بیگ بنگ: “ایلان ماسک” در توئیتی اعلام کرد که اسپیس‌ایکس در حال آغاز برنامه‌ای برای حذف و استخراج دی‌اکسید کربن از جو زمین و استفاده از آن به عنوان سوخت موشک است.

gettyimages

کره زمین به خاطر اصرار انسان برای سوزاندن سوخت‌های فسیلی، به طور ناخوشایندی در حال گرم شدن است. به همین منظور فناوری جذب دی‌اکسید کربن از جو می‌تواند سرعت تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت‌های انسان را کاهش دهد. به گفته ایلان ماسک حذف دی اکسیدکربن از جو، برای ماموریت سفر به مریخ نیز اهمیت زیادی دارد. وی در توییتی از علاقمندان به این طرح نیز دعوت به همکاری کرد.

بنیانگذار میلیاردر اسپیس ایکس و شرکت خودروسازی تسلا، روز دوشنبه به عنوان فرد سال ۲۰۲۱ توسط تایم معرفی شد و با این کار می‌تواند تاثیر بیشتری بر حفظ کره زمین بگذارد. موشک فالکون۹ اسپیس ایکس از “نفت سفید”(kerosene) به عنوان سوخت استفاده می‌کند. این سوخت باعث انتشار دی‌اکسیدکربن و سایر مواد شیمیایی به جو می‌شود.

ماسک پیش از این نیز خبر از جایزه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری موسسه غیرانتفاعی «X-Prize»برای فناوری حذف دی‌اکسید کربن از جو داده بود. “دی‌اکسید کربن” از سوزاندن سوخت‌های فسیلی آزاد می‌شود، این گاز گلخانه‌ای در بحران آب و هوایی نقش زیادی دارد.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: businessinsider.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه