست. اما برای نمونه فقط اولین مجله را به رایگان در اختیار کاربران قرار دادیم. بارها عرض کردم، بخاطر چیزهای بی ارزش هزینه می کنیم، اما اهمیتی به مطالعه نمی دهیم.

• واقعا فوق العاده است، سالها پیش این تیپ از تصاویر داروین، دستاویز تمسخر واقع میشد و عده ای میگفتند که خودش شبیه میمون بوده. ولی امروزه که برداشت های بسیار زیباتری از این عکس میشه

خسته نباشید
    من دوست دارم مثل شما مجله ی برای معرفی رشته ی تحصیلی خودم درست کنم ولی نمی توانم
    می خواستم راهنمایم کنید ( کتاب ، سی دی آموزشی ، کلاس آموزشی و …) به من معرفی کنید.
    ممنون

• دوست گرامی چه دلیلی داره که چون شماره‌ی نخست رو به رایگان منتشر کردند این کار رو تا آخر ادامه بدن؟!

اینکه انتظار داشته باشیم نشریه ها و کتاب های الکترونیکی ارزون تر از هم‌ارز کاغذیشون باشند کاملا منطقیه ولی انتظار رایگان بودن واقعا غیر معقوله!
      البته نه اینکه این کار نادرست باشه (خود من مقالاتم رو توی وب گاهم رایگان منتشر میکنم, همینجا هم مقالات زیادی رو دارن به رایگان در اختیار ما قرار میدن) ولی اینکه به شکل یه انتظار باشه ناردسته…

کارتون عالیه.
    بیشتر از این‌ها هم می‌ارزه.
    من دوست دارم برای ۱۵ شماره(۴ شماره گذشته و ۱۱ شماره آینده) یکجا پرداخت کنم. از خارچ کشور امکان پرداخت کارت ندارم. لطفا شماره حساب بدید تقدیم بکنم.
    اگر امکان ایمیل اتوماتیک مجله ها باشه دیگه بی نظیر میشه.
    ممنون

3. خیلی دوست دارم تهیه اش کنم ولی متاسفانه همه اش ۱۵ سالمه و به کلی پول جداگانه ای ندارم …
    اما ممنون به خاطر این اقدام علمی و اهمیتی که به روح آدمایی میدین که به جز مسائل روزمره ی همه گیر آدما چیزای دیگه ای هم براشون مهم هست 🙂

4. سلام.
    میشه به جای خرید الکترونیکی که فعلاً برای من امکانپذیر نیست، یه شماره کارت بدید تا هزینه ۳ شماره رو براتون کارت به کارت کنم و شماره پیگیری هاشون رو براتون ایمیل کنم و مجله رو از طریق ایمیل دریافت کنم؟
    ایمیل من رو هم که دارید…

5. به نظرم اینکه پرسیدین «آیا فرگشت فقط یک نظریه است؟» نادرسته!

این گونه به ذهن القا میشه که انگار نظریه برابر با تردید و همراه با خطا است در حالی که این طور نیست و نظریه به معنی دقت بالا و احتمال بالای درستی هستش!

خب مگر نه اینکه نطریه های نسبیت و کوانتوم و فرگشت بهترین پاسخ های بشر تا به امروز به توجیه پدیده ها و رخدادها است؟! پس چطور میشه گفت که فقط یک نظریه است؟

• با احترام دوست گرامی به احتمال زیاد شما این مقاله را مطالعه نکردید، فرگشت در عصر حاضر با این همه شواهد و دلایل باز هم برای بعضی، حتی فرضیه هم محسوب نمی شود، چه برسد به نظریه. ما در این مقاله سعی کردیم تعریف درستی از نظریه انجام دهیم و با دلایل و شواهد، اثبات کنیم که فرگشت نه تنها یک نظریه است، بلکه نظریه ای موفق محسوب می شود.

• بله دوست عزیز
      ژنتیک الان علاوه بر آناتومی بزرگترین اثبات تکامل هست
      امروزه کل رده بندی موجودات زنده بر پای سیستماتیک مولکولیه یعنی میزان شباهت ساختار DNA
      جالبه که هنوزم خیلیها شک داران
      🙂

6. سلام دوستان خسته نباشید
    من وجه مجله رو پرداخت کردم اما وسط دانلود به علت مشکل اینترنتم و قطع شدن اون مجله دانلود نشد ولینکهای دانلود هم دیگه کار نداد
    راهی برای دانلود مجددش هست یا مجددا وجه رو واریز کنم

7. سلام- من این شماره رو برای حمایت از شما که شماره های جدید رو رایگان کردید خریدم. خیلی کارتون درسته به دوستان هم پیشنهاد میکنم حتما این شماره از مجله رو بگیرن و بخونن.