سخن اندیشمندان

1
124

« اگر زمان به اندازه کافی باشد، هیدروژن به این فکر می افتد که از کجا آمده و به کجا می رود

– ادوارد هریسون – (۱۹۱۹ -۲۰۰۷)

ستاره شناس و کیهان شناس انگلیسی، که بیشتر زندگی حرفه ای خود را در دانشگاه ماساچوست و دانشگاه آریزونا، ایالات متحده آمریکا به سر برده بود. او بیشتر روی افزایش سرعت انبساط کیهان و پارادوکس اولبرس کار کرده و کتاب کیهان شناسی برای خوانندگان غیر حرفه ای نوشته است.

1175123

:::پارادوکس اولبرس این سوال را مطرح می‌کند که چرا آسمان شب سیاه است؟

پاسخ این سؤال که چرا آسمان شب سیاه است، این می‌باشد که آسمان شب در واقع اصلاً سیاه نیست. اگر چشمان ما به گونه‌ای می‌توانست تابش ریزموج زمینه را مشاهده کند و نه فقط نور مرئی را، ما تابش ناشی از خود انفجار بزرگ را که تمام آسمان شب را پر کرده است، می‌دیدیم. تابشی که فضاپیمای WMAP، آن را به زیبایی به تصویر کشیده است. تابش ناشی از انفجار بزرگ،‌ هر شب در آسمان، بالای سر ما قرار دارد. اگر ما چشمانی داشتیم که قادر به دیدن ریزموج‌ها بود، می‌توانستیم فراتر از دورترین ستاره‌ها، شاهد لحظه‌ی پیدایش جهان باشیم. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه این مطلب را مطالعه کنید »»» پارادوکس اولبرس

*هیدروژن سبک‌ترین عنصر در جهان است و بیش از دیگر عنصرها می‌توان آن را به صورت آزاد در طبیعت پیدا کرد. می‌توان گفت نزدیک به۷۵% از جرم جهان از هیدروژن ساخته شده‌است.

یک دیدگاه