بیگ بنگ: هوش مصنوعی دستیار گوگل هر سال پیشرفت می‌‌کند، می‌تواند هوا را پیش‌بینی کند، یا یک جوک وحشتناک برایتان تعریف کند، و تا چند سال دیگر هم شاید بتواند پیش از آنکه قهوه صبحانه‌تان را بنوشید، نهارتان را سفارش دهد.

به گزارش بیگ بنگ به نقل از همشهری، اكنون گوگل در نمايشي خيره‌كننده توانايي‌هاي جديد اين دستيار هوشمند را رونمايي كرده‌ است، اين هوش مصنوعي مي‌تواند برايتان تماس تلفني برقرار كرده و قرار ملاقات تعيين كند، آنهم با صدايي كاملا شبيه به صداي انسان. شركت گوگل در كنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل كه در ماونتين ويو برگزار شد، دستيار هوشمندي با صداي كاملا طبيعي را رونمايي كرد كه به صورت تلفني قرار ملاقاتي را با فردي تنظيم مي‌كند، قابليتي كه گوگل داپلكس نام دارد. در اين نمايش،‌ هوش مصنوعي گوگل با يك انسان واقعي كه در يك آرايشگاه كار مي‌كرد تماس تلفني واقعي برقرار كرد و از او براي كوتاهي مو وقت گرفت.

دستيار هوشمند گوگل در اين اجراي شگفت‌انگيز بدون هيچ مكث و تلاشي توانست مكالمه را به سرانجام برساند. اگرچه مشاهده چنين توانايي در يك ماشين شگفت‌انگيز است، همزمان باعث وحشت نيز مي‌شود. مرز ميان صداي انسان و هوش مصنوعي در اين مكالمه از بين رفته‌است و به سختي مي‌توان تشخيص داد كدام صدا به انسان و كدام يك به ماشين تعلق دارد. ویدئوی این گفتگو را در زیر مشاهده کنید:

دستيار هوشمند گوگل حتي در ميان مكالماتش از آواهاي رايج مكالمات انساني نيز استفاده كرد. چه اين توانايي‌ها در نمايش اوليه دستيار هوشمند گوگل با نسخه نهايي آن همخواني داشته باشند و چه نداشته‌باشند، گوگل داپلكس نشان مي‌دهد فناوري هوش مصنوعي تا چه اندازه پيشرفت كرده‌است. سوندار پيچاي مديرعامل شركت گوگل در اين جلسه اعلام كرد فناوري هوشمند آنها هنوز در حال تكامل و توسعه است.

گوگل در اين جلسه همچنين قابليت نگارش هوشمند (Smart Compose) را رونمايي كرد، ويژگي كه مي‌تواند براي كاربر ايميل بنويسد، هوش مصنوعي گوگل حتي مي‌تواند تصاوير سياه و سفيد را براساس يادگيري مشايني و تشخيص پيشرفته اجسام رنگ‌آميزي كند، همچنين كاربران مي‌توانند صداي استاندارد دستيار گوگل را با صداي لطيف جان لجند،‌خواننده مشهور آمريكايي جايگزين كنند.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: futurism.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

6 دیدگاه

  1. من به گوگل بسیار معتقدم فارغ از توانایی های فعلی،قطعا آینده در دستان گوگل خواهد بود در تمام زمینه ها توسعه پیدا خواهد کرد
    مثلا بنظر من در آینده از هوش مصنوعی حتی در روند استخدام ها به صورت گسترده استفاده خواهد شد

  2. از یک نظر خوشحال کننده است، ولی از نظر دیگر دلهره آور است! در آینده شاید جای انسانها را بگیرد!؟

  3. این داره حضور روز افزون هوش مصنوعی رو نشون می ده شاید فردا ما تو خونه باشیم و هوش مصنوعی نون آور

  4. یکی از موضوعات مورد علاقه من شخصا هوش مصنوعی
    واقعا جذاب و یکی از مهمترین دستاوردهای آینده