بیگ بنگ: محققان از شناسایی 15 منطقه از ژنوم انسان در دی.ان.ای خبر دادند که با افسردگی ارتباط دارند. این مناطق احتمالا حاوی ژن هایی هستند که خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهند، اما این مطالعه ثابت نمی کند که ژن های یاد شده موجب ابتلا به افسردگی می شوند.

DNA-imageبه گزارش بیگ بنگ به نقل از ایرنا، دکتر روی پرلیس از مرکز تحقیقات ژنتیک انسانی در بیمارستان ماساچوست در بوستون که در نگارش این مطالعه همکاری داشت، گفت: شناسایی ژن هایی که بر خطر ابتلا به یک بیماری تاثیر می گذارند، اولین گام در جهت شناخت بیولوژی این بیماری است که اهدافی را برای ابداع درمان های جدید فرا روی ما قرار می دهد.

محققان در این مطالعه داده های گرداوری شده ی بیش از 300 هزار نفر از نژاد اروپایی را تجزیه و تحلیل کردند، بیش از 75 هزار نفر از این افراد به افسردگی مبتلا بودند و یا تحت درمان آن قرار داشتند. تجزیه و تحلیل ها نشان داد که 15 منطقه از ژنوم تا حد زیادی با خطر افسردگی ارتباط دارند. بسیاری از این مناطق در داخل و یا در نزدیکی ژن هایی قرار دارند که در تکامل مغز انسان دست دارند.

محققان خاطر نشان کردند که الگوهای مورد استفاده برای درمان افسردگی مبتنی بر انتقال دهنده های عصبی هستند و بیش از 40 سال عمر دارند، در حالی که لازم است اهداف درمانی جدیدی تعیین شود. آنها ابراز امیدواری کردند که دستاورد تحقیقاتی جدید به دستیابی به روش های جدید درمانی بیانجامد. جزئیات بیشتر این پژوهش در Nature Genetics منتشر شده است.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: sciencedaily.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.