بیگ بنگ: محققان ژاپنی فناوری جدیدی را ابداع کردند که امکان تقویت اعتماد به نفس را از طریق دستکاری مغز فراهم می کند. این تکنیک جدید که «واکنش های عصبی رمزگشایی شده» نام دارد، برای اسکن، نظارت و تشخیص عملکرد مغز در هنگام وقوع الگوهای پیچیده خاص مربوط به فعالیت های افزایش دهنده اعتماد به نفس به کار گرفته می شود.

brain-shutterstock_fbf57bac-c420-11e6-88a7-6a72017c5d0fبه گزارش بیگ بنگ به نقل از ایرنا، محققان برای آزمایش کارآیی این شیوه از 17 داوطلب خواستند که یک وظیفه شهودی ساده را انجام دهند و هربار که کار را با موفقیت انجام دادند و یکی از الگوهایی مرتبط با اعتماد به نفس شناسایی شد، به آنها مبلغی را به عنوان پاداش پرداخت کردند. بدین ترتیب اعتماد به نفس داوطلبان را به طور ناآگاهانه افزایش دادند و در طول آزمایش توانستند آن دسته از الگوهای مغزی داوطلبان را که با افزایش اعتماد به نفس ارتباط مستقیم دارند، شناسایی کنند.

aa-cover-1v08cpgs9lgi1451rstn6b8gg2-20161216210040-mediمحققان در این تکنیک از روش های مورد استفاده در هوش مصنوعی بهره بردند تا بتوانند با استفاده از الگوهای مغزی، وضعیت اعتماد به نفس شخص را به طور دقیق تشخیص دهند. با وجود این، چالش اصلی استفاده بلادرنگ از اطلاعات به دست آمده از شناسایی الگوها به منظور افزایش اعتماد بنفس افراد در آینده است. اعتماد به نفس در موفقیت در زمینه های مختلف زندگی از جمله فعالیت های سیاسی، تجاری، اقتصادی و سایر جنبه های زندگی روزمره موثر است و یک جنبه مهم از بیماری های روانی از جمله افسردگی و آلزایمر محسوب می شود. گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: medicaldaily.com