بیگ بنگ: این ویدئو که دوبله فارسی میباشد، برشی از مستند جذاب کاسموس است، در این ویدئو نیل دگراس تایسون چگونگی تکامل یا فرگشت چشم، اولین موجودات زنده روی زمین را شرح می دهد.

مشاهده ویدئو

گفته می شد که موجودات زنده آنقدر پیچیده هستند که نمی توانند حاصل تکامل هدایت نشده باشند. چشم انسان را در نظر بگیرید شاهکاری از پیچیدگی، ساختاری از قرنیه،عنبیه، عدسی، شبکیه، اعصاب بینایی و از ماهیچه های تشکیل شده که به وسیله ی مغز استادانه کنترل می شود. این ابزارها در چشم پیچیده تر از هر ابزاری هستند که تاکنون توسط هوش انسانی ساخته شده اند. به همین دلیل برخی اعتقاد داشتند که چشم انسان نمی تواند محصول تکامل ، هدایت نشده باشد. برای فهمیدن این موضوع باید در زمان سفر کنیم به 4 میلیارد سال قبل، به دنیایی که چشمی برای دیدن نبود.

– نیل دگراس تایسون –

دانلود فصل اول این مستند جذاب

1. نظر شخصی من: همیشه با وجود اینکه در زمینه فرگشت و انتخاب طبیعی مطالعه خوبی داشته ام و کاملاً فرگشت را پذیرفته ام، اما هیچ وقت نتوانستم بپذیرم که این شگفتی، پیچیدگی و هماهنگی سیستمهای مغز و چشم انسان نتیجه صرف انتخاب طبیعیست و همواره در گوشه ذهنم عامل موثر دیگری را در این مورد درنظر گرفته ام.
    اما متاسفانه هر گاه مثلاً در یک شبکه اجتماعی این نظر خودم را بیان کرده ام، با وجود اینکه 90% با داروینیستها موافق بوده ام، صرفاً به خطر همان 10% از سوی آنها شماتت و سرزنش شده ام و این واقعاً در جامعه امروزی علم باعث تاسف است که تعصب اینچنینی در مورد یک نظریه (هر چقدر هم که این نظریه محکم و استوار باشد) وجود دارد.
    با تشکر از مدیریت سایت

1. به کسانی که در این مورد شما را سرزنش میکنند این مستندات علمی که اخیرا در رد نظر داروین ساخته شده را پیشنهاد کنید:
      Unlocking The Mistery of Life
      A Case for The Creator
      Darwin’s Dilemma
      این هم سایتی است که لیستی از اسامی دانشمندان و استادان دانشگاه های معتبر در سراسر دنیا که مخالف داروینیسم هستند تهیه کرده:

1. در اینکه فرگشت اتفاق افتاده هیچ شکی نیست. موضوع اینه که عده ای انسان امروزی رو حاصل صرف فرگشت “کور” می دونن و عده ای در پشت فرگشت یک هدایتی می بینن و حداقل اون رو مطلقاً کور نمی دونن. که این هم صرفاً یک دیدگاه فلسفیست به نظر من.

1. هوش کیهانی داره به شدت سعی میکنه همه چیز رو به سمت (( نظم )) و (( تعادل )) پیش ببره ! .