سخن اندیشمندان

1
258

در طول زندگی ام یک نکته را آموخته ام: همه دانش ما در برابر واقعیت، مقدماتی و بچگانه است و البته این نکته هنوز هم با ارزش ترین چیزی است که داریم.

– آلبرت اینشتین –

albert

یک دیدگاه

1. تازه از همین واقعیت مقدماتی و بچه گانه ( فیزیک کلاسیک نیوتنی ) هم درک درست و دقیقی نداریم و رابطه اون رو با واقعیت یه ذره عمیق تر ( فیزیک کوانتوم ) که دیگه اصلا خیلی کم تر میدونیم ! اصلا و اساسا ذهن ما ومغز ما با حقیقت جهان خیلی بیگانه است و فاصله داره ودایم تو توهم و خیال به سر میبریم وتنها ابزار دستمون ریاضیاته که حداقل میتونیم باهاش فیزیک کلاسیک رو تا حدی زیادی توضیح بدیم ! ولی چیزهایی تو جهان داره اتفاق میوفته که حتی با ریاضیات هم تا حالا که توضیحی براشون داده نشده و یا به سختی میشه توضیح داد یا شایدم اصلا نشه توضیحشون داد ! یعنی حتی انتزاعی ترین و مجردترین ابزارها هم که ریاضیات باشه هم بالاخره یه جایی متوقف میشه و به بن بست میخوره وعلی رغم میل باطنی ریاضیدان ها ! دیگه کاربردی نداره ومعلوم نیست اونجا باید از چه ابزاری غیر از ریاضیات استفاده کرد ؟!