بیگ بنگ: میچیو کاکو فیزیکدان مشهور و یکی از بنیانگذاران نظریه ریسمان، در مورد شناخت حیات هوشمند بیگانه و فرازمینی‌ها می‌گوید: «شاید ما نوعی تصویر ذهنی داشته باشیم که در آن یک بشقاب پرنده بر روی چمن کاخ سفید فرود می‌آید و سپس آن فرازمینی‌ها انواع مختلفی از فن آوری های پیشرفته را به ما هدیه می‌دهند تا بتوانیم عصر طلایی را در سیاره زمین آغاز کنیم. من شخصاً فکر نمی‌کنم در آینده این اتفاق بیفتد. بعنوان مثال: اگر در جنگل هستید، آیا با سنجاب و گوزن صحبت می کنید؟»

Michio Kaku speaker keynote speech conferencias xبه گزارش بیگ بنگ، شاید شما مدتی این کار را انجام دهید، اما بعد از مدتی حوصله‌تان سر می‌رود، زیرا آنها جواب شما را نمی‌دهند. آنها چیز جالبی برای گفتن ندارند و نمی‌توانند به ارزش‌ها و ایده‌های ما مرتبط شوند. یا حتی اگر کنار تپه مورچه‌ها بروید و به آنها بگویید که برای شما زیورآلات یا انرژی هسته‌ای آوردم حالا مرا پیش مورچه ملکه ببرید، دوباره به همان شکل جوابی دریافت نمی‌کنید. بنابراین شاید اکثر فرازمینی‌ها به ارتباط با ما علاقمند نیستند. توجه داشته باشید که فرازمینی‌ها ممکن است هزاران سال، یا شاید میلیون‌ها سال در تکنولوژی از ما جلوتر باشند و ممکن است هیچ علاقه‌ای به تعامل با ما نداشته باشند.

او در ادامه در مورد هوش موجودات بیگانه و میزان آن افزود: یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های هوشمندی، پیش‌بینی آینده و یا توانایی شبیه‌سازی است. این امر به سطح بالایی از هوشمندی نیاز دارد تا بتواند قوانین طبیعت و قوانین جمعیت را درک کند. اگر آنها از ما باهوش‌تر باشند، آینده را بهتر از ما خواهند دید. آنها پیامدهایی را مشاهده می‌کنند که ما نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم. آنها سناریوهایی را شبیه‌سازی می‌کنند که حتی ما نمی‌توانیم آنها را در رویاهایمان ببینیم. آنها ممکن است جهان را کاملاً متفاوت ببینند و هر زمانی از ما پیشی بگیرند و فراتر روند.

با این حال او معتقد است که اگر فرازمینی‌های پیشرفته وجود داشته باشند، به علت دارا بودن تکنولوژی عجیب، صلح طلب هستند. آنها نمی‌خواهند زمین را غارت کنند یا به زمین صدمه بزنند. آنها احتمالا هزاران سال فرصت داشته‌اند تا مشکلات داخلی خود از جمله نژادپرستی، افراط گرایی و فرقه‌گرایی را حل کنند. او در انتها خاطرنشان کرد که احتمالاً آنها رفتاری دوستانه دارند ولی برای این احتمال که رفتار آنها غیر دوستانه و تهاجمی باشند هم باید آماده باشیم. زیرا اگر رفتارشان تهاجمی باشد، برخلاف فیلمهای هالیوودی که در آنها بطور احمقانه از انسانها شکست می‌خورند، براحتی ما را نابود خواهند کرد.

ترجمه: سید علی خبازی حبیبی/ سایت علمی بیگ بنگ

منابع: CNN , The alien mind , bigthink.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

5 دیدگاه

  1. سلام من تازه با سایت اشنا شدم و فقط میخواستم بگم دمتون گرم
    خیلی سایتتون خوبه
    ممنون که همچین سایتی زدید برای افراد علاقمند

  2. شاید به اندازه ما باهوش نباشند و فقط پیشرفته تر باشند چون ممکنه نسلشون طولانی تر از ما باشه. یا ممکنه حتی پیشرفته تر هم نباشند و فقط در زمینه فضانوردی قدرتمند تر شده باشند.

    1. باهوش بودن پیش نیاز پیشرفته بودن هست و همین طور بطور معمول علوم مختلفی نظیر نجوم، ریاضیات، فیزیک ، مهندسی الکترونیک و… باهم رشد می کنند.