بیگ بنگ: این ویدئو که برشی از فیلم علمی- تخیلی “در میان ستارگان”(Interstellar) میباشد، مربوط به بازدید 3 تن از فضانوردان از سیاره ای عجیب در مدار یک سیاهچاله میباشد. بر طبق معادلات نسبیت اینشتین خوب می دانیم که زمان در تکینگی و نزدیک سیاهچاله کندتر می گذرد. در فیلم نیز به این نکته اشاره می شود که بدلیل نسبی بودن زمان و موقعیت سیاره نسبت به سیاهچاله هر یک ساعت در این سیاره، 7 سال در زمین سپری می شود. این ویدئوی کوتاه را نگاه کنید تا متوجه شوید که زمان عجیب از چیزی است که ما تصور می کنیم.

فیلم کریستوفر نولان سفرِ گروهی از محققان را روایت می کند که برای غلبه بر محدودیت های سفر انسان در فضا و طی کردنِ فواصلِ طولانی از کرمچاله ی جدیدی که در اطراف سیاره زحل کشف شده بود عبور کردند و با ورود به منظومه ای در کهکشان دیگر به دنبال سیارات سکونت پذیر بودند تا پناهگاهی جدید برای بشریت باشد. به گفته ی کارشناسان این فیلم به لطفِ جلوه های بصری و سیرِ داستان یکی از واقع گرایانه ترین فیلم های علمی – تخیلی میباشد.

دانلود ویدئو با حجم 71 مگابایت