بیگ بنگ: روز پنجشنبه ارزش سهام شرکت تسلا متعلق به ایلان ماسک، پس از یک دوره رشد در سال ۲۰۲۰، به یک‌بار در بورس وال استریت بالا رفت. به این‌ترتیب میزان ثروت ایلان ماسک در این روز معادل ۱۸۸/۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. این در حالی است که ثروت جف بزوس، با وجود اوجگیری فعالیت‌های آمازون در پی شیوع ویروس کرونا، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار کمتر از ایلان ماسک است.

https cdn.cnn .com cnnnext dam assets elon musk restrictedماسک که علاوه بر تسلا، مدیریت چندین شرکت دانش‌بنیان از جمله نورالینک، اسپیس ایکس و …را بر عهده دارد، احتمالا سود سهام خود را به سرعت در شرکت تحقیقات فضایی و برای پیشبرد برنامه‌های بلندپروازانه، به‌ویژه سفر به مریخ هزینه خواهد کرد. او همچنین متعهد شده است تا بخش از بزرگی از دارایی‌های خود را در طرح‌های خیریه، هزینه کند.

ماسک سال ۲۰۲۰ را با ثروتی به ارزش ۲۷ میلیارد دلار آغاز کرد و در میان ۵۰ فرد ثروتمند جهان قرار داشت. قیمت سهام تسلا که طی سال گذشته بیش از ۹ برابر افزایش داشته، بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار به ثروت او افزوده است. در همین حال، سهام شرکت “آمازون” با توجه به افزایش قوانین از سوی واشنگتن، همچنان افزایش نداشته است.

ماسک در ماه ژوئیه، از “وارن بافت”، اقتصاددان آمریکایی پیشی گرفت تا به هفتمین فرد ثروتمند تبدیل شود و در ماه نوامبر با پشت سر گذاشتن “بیل گیتس”، به دومین فرد ثروتمند تبدیل شد. او طی ۱۲ ماه گذشته، ثروت بیشتری نسبت به دارایی خالص بیل گیتس با ارزش ۱۳۲ میلیارد دلار به دست آورده است. سهام تسلا روز پنجشنبه، تقریبا هشت درصد رشد داشت. ارزش این شرکت، به بیش از ۷۶۰ میلیارد دلار رسیده است.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: marca.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

5 دیدگاه

  1. نجوم برای من قداست داره. اما این شیطانهای پولدار که ربطی به نجوم ندارن چرا باید اینجا انعکاس پیدا کنه؟ چقدر فقر و فلاکت روی کره زمین به ثبت رسیده. آیا وجود این پولداران علت ایجاد فقر نیستند؟

    1. فقر اصلا چیز خوبی نیست ولی تجمع ثروت برای پیشرفت پروژه‌های علمی از جمله پروژه‌های نجوم لازمه

    2. هیچ چیز در کیهان قدیس نیست و قداستی وجود نداره.
      شما احتمالا نجوم رو دوست داری، این به معنای قداست نیست.
      لطفا فرهنگ پرستش رو که خرافات است با علم در نیامیزید.
      از این موضوع که بگذریم، آقای ایلان ماسک در شرکت اسپیس ایکس یکی از پیشتازان علم فضا است.

    3. این که نجوم برای شما قداست داره به این معنی نیست که باید برای بقیه هم مقدس باشه بیان بپرستنش
      و به هر حال بدون ثروت نمیشه که کارای علمی انجام داد
      همون نجوم مقدس شما باید یکم پیشرفت کنه، نه؟
      فقر مردم هم ربطی به ثروتمندا نداره تقصیر مسئولین اون کشور هاست