بیگ بنگ: داستان های اشیای ناشناس پرنده یا همان يوفوها برای نمایندگان FBI کافی است تا مدت زمان بسیار طولانی را صرف بررسی فایل های ایکس نمایند. سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا پرونده ‌های محرمانه ای در خصوص بشقاب پرنده های ناشناس منتشر ساخته است.

به گزارش بیگ بنگ، جای تعجب ندارد که بسیاری از تصاویر مربوط به بشقاب پرنده ها در اوایل دههٔ 1950 میلادی رویت شد. رقابت های فضایی متعددی در حال رخ دادن بود و ترس از جنگ سرد در اوج قرار داشت؛ فیلم های علمی- تخیلی از قبیل “بشقاب پرنده” (1950) صحنه هایی با جلوه های ویژه کم کیفیت از موجودات فضایی و وسیله های پرواز آنها به تصویر می کشید. در واقع تا سال 1953 میلادی ترس از بشقاب پرنده ها آنقدر قوت گرفته بود که آژانس اطلاعات مرکزی(CIA) تیمی از مشاوران علمی را مامور کرد تا به بررسی تمامی گزارشات بپردازند و مسئله بشقاب پرنده های مرموز را مورد تجزیه و تحلیل قرار بدهند.

گرچه اکثر این رویارویی ها احتمالاً به رویدادهای تشکیل ابر، صاعقه یا حتی آزمایش های موشکی نسبت داده می شوند تا به مردان سبز کوچک، اما همچنان الهام بخش قسمت اعظمی از نظریات هستند. از بشقاب پرنده های آلمان غربی گرفته تا اجرام مرموزی که بر فراز معدن های اورانیوم آفریقا، در زیر به برخی از اسرار آمیز ترین پرونده های ایکس CIA اشاره می شود ( هفت چیزی که غالباً با یوفوها اشتباه گرفته می شوند.)

بشقاب پرنده آلمان غربی

اسکار لینک، فرماندار 48 ساله سابق گلیمرس هاوزن(Gleimershausen) در آلمان و دختر یازده ساله اش گابريلا در سال 1952 در حال بازگشت به خانه بودند که تایر اتومبیل وی در نزدیکی شهر هاسلبخ پنچر شد. دخترش گابريلا متوجه چیزی در دور دست ها شد که ابتدا آن را به یک آهو تشبیه کرد. اما وقتی لینک نزدیک تر رفت، با دو مرد مواجه شد که به چیزی شبیه یک بشقاب پرنده غول پیکر خیره شده اند. این بشقاب پرنده قطری بین 13 تا 15 متر داشت. دو ردیف روزنه در دور لبه وجود داشت که هر کدام قطری در حدود سه متر داشتند.

بنا به گزارش CIA، زمانی که گابريلا پدرش را صدا زد، آن دو مرد یکه خورده و با سوار شدن بر آن بشقاب پرنده از محل دور شدند. بر طبق گفتهٔ لینک، یکی از مردها بخش ورقلمبیده ای در روی سینه اش داشت که به رنگ های سبز و قرمز می درخشید. همزمان که لینک مشغول تماشای آن بود، ساختار مخروطی شکل به زمین افتاد و بشقاب پرنده شروع به صعود به هوا کرد. دور لبه آن با شعله هایی احاطه شده بود. سپس موضع افقی به خود گرفت و با رفتن به میان درختان از دیده پنهان گشت.

لینک در ادامه افزود: اگر اتفاق پس از آن روی نمی داد، شاید این فکر در ذهنم نقش می بست که من و دخترم گابريلا در خواب و رویا به سر می بريم. زمانی که شی ناشناخته ناپدید شده بود، به محل فرود آن رفتم و یک گودی مدور در زمین مشاهده کردم. کاملاً مشخص بود که تازه کنده شده است. شکل آن دقیقاً شبیه به برج مخروطی بود. لینک که به تازگی از آلمان شرقی گریخته بود مدعی شد که در زمان حضورش در منطقه شوروی هیچگاه خبری مبنی بر وجود بشقاب پرنده ها به گوشش نخورده بود. وی متقاعد شد که ماشین پرنده یک دستگاه نظامی متعلق به شوروی می باشد. برخی افراد دیگر هم از مشاهده چیزی شبیه به دنباله دار خبر دادند.

بررسی های معدن اورانیوم

در همان سال در جمهوری دموکراتیک کنگو، دو دیسک آتشین مشاهده شد که بر فراز معادن اورانیوم حوزه الیزابت ویل پرواز می کرد. این خبر در روزنامه محلی Die Presse منتشر شده بود. در این گزارش آمده بود: دیسک ها بصورت منحنی های چشم نوازی پرواز کرده و بارها جهات خود را تغییر می دادند. آنها از زمین به صفحات، اشکال بیضی و چندین خطوط شباهت داشتند.

آقای پیر (Pierre) که در فرودگاه نظامی الیزابت ویل کار می کرد، با یک هواپیمای جنگنده به دنبال دو دیسک پرنده افتاد و آنها را تعقیب نمود. وی بعد از گذشت پانزده دقیقه از این کار دست کشید. به گفته پیر، دیسک های پرنده با سرعت تقریبی 1500 کیلومتر بر ساعت حرکت می کردند. بشقاب پرنده ها در پیرامون دریاچه تانگانيکا ناپدید شدند.

به گفتهٔ پیر، دیسک ها با قطری در حدود 12 تا 15 از جنس فلزی به رنگ آلومینیوم بودند؛ آنها یک برآمدگی مرکزی هم داشتند که حتی در صورت چرخش دیسک خارجی با سرعت شگفت انگیز از حالت آرام و پایداری برخوردار بودند. بر طبق گزارش، محیط پیرامون بیرونی در آتش مستور گشته بود. به مانند بشقاب پرنده ای که در گزارش قبلی توصیف شده بود، این یکی هم از قابلیت پرواز بصورت عمودی و افقی برخوردار بود. خلبان فکر کرد بعید است این ماشین سحرآمیز انسانی را حمل کند زیرا حرکت نامنظم دیسک و گرمای بالا شانس زنده ماندن فردی در درون آن را به شدت کاهش می دهد. اگرچه آقای پیر را افسری قابل اعتماد به حساب می آوردند، اما هیچ کس دیگری دیده های وی را باور یا تایید نکرد. بر اساس گزارش او، CIA تصویری از ابعاد بشقاب پرنده یاد شده و اصول کارکردی بالقوه آن تهیه کرد.

باریکه ای از دود بر فراز آسمان بارسلونا

سال 1952 سالی مملو از صحنه های مربوط به اجسام ناشناخته بود. گزارش های زیادی از مشاهده اجسام پرنده پر سرعت در رسانه ها مطرح می شد، اجسامی که آسمان آفریقای شمالی و اسپانیا را در می نوردیدند. برای مثال، والنتین گارسیا یک گزارشگر روزنامه باریکه ای از دود را به چشم دیده بود که از یک جسم پرنده عجیب و غریب و موشک مانند در نزدیکی بارسلونا بیرون می آید. پس از درج گزارش گارسیا در روزنامه، دفتر او شاهد خیل عظیمی از تماس ها در رابطه با اجسام پرنده مرموز بود. به گفته گارسیا، حتی یکی از دوستانش این باریکه دود را با دوربین اش شکار کرده بود.

در همان سال، برخی از مردمان شهر سوسه در تونس اعلام کردند که شی پرنده ای را که با سرعت خیره کننده ای از غرب به شرق می رود، مشاهده نموده اند. این شی پرنده از خود نور سبز ساطع می کرد. شاهدان عینی در کشور مراکش بشقاب پرنده ای را دیده بودند که بی صدا در آسمان پرواز می کرد. در مقابل، پرواز هواپیما های جنگنده تی 33 بنظر کند و آهسته می آمد. این شی بصورت سهمی وار در آسمان حرکت می کرد که ناگهان توقف کرده و روانه شهری در جنوب شد.

سازمان CIA پرونده هایی در رابطه با این موارد منتشر نکرد تا از صحت رویداد ها با خبر شویم. اما سایر پرونده ها نشان می دهد که اکثر اشیای پرنده فریبی بیش نبوده و یا به اشتباه شناسایی شده اند. در سال 1953 طی گزارشی از جانب یک هیئت مشاوره علمی جهت بررسی اشیای پرنده ناشناخته، اعلام شد که اعضای هیئت نبود داده های مناسب و درخور در اکثر موارد موجب تحیر آنان شده است. بازرسان و کارشناسان توضیحات غیر معقولی درباره اکثر پرونده ها و مشاهدات ارائه کردند.

ترجمه: منصور نقی لو/ سایت علمی بیگ بنگ

منبع: Livescience.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

14 دیدگاه

  1. سلام.من حسین امیدی هستم و ۱۴ سالم است.
    من در 7 تیر سال 1399 ساعت ۵:۱۹ دقیقه در خرم آباد در حیاط بودم . یک نور درخشان در بالا بود( دقیق دقیق نه) داشت سمت کوه می رفت ولی راست و مستقیم نمی رفت مقدار کمی نوسان داشت ولی ستاره نبود چون حرکت می کرد ، شهاب هم نبود چون کند بود ولی نه به اندازه هواپیما( کمی سریع تر) بعد حدود یک کیلومتر با زمین فاصله داشت.من نمی تونستم شکلش رو ببینم چون نور نمی گذاشت ولی بعد از اینکه فاصله گرفتیم و نور کم شد شکلش دیدم مثل بشقاب پرنده هایی بود که توی تلویزیون و اینترنت است.بعد از رفتنش دو تا دیگه اومدن ولی در اون لحظه یک چیز عجیب اتفاق افتاد یک چیز از جو خارج شد دقیق رد رفتنش مشخص بود رشد بنفش بود و موقع تموم شدن رد هم یک نور بنفش ایجاد شد.اندازه اون رد حدود یک وجب بود.اون شهاب نبود چون شهاب از بالا میاد پایین ولی اون از پایین رفت بالا.بعد اون دوتا یکی چون کامل غیب شد ولی اون یکی همینطوری داشت می رفت ولی من تا آخر نگاه نکردم چون داشت هوا روشن می شد و باید نماز می خواندم. در ضمن این اولین باری نیست که من از اون ها دیدم یکی رو سه روز قبل از این واقعه دیدم یکی هم حدود سه چهارم خرداد.اون روز داشتم زباله ها را پرت میدادم در راه برگشت یک چیز مثل ستاره دیدم ولی داشت حرکت می کرد فکر کردم خیال می کنم یا چون حرکت می کنم اینطوری است،ایستادم ولی باز حرکت کرد که یک دفعه کاملا محو شد.
    لطفاً یک پاسخ یا نتیجه به من بدهید.
    ممنون.

    1. درود، حسین عزیز شما ماهواره های استارلینک رو دیدید که در آینده برای اینترنت ماهواره ای استفاده خواهند شد.

  2. من کلاس 3 یا 4 ابتدایی بودم هوا آفتابی بود تو حیاط خونه داشتم با مادرم صحبت می کردم که یک صدای وحشتناکی شنیدیم که البته صدای هواپیما بود ولی خیلی بلندتر انگار که داشت از بالای سر ما پرواز می کرد. من که فکر کردم داره سقوط می کنه. به آسمان نگاه کردیم. دیدیم یک شی بزرگ سیاه داره از بالای سر ما کاملا آهسته عبور می کنه. بزرگیش به حدی بود که نمی تونستیم آسمان را ببینیم.
    من از تعجب خشکم زد و تو ذهنم گفتم مگه چنین هواپیمایی هم داریم؟ ولی اون زمان در مورد یوفو و موجودات فضایی نمی دونستم و خودمم باورم شده بود که یک هواپیمای معمولیه. اما این ذهنم را مشغول کرده بود. چون خیلی عجیب بود. تا اینکه در دوران کاردانی در مورد یوفو تصاویر و کلیپ هایی دیدم.
    سوالم اینه، اگر یوفو واقعی نیست این هواپیما ها را کی ساخته و چطور وارد ایران شده؟
    طرح و نور عجیبی که از این سفینه ها دیدم توی هیچ تکنولوژی ای این ها را ندیدم. کل اینترنت را زیر و رو کردم. حتی توی هیچ عکسی از یوفو ها که تو اینترنت هست هم چنین هواپیمایی ندیدم. اگر ساختند چرا نشانش نمی دهند؟ اگر نساختن پس این چی بود و از کجا آمد؟ (خواهشا کسی که اطلاعات خوبی داره توضیح بده و نگید که توهم برت داشته.)
    این داستان مال 17 – 18 سال پیشه.

  3. یوفوها به نظر من وجود ندارن چون این چیز ساده ای نیست اگر تمام موجودات زمین به نوعی رفتار تهاجمی داشته باشن پس یوفوها هم باید داشته باشن ولی میبینیم فقط پرسه میزنن! و یهو ناپدید میشن پس اینهمه فاصله رو اومدن که فقط تو فیلمهای تخیلی شکست بخورن!

  4. چرا فقط دیده شدند تا حالا حتی یک مورد ارتباط نداشتیم حتی یک نمونه کوچولو از این همه یوفو نداریم تنها جواب مسخره ای که میدن اینه که دولت پنهان میکنند !!!!

  5. من نمیدمنم اما یه فرضی تو فکرم هست اونم اینکه اگه موجودات بیگانه هوشمند باشند و تا اینجا بیان و خودشم سالها خودشونم نشون ندن عجیبه خودمون جای یه موجود هوشمند فرا زمینی علاقه مند بودیم برا گفتگو . خودمون دربه در دنباله زندگی فرا زمینی میگردیم حتی به سطح میکروبیشم راضییم به نظرم ساخته هایه دسته بشره . شاید مثل دستگاه seg جان سرل که شباهت هایی مثل نور سبز رنگ به خاطره یونیزه شدنه اکسیژن ونیتروژن هوایه اطراف بی صدا بودن وضد گرانش بودن البته گفتم نمیدونم ولی یه فرضیه میتونه باشه

  6. وجود یوفوها هیچ پایه و اساس علمی و واقعی نداشته و تا حالا اثبات نشده

  7. باید تاریخچه رو به یاد بیاریم.چونکه یوفو ها ابتدا توی جنگ جهانی بوند،و بعد به رسانه راه پیدا کردند و توسط یه مشت غیر حرفه ای مورد سو استفاده ی عقیدتی قرار گرفتند.

  8. اگر پای یوفو ها به رسانه و در کل سینما باز نمی شد،خیلی راحت تر می شد حرف کسایی رو که یوفو دیده اند باور کرد.متاسفانه مساله ی یوفو ها کلا چیزیه که به ظاهر مورد تمسخر دولت ها قرار گرفته،تا مردم اون رو باور نکنند.چونکه هیچکس نمیخواد که عجیب به نظر برسه.حکومت ها هم از این فرصت استفاده می کنند تا بتونند زیر سایه ی این تمسخر،و با سکوت،از تکنولوژی فرا زمینی بهره ببرند.وگرنه چیزی که حقیقت داره،اینه که یوفو ها وجود دارند و اصلا مسخره هستش که بگیم وجود ندارن.و جالب اینجاست که بدونید تکنولوژی بشقاب پرنده ها از نظر علمی کاملا قابل توجیه هستش.میتونید توضیحات پروفسور میچیو کاکو رو در این مورد بخونید.
    در کل،چیزی که از فرا زمینی ها توی فیلما نشون داده میشه،یه وجهه ی مسخره از این موجوداته.تمدن های فرا زمینی خیلی فرا تر و بزرگ تر از این چیزها هستند،و اصولا برای ما حکم موجودات خدا گونه رو دارند.
    این مساله،یه مساله ی جهانیه،و چونکه یوفو ها ملاکشون ارتباط با دولت هاست(چونکه دولت ها حکومت میکنند)،پس در نهایت این دولت ها هستند که باید کاری انجام بدند.

  9. یه سازمان مردم نهاد تو امریکا هست ک روی یوفوها کار میکنه . گزارشهای زیاد و مستند از یوفوها داره . با این حال تو این مقاله نویسنده سعی کرده با استناد ب چنتا گزارش وجود اونارو رد کنه .من وجودشونو تایید نمیکنم ولی ب این راحتیم نمیشه ازشون گذشت .شایدم وجود داشته باشن

  10. این بچه بازی ها دیگه چیه!!
    بشقاب پرنده!!! اینو به یه بچه بگی چک میزنه زیر گوشت

  11. من فکر میکنم اگه واقعا بشقاب پرنده ها وجود داشتن و یا حداقل به زمین اومدن نباید در یک دوره ی خاص مثلا در دوره جنگ جهانی رویت میشدن و تا الان هیچ خبری ازشون نشه !! یا قبل و بعد از اون دوران … و البته این موضوعات بیشتر بازار گرمی هست برای کارگردان ها و فیلم سازان هالیوود … و البته ممکنه تا همین اخیرا هم به صورت شخصی توسط افراد گزارش شده باشه و خود دولت ها و مراکز از اعلامش به طور رسمی و عمومی بازداری کنند ولی احتمال اینکه دروغ یا اشتباه باشه هم خیلی هست

  12. شهریور سال 1355 اشیاء ناشناسی تو آسمون تهران هم مشاهده شده بودن که دو تا هواپیمای جنگی هم می‌رن به سمتشون تا ببینن ماجرا چیه. اتفاقاً همین چند سال پیش مجله دانشمند با یکی از اون خلبانا به اسم پرویز جعفری مصاحبه کرده بود. مصاحبه خیلی خوندنی و جالبی بود، پیشنهاد می‌کنم مصاحبه رو پیدا کنید و بخونید.

  13. فارغ از تمام جار و جنجال ها و هیاهوی مربوط به یوفوها و فرازمینی ها تا به امروز، به شخصه فکر میکنم موجوداتی فرازمانی و فرامکانی دارن ما رو مشاهده میکنن و دایما ما رو زیر نظر دارن ! ولی متاسفانه از چند و چون ماهیت و چگونگی این مشاهده اطلاعی ندارم