بیگ بنگ: شرکت کداک که در زمینه تولید دوربین و تجهیزات عکاسی فعالیت دارد،‌ با اقدامی متفاوت باعث شد ارزش سهامش ۱۲۵ درصد افزایش پیدا کند. این شرکت اعلام کرد قصد عرضه واحد پول مجازی جدیدی را دارد.

به گزارش بیگ بنگ به نقل از همشهری، كداك قصد دارد از فعاليت در زمينه دوربين به فعاليت در پول‌هاي مجازي رو آورد، اقدامي كه نمونه بي عيب و نقص از شيوع تب بيت‌كوين در جهان است. اين برند 100 ساله دوربين به تازگي اعلام كرده قصد سرمايه‌گذاري در زمينه ارزهاي رمزي يا كريپتو كارنسي‌ها را دارد و در نظر دارد ارز رمزي عكس‌محوري را با نام كداك‌كوين ارائه دهد. پس از اعلام اين خبر ارزش سهام اين شركت 125 درصد افزايش پيدا كرد.

درشرايطي كه ارزش ارزهاي رمزي مانند بيت‌كوين، ليت‌كوين و ريپل با سرعت رو به افزايش است، مجموعه اي از كسب و كارهاي كوچك و بي‌ارتباط به ارزهاي رمزنگاري شده در تلاشند تا با ايجاد ارزهاي رمزنگاري شده بر موج سركايه‌گذاران اين بازار سوار شوند. شركت چاي سرد لانگ آيلند در همين راستا نام خود را به لانگ بلاك‌چين تغيير داد. شركت بيوپتيكس با تغيير نام به ريوت بلاك‌چين مدل تجاري خود را از بيوتكنولوژي به بيت‌كوين تغيير داد. شركت سيگار ريچ و سيگار الكترونيك ويپ‌تك نيز به صورت ناگهاني اعلام كرده‌اند كه قصد فعاليت در زمينه ارزهاي رمزي را دارند.

سرمايه‌گذاران معموبا با افزايش ارزش سهام نسبت به اين اخبار واكنش نشان مي‌دهند اما كداك معتقد است افزايش ارزش سهامش در حال حاضر تنها به خاطر عبارت ارز رمزي بوده‌است زيرا اين عبارت براي بسياري از فعالان صنعت فناوري عبارت كليدي جذابي است. كداك مي‌گويد قصد دارد از اين ارز رمزي جديد در سكويي جديد به نام كداك وان استفاده كند، سكويي كه قرار است به عكاسان در مديريت عكس‌هايشان كمك كند. قرار است از اين ارز رمزي زماني استفاده شود كه عكاسان قصد ثبت رسمي عكس‌هاي خود را دارند.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: theguardian.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

4 دیدگاه

  1. بخاطر این بیت کوین لعنتی الان قیمت یه کارت گرافیک 420 دلاری تو این کشور شده دو میلیون و هشتصد هزار تومان . از بس مردم رفتن تو کار ماینگ ، ولی فکرشو نمیکنن همین کارشون چه صدمه ای به بقیه میزنه . حالا هم که این شرکت کداک به این پول مجازی رو آورده دیگه باید گیمرهای اینجا با امید برگشتن قیمت ها به روال عادی خداحافظی کنن . (الان در خیلی کشورها ماینر وجود داره اما قیمت ها شون الکی بالا نرفته بجز این کشور که ماین شده سوء استفاده ای برای گرانی قطعات کامپیوتر )

    1. دوست عزیز شما اگر به محیط زیست نگاه کنی در اثر انتخاب طبیعی موجوداتی حذف و برخی دیگر باقی میمونن
      دنیا در حال تغییره و نمیشه این رو عوض کرد
      یا باید باهاش همراه شی و یا بر اثر انتخاب طبیعی حذف میشی
      لطفا کتاب چه کسی پنیر من را جابه جا کرد را بخونید سپس همه ی اینها برای شما روشن میشه

      1. بله دوست من همینطوره که میفرمایید، ولی در عجبم که این تغییرات چرا اینجا و اینچنین سریع !! میلیون ها سال طول کشید تا تکامل یابیم و به اینجا برسیم اما باید فقط در چند دهه برای زندگی کردن کله بزرگان از هستی حذف شویم !! جای بسی درد و عذاب است . موفق باشید .