در مسائل مربوط به علم، قدرت هزاران نفر با ارزش تر از استدلال متواضعانه ی یک نفر نیست.

– گالیلئو گالیله –

galileo-quotes-deviantart-more-like-faraon-by-36303

 

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

28 دیدگاه

  1. دوستان نمیدونم مشکل از کجاست؟ چرا نمی تونید بدون توهین به همدیگه نظرتون رو بیان کنید. اصلا این مشکل بزرگ ما ایرانیاست که وقتی با یک نظر مخالف خودمون روبرو میشیم سریع و بدون فکر عکس العمل نشون میدیم. در صورتی که میتونیم نظر خودمون رو جوری بیان کنیم که باعث کدورت خاطر برای شخص مقابل نشه.
    نظراتتون رو خوندم، این بحث علمی نیست کل کل و توهین به همدیگه است. اینجا باید علمی بحث کنید نه اینکه نظر خودتون رو به کرسی بنشونید. من معتقدم هر کسی نظرش برای خودش محترمه، اگر داشت بحث علمی رو اشتباه بیان می کرد، میشه با لحنی بهتر اشتباهش رو تذکر داد نه اینکه به اون توهین کرد.
    نظرات رو میبندم ببینم میتونید بازم به هم توهین کنید، شما ظرفیت نظر دادن ندارید.

  2. دوست روانی و عصبی و فیزیک دان من ! شما خودت میگی رفتم یواشکی لای کتاب رو باز کردم و مقدار ثابت پلانک رو نگاه کردم . اونوقت شما تحصیلات آکادمیک داری ؟! . مطمئن باش اگه میتونستم و دستم میرسید مدرک علمی و تحصیلی تون رو جلوی چشمتون پاره پوره میکردم و میریختم تو آتیش تا درس عبرتی بشه واسه بقیه فیزیک دان ها و ریاضی دان ها تا الی الابد که یادشون باشه دونستن ثابت پلانک خیلی چیز ساده اییه و از خیلی خیلی بدیهیات ریاضی و فیزیک هست . وقتی آدم (( بخش اعظم )) فکرش به جای ریاضی و فیزیک و فرمول ها تو عوالم هپروت و اوهامات و خیالات واهی باشه دقیقا همین بلایی سرش میاد که سر شما و تعداد خیلی خیلی زیادی از مردم عادی و به اصطلاح روشنفکرا و دانشمندا ! اومده .

    1. خب جالبیش هم اینجاست که خودم گفتم که رفتم از تو کتابام دیدم و کامنتم رو اصلاح کردم(هرچند اگر اصلاح هم نمیکردم هیچ وقت آدمی مثل تو متوجهش نمیشد چون اصلا نمیدونست که پلانک کیه که بخواد ثابتش چی باشه!)
      بعدشم جناب همه چیز دان هیچی ندان اگه یکم عاقل بودی میفهمیدی که حفظ کردن ثابت ها اصلا مهم نیستند و هرموقع بهشون نیاز داشته باشیم خیلی راحت بهشون دسترسی پیدا میکنیم و تو مسئلمون ازش استفاده میکنیم… پس این یک نقطه ضعف نیست.

      1. شما اول برو ثابت ماکس پلانک و اصلی ترین ثوابت فیزیک رو تو کتاب فیزیک هالیدی حفظ کن تا در آینده موقع پیدا کردن شغل و نون درآوردن ! دچار مشکل نشی و مردم نگن فلانی سوادش نم کشیده … ! بعدا با هم دیگه و به اتفاق سایر علما و فضلا و مدرسین عالی قدر ! راجع به مسایل بنیادی فیزیک و فلسفه بحث و تبادل نظر میکنیم ! . باشه دوست خوبم ؟! باریکلا !

  3. دوستان خوب و نازنین و فرهیخته من ! در جواب این سوال که همیشه مردم عوام از خودشون و از بقیه به شوخی یا شایدم جدی ! میپرسن که : دنیا دست کیه ؟! باید در جواب گفت که دنیا و (( قدرت اصلی )) دست فیزیکدان های بزرگ و فلاسفه علم و ریاضی دان های واقعی و مجرب و متعهد و امثالهم و … تا مراتب بالای علمی و شخصیتی هست و حرف آخر رو اونها هستن که میزنن و تصمیم نهایی رو اونها میگیرن نه در دست (( جادوگرها و متوهم ها و بیماران روانی و عقده ای ها و عقب مونده های ذهنی و افراطی های مذهبی و عقیدتی و متعصب های فکری و قومی و منتشر کننده های افکار پوچ وخرافی و مخرب و خانمان بر انداز درجامعه و … ) این قضیه از هزاران سال پیش تا حالا بوده و در آینده هم همین طوری خواهد بود وبازهم اونهایی که هرچند ناچیز ولی بازهم با این مطالب و واقعیات مشکل دارن کما فی السابق باید قرص فشار و اعصاب شون رو تا اطلاع ثانوی و تا موقعی که بهبودی کامل واسشون حاصل نشده ! همراه خودشون داشته باشن تا انشا الله هرچه زودتر بهبودی حاصل بشه و با طراوت وشاداب مثل گلهای بهاری بشن ! . به امید اون روز برای همه .

  4. آخه اون دوستی که هنوز مقدار دقیق ثابت پلانک رو نمیدونه و میره یواشکی لای کتاب فیزیک هالیدی قسمت ثابت های فیزیکی رو باز میکنه چطور راجع به ساده ترین مسایل فیزیک و ریاضی دو ورق مطلب مینویسه و بقیه علما و فضلا و مدرسین ! هم کف و سوت براش میزنن و به به و چه چه ! واسش میگن من که سر در نمیارم ! . دوستان خوب من !! اونجایی که (( مشاهده فیزیکی از طریق حواس پنج گانه )) دستش کوتاه میشه دست (( محاسبه دقیق ریاضی )) باز میشه و اونجایی که ریاضی کم میاره (( فلسفه )) یهو حاضر میشه و بار همه چیز رو یه تنه به دوش میکشه و اونجایی هم که فلسفه دیگه جواب نمیده (( عرفان )) با تمام قدرتش جواب (( همه چیز )) رو به ما میده . عرفان بر مبنای (( عشق )) ثابت میکنه که جهان از (( هیچ مطلق )) به وجود اومده و ازلی و ابدی هست ( یعنی هیچ ابتدا و انتهایی نداره نه از نظر زمانی نه از نظر مکانی ) . با یه استدلال خیلی ساده فلسفی که : اگه (( چیزی )) جهان رو (( خلق )) میکرد که خوب اون چیز خودش چه جوری (( خلق )) شده دوستان خوب و دانشمند من ؟! . تا حالا این سوال رو از خودتون پرسیدین ؟! . جهان چیز (( پیچیده ای )) نیست ولی همین سادگی و پیچیده نبودن بی نهایت (( عمق )) داره و قوانین بی نهایت دقیقی بر اون حاکم هست دوستان خوب من ! . این قوانین اونقدر بینهایت دقیق هست که در نهایت به بی نهایت بودن خدا ختم میشه .

    1. جناب آقای ali اولا که از صحبت هاتون مشخصا کاملا که دارید چرت میگید! (با عرض پوزش البته) و هیچ اطلاعی از علم فیزیک و همون ریاضیاتی که هی از دهن مبارک تراوش میکنید ندارید…
      بعدشم اشتباه کردن عدد 43 با 34 فک نمیکنم اونقدرها هم ایراد بزرگی باشه… نکنه شما هرچیزی رو که از اغاز شکل گیریتون شنیدید و دیدید کامل یادتونه؟
      بعدشم لطفا خودتون رو معرفی کنید و دقیقا بگید رشته تحصیلیتون چی بوده ویا چی هست که انقدر ناعادلانه و کورکورانه و حتی در بیشتر مواقع نادرست و غیر علمی قضاوت میکنید؟
      من به عنوان کسی که از دوران دبیرستان عاشق فیزیک و کیهانشناسی بودم و الانم بعد حدودا 9 سال که دارم این مسیر رو در دانشگاه ادامه میدم و به انتهای راه اکادمیک این علم رسیدم و در واقع شغل حرفه ای بنده هستش کاملا متوجه هستم که شما در اصل فقط خواننده یا شنونده ی یه سری مطالب علمی بوده اید و اصلا به طور حرفه ای و علمی از این جور مسایل سردرنمیارید…
      بین اون همه مطلب علمی که در نظرات قبلی نوشتم تا بخونید و یادبگیرید(که شدیدا براتون توصیه میشه!) صرفا دستتون رو گذاشتید رو اینکه من جای عدد 3 و 4 رو اشتباه نوشتم؟ منو یاد بچه تنبل های آخر کلاس در دوران دبستان و راهنمایی میندازید!!!
      دوست عزیز سعی کنید به همه نظرات احترام بزارید یا اگر هم نظری دارید به اندازه کافی پشتوانه ی درست و دقیق علمی براش داشته باشید..

      1. Ph. Clgn.@
        دوست روانی و مالیخولیایی و فیزیکدان من ! احیانا شما از شاگردان استاد فرزانه و دانشمند عالیقدر حضرت آیت الله استاد محمد تقی مصباح یزدی ( حفظهم الله ) که قرار بود با ویلیام استیون هاوکینگ مناظره کنن !!!!!!!!!!!!!!!!! نیستید ؟! . چون میدونید چیه ؟! نه که خیلی خونسرد و آرام و متین هستید و تا جایی که من میدونم ایشون و شاگرد هاشون در زمره افراطی ترین و متحجر ترین و عقب مونده ترین افراد در زمینه مطالب فلسفی و عقیدتی در ایران هستن گفتم شاید شما هم از محضر این دانشمند عالی قدر و بلند مرتبه و شخصیت وارسته و عالم ربانی فیض برده باشید و اینکه اینقدر افکار و عقایدتون شبیه ایشون هست . درست میگم دوست خونسرد و باهوش من ؟! یا غلط میگم دوست فرهیخته من ؟! .

        1. نه خوشبختانه بنده شاگرد ایشون نبودم و نیستم و علت خونسریم هم اینه که دلیلی واسه خونسرد نبودن و عصبی شدن ندارم! من کاملا با یک آدمی با سطح دانش متوسط رو به پایین روبرو هستم که حتی برای حرف هایی هم که میزنه دلیل و منطق علمی نداره و هیچ دفاعیه ای جز تمسخر و خودبینی نداره…
          میدونی شعور نه به داشتن مدرک علمیه نه به پول و مادیات و نه هزار چیز دیگه… شعور یه چیزیه که باید تو ذات تکامل یافته ی آدمیزاد باشه (که از نسل های پیش باید بهش منتقل میشده) وگرنه نمیشه کمبودشو از سوپرمارکت سر کوچه با محصولاتی مثل خودبینی و غرور کاذب و مسخره کردن دیگران بدست آورد…

        2. بعدش هم لازم به ذکر میباشد که بنده اصلا حرفی از عقاید خودم نزدم که شما میگید شبیه چه کسی هست یا نیست..
          بنده خواستم فقط اشتباه و کج فهمی شمارو نسبت به مطالب و مستندهایی که دیده بودید اصلاح کنم. همین!
          باور کنید اگر میدونستم چقدر آدم داغون و خشک و غیر قابل انعطافی هستید هرگز افکارتون رو پریشون نمیکردم!
          یادتون باشه ماهیت علم بسیار انعطاف پذیره..
          هرچیزی در علم ممکنه اتفاق بیفته و شیرینیش هم همینه..
          پس انقدر قدیمی نباش و با علم روز آشنا شو و باهاش بیا جلو….

      2. درضمن بنده کماکان خیلی مشتاقانه منتظر اینم که بدونم مدرک با ارزش شما چیه که انقدر راحت چرت و پرت های زیبای خودتون رو در قالب علم (اونم از نوع ریاضیات و فیزیک) به خورد مردم میدید…!!!!!!

  5. با صحبتاتون موافقم.نظر آقای هاوکینگو مطالعه کردم.حرف من سر این نیست که خدایی هست یا نه.با نگاه به تاریخ علم میشه دید که خلاف گفته بعضی دانشمندان ثابت شده.

    1. بله دقیقا همینطوره..
      البته من نمیخواستم بگم پروفسور هاوکینگ اشتباه میکنن چرا که نه من و نه خیلیای دیگه در ایران اصلا قابل مقایسه با ایشون نیستیم ولی خب ایشون اگه قراره خدارو رد کنند بهتره یه دلیل علمیه دیگه بیارند چرا که با بیگ بنگ نمیشه این رو رد ویا اثبات کرد(حداقل فعلا)…
      و در ارتباط با حرفتون هم بله… بالاخره همه از گونه انسانیم و احتمال خطا و اشتباه هست و اصلا راه پیشرفت هم همینه… همین اشتباهات هستن که باعث پیشرفت علم میشن..
      برای مثال جنگ پروفسور هاوکینگ و پروفسور لئونارد ساسکیند در ارتباط با نابود شدن اطلاعات در سیاه چاله هارو اگه یادتون باشه که در نهایت هاوکینگ شکست خودش رو اعلام میکنه و ساسکیند برنده ی نبرد میشه و میگه اطلاعات از بین نمیرن و در حقیقت به قسمت دیگه ای منتقل میشن که اصطلاحا لبه ی کیهان نام داره…

  6. اصلا نگران نباش با بچه های سایت صحبت میکنم یه صندوق خیریه باز میکنیم خرج روانشناسیتو بدیم.مشکلت حاد تر از اونیه که فکرشو میکردم.به امید سلامتیه زودتر بیماران روخی.آمین

  7. چرا عصبانی؟اتفاقا با طرز حرف زدنت کلی هم داریم میخندیم.نمیدونم چه دلیلی هست که میخوای حتما حرفتو به کرسی بنشونی.این ریاضی ریاضی گفتنت اگه متوحه باشی داره حال بازدید کننده های سایتو به هم میزنه.دیگه هم باهات حرفی ندارم چون از ریشه مشکل داری.
    حالا هی زور بزن کامنت بده نظراتتو تحمیل کن.

    1. خوب این نشون میده هنوز هم کسایی وجود دارن که به طور (( ناخودآگاه و غریزی )) و علی رغم اینکه خودشون خبر داشته باشن و حتی علی رغم میل باطنیشون ذهنشون حتی به مقدار خیلی خیلی کوچولو به سمت (( جادو جنبل و توهمات ذهنی و معجزه ! )) میل داره تا به سمت (( منطق حاکم بر ریاضیات )) و خیلی هم دوست دارن بقیه هم اینطوری مثل خودشون باشن و مثل خودشون فکر کنن ! و در وجودشون شیاطین خیلی کوچولو موچولو و ریزه میزه ! هنوز وجود داره و هنوز دارن دنیا رو نه اون طور که قوانین جهان نشون میده بلکه اونجور که (( دوست دارن و حال میکنن ! )) مشاهده میکنن که خوب این قضیه در بلند مدت خیلی به ضررشون تموم میشه و آینده بدی در انتظارشونه … ! . جهان از توهمات و خواب های ناز (( بچه گربه ها و توله خرس ها ! )) پیروی نمیکنه بلکه از قوانین بی نهایت دقیق ریاضی حاکم بر مکانیک نیوتنی و بعد از اون مکانیک کوانتومی و بعد از اون … و بعد از اون … وبعد از اون … پیروی میکنه . متوجه شدید دوستان خوب من ؟! .

  8. اینطور که معلومه شما داغ کردین آقای ریاضیدان.اگه میخای ابراز وجود بکنی راه های دیگه هم هست.کاملا تابلوء که از یه مشکل روحی روانی رنج میبری

    1. مهرداد@
      ازاینکه ریاضی ثابت میکنه خدایی وجود نداره و استیون هاوکینگ هم همینو میگه وثابت میکنه ناراحتی ؟! . خوب خدایی وجود نداره دوست خوب و عصبانی من ! . قرص فشار و قرص اعصاب که احیانا همراهتون دارید ؟! .جهان از (( هیچ مطلق )) به وجود اومده . کسی با این نظر که جهان از هیچ مطلق به وجود اومده مخالفه ؟! . یعنی کسی هست که با (( اراده آزاد همه انسان ها )) مخالف باشه ؟!!! . یعنی اساسا و از نظر فلسفی و ریاضی دیگه چیزی به اسم (( دین )) و (( مذهب )) و افکار مذهبی نه تنها در جهان خارج و حتی در گذشته وجود نداشته و نداره بلکه در دنیای امروز یه شوخی خیلی خیلی بی مزه و مزخرفه ! . بازم ادامه بدم … ؟! . یعنی الان حداقل 100 ساله که فقط ذهنی که بیشتر از بقیه مانوس و مسلط به (( منطق حاکم بر ریاضیات )) هست (( قدرت همه چیز )) رو در دست داره و توانایی های (( دماغی و مغزی )) هست که سلسله مراتب قدرت تصمیم گیری و اعمال قدرت رو واسه افراد تعیین میکنه . برای هزارمین بار : بازم اونایی که از شنیدن این جور حرف ها و صحبت ها ناراحت میشن و حالشون اساسا بد میشه مشکل از طرف خودشونه و باید مشکل خودشون رو خودشون حل کنن .

      1. سلام دوستان
        ببخشید که وارد بحث صمیمی و دوستانتون(!) میشم ولی آخرین کامنت جناب ali رو که دیدم با توجه به رشته تحصیلی خودم که فیزیک – گرانش و نجوم (گرایش کیهانشناسی) کمی تا قسمتی ابری، احساس مسئولیت بهم دست داد که متاسفانه باعث شد یه چند نکته ریز رو بیان کنم:
        ریاضیات و همچنین پروفسور هاوکینگ جایی ثابت نمیکنند که خدایی نیست و اگه منظورتون مستند اخیری است که از ایشون منتشر شده (مستند طرح عظیم – قسمت سوم) باید بگم ایشون در جاهای مختلفی اشاره به این موضوع داشتند که “علم دین را انکار نمیکند فقط برای آن جایگزین بهتری پیشنهاد میکند”..
        راجب تصمیم گیری در پایان این مستند هم باید بگم که ایشون اتفاقا برخلاف قوانین ریاضیات و فیزیک عمل کردند و از یک استدلال کاملا غیر علمی و کاملا نادرست نتیجه گیری کردند که خدا نیست…
        (موضوع این نیست که خدا(خالقی) در کار است یا نه موضوع اینه که اگه میخواین ثابت کنید خدا هست ویا نیست باید استدلال و دلیل قابل قبولی واسش بیارید که متاسفانه دلیل پروفسور هاوکینگ کاملا نادرست بوده که البته واقعا چنین برداشت سطحی و کودکانه ای از ایشون بعید بوده)
        و اما بررسی نادرست بودن استدلال جناب پروفسور هاوکینگ:
        ایشون یکی از بزرگترین ریاضیدانان و فیزیکدانان عصر حاضر هستند و بخاطر علم و کارهایی که در زمینه کیهان شناسی و بخصوص تحقیقات سیاه چاله ها (نظیر تابش هاوکینگ و …) انجام دادند بسیار جایگاه بالا و شایسته ای در بین دانشمندان دارند اما استدلال ایشون مربوط به تئوری بیگ بنگ میشه که با توجه به معادلات ریاضی موجود اگه ما انبساط عالم را معکوس کنیم همه جهان در یک نقطه با سینگولاریتی (انحنا یا همون تکینگی) بسیار بسیار زیاد فشرده میشه و با توجه به پیوسته بودن زمان با فضا پس زمان در اینگونه فضا ها (مانند سیاه چاله ها) کند میشه و میشه با تقریب خوبی برای نقطه بیگ بنگ بیان کرد که زمان می ایسته و در حقیقت ماهیت خودشو از دست میده و زمانی وجود نخواهد داشت. و طبق استدلال پروفسور هاوکینگ پس چون زمانی نبوده پس زمانی واسه خلق جهان هم برای خالقش نبوده….

      2. اما متاسفانه اشتباهی که ایشون میکنند اینه که ما نمیتونیم به همین راحتی به نقظه ی دقیقا صفر برسیم.. ما با قوانین قعلی موجود نمیتونیم به نقطه بیگ بنگ دسترسی داشته باشیم و شرایطش رو بررسی کنیم و دلیلش هم اینه که از بین نیروهای بنیادین طبیعت (گرانش – الکترومغناطیس – نیروی قوی – نیروی ضعیف که البته بعدها این نیروها تحت نظریه های خاصی با هم متحد میشن مانند الکتروضعیف ویا نظریه الکترودینامیک کوانتومی) متاسفانه دانشمندان هنوز نتوستند برای گرانش کاری کنند که از حالت قدیمی خارج بشه و به اصطلاح کوانتومی بشه ولی بقیه نیروها کوانتومی شدند و چون ما هنوز نظریه ای تحت عنوان گرانش کوانتومی نداریم (عدم تطابق تئوری نسبیت اینشتین با مکانیک کوانتومی) نمیتونیم به زمان دقیقا صفر در کیهان برسیم و با تلاش دانشمندان و فیزیکدانان ذرات بنیادی ما به یک نقطه که ثابت پلانک نام داره میرسیم که مقدارش فک میکنم -34^10 (10 به توان منفی 34) هستش و از اون عقب تر کلیه قوانین ریاضی و فیزیکی که ما میشناسیم از کار میفتند و دیگه برقرار نیستند..
        شاید اگر منتظر باشیم تا قوانین گرانش کوانتومی تکمیل بشن و به تئوری همه چیز دست پیدا کنیم (تئوری ای که همه نیرو ها در اون متحد هستند) و بفهمیم در این بازه بسیار کوتاه چه اتفاقاتی رخ داده و بعدا راجب مسایلی چون وجود خدا بحث کنیم بهتر باشه…

        بازم ببخشید که زیاد وراجی کردم…

        1. راستی دوستان من زمان پلانک رو اشتباه نوشتم الان که کتابامو دیدم متوجه شدم!
          زمان 43- ^10 ثانیه را “زمان پلانك” می‌گن…
          حافظه نمونده واسمون!
          بازم معذرت….

  9. یه هشدار پزشکی بیگ بنگی ! : اونایی که با شنیدن سخن (( بزرگان و خردمندان )) و اخبار و وقایع مربوط به دستاورد های علمی و پژوهشی و تحقیقاتی و اصولا هرچیزی که به (( علم و دانش )) و مخصوصا (( علوم پایه )) مربوط میشه یه دفعه و به طور ناگهانی و ناخود آگاه ! فشار خونشون بالا میره و حالت های بد جسمی و روحی بهشون دست میده و عرق سرد رو پیشونیشون میشینه و … باید همیشه قرص فشار و قرص اعصاب همراهشون باشه تا خدایی نکرده اتفاق بدی براشون نیوفته ! .

  10. این کامنتو دادم که بهت بر بخوره.ندادم که مثبت بهم بدی آقای ریاضیدان.الانم داریم به نطری که دادی میخندیم.جالب اینجاست که هر کسیو که برخلاف عقیدت حرف میزنه یه آدم مذهبی میدونیش.نه اینکه از طرف مدیر سایت یه اخطار بت داده شد.اوایل که با سایت بیگ بنگ آشنا شدم با خودم گفتم این طرف کیه که داره از همه ایراد میگیره از بقیه؟
    در ضمن آدم مذهبی هم نیستم.با این حرفات از چشم بقیه میفتی(البته اگه برات مهم باشه)

    1. مهرداد@
      تمام اونایی که با (( منطق حاکم بر ریاضیات )) به هر نحوی و اینکه چه خودشون بدونن یا ندونن مخالفن و (( عناد و دشمنی )) دارن نحله هایی و مقادیری هر چند ناچیز از افکار مذهبی و عقیذتی دارن و دچار (( شرطی شدگی های )) ذهنی و فکری شدن که از طریق ژن ها و از نسل های گذشته و دوره ترس از حیوانات یا آدم نما های وحشی بهشون به صورت (( غریزی )) به ارث رسیده و حتی از شنیدن این خبر ( تاثیرات ژنتیکی و نرم افزاری از گذشته ) هم فشار خونشون بالا میره و خشم سر تا پای وجودشون رو فرا میگیره و انکار میکنن این به ارث رسیدن رو … ! . پس باید تا دیر نشده به جای متهم کردن انسان های (( عاقل و دلسوز و خردمند )) هرچه زودتر و بیشتر رو افکار (( اشتباه )) خودشون تجدید نظر کنن تا (( بیشتر از این )) متحمل خسران و خسارت نشن ! و فکر کنم مثل همه کامنتایی که تو سایت بیگ بنگ گذاشتم این یکی هم خیلی خیلی واضح و مشخص بود و تمام واقعیت و حقیقت رو یک جا در بر داشت .

  11. @مهرداد
    دوست خوب من ! یه دونه منفی خوشگل هم بهت دادم تا متوجه بشی باید بر اساس (( منطق حاکم بر ریاضیات )) صحبت کنی و نظر بدی در غیر این صورت حرفت و نظرت (( پشیزی )) ارزش نداره ! . متوجه شدی دوست من ؟! .

  12. @مهرداد
    دوست عزیز به خاطر اینکه شما یه آدم مذهبی هستی و بزرگترین (( ترس )) آدمهای مذهبی هم اینه که بقیه مردم دنیا خیلی واضح و مشخص بهشون ثابت بشه که جهان مطابق با قوانین ریاضیات داره اداره میشه و بی نهایت (( نظم )) و (( عدالت )) تو جهان وجود داره و انسان دارای (( اراده آزاد )) هست و میتونه هرکاری که به نفعش باشه و (( دلش بخواد )) و به ضرر دیگران نباشه انجام بده … و آدمهای مذهبی مثل شما به شدت از گفتن و شنیدن این چیزها و اینکه یه نفر بیاد و همه واقعیات و حقایق جهان رو خیلی واضح و آشکار و به زبان ساده و عامه فهم به بقیه توضیح بده میترسن و ناراحت میشن و فشار خونشون بالا میره و دچار تپش قلب شدید میشن و جوش میارن و آمپر میچسبونن ! و نمی خوان و اصلا علاقه ندارن بقیه (( واقعیت )) و (( حقیقت )) رو بدونن … ! . متوجه شدی دوست من که من چرا اینقدر ریاضی ریاضی میکنم ؟! . البته زمان گالیلئو گالیله هم آدمای مذهبی و واپس گرا و عقب مونده ذهنی وجود داشت منتها شرایط اون موقع دنیا با دنیای حالا و قرن بیست و یکم خیلی فرق داره ! .

  13. قابل توجه مخالفان استدلال های ریاضی و علمی ! . یعنی میلیون ها بلکه میلیاردها نفر میتونن یه جور فکر کنن ولی یک نفر پیدا بشه و با (( استدلال منطقی و ریاضی )) فکر اشتباه او میلیون ها یا میلیاردها نفر و در عین حال واقعیت موجود رو بهشون نشون بده ! .