بیگ بنگ: محققان دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید اخیرا اعلام کرده‌اند، موجودی کرم مانند که بیش از ۵۵۵ میلیون سال پیش می‌زیسته، احتمالا می‌تواند جد مشترک بسیاری از جانوران روی زمین باشد.

ikariaبه گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، تیمی از زمین شناسان آمریکایی موجود کرم مانند کوچکی به نام “ایکاریا واریوتیا” (Ikaria wariootia) را کشف کرده‌اند که گفته می شود احتمالا نخستین جد مشترک بسیاری از حیوانات کره زمین است. دانشمندان که این یافته‌ها را از روی فسیلی در استرالیا کشف کرده اند می‌گویند کرم “ایکاریا واریوتیا”نخستین دوسوئه یا ارگانیسم در جهان است که احتمالا نیای بیشتر جانوران از جمله دایناسورها است.

دوسوئیان ( Bilateria) به همه موجوداتی که به صورت متقارن از دو طرف ساختار بدن خود به شکل صعودی و نزولی برای حرکت استفاده می‌کنند، گفته می‌شود. این موجودات ممکن است از هر دو طرف بدن خود برای حرکت رو به جلو (داشتن دو سر) استفاده کنند. زیست شناسان فرگشتی با توجه به ژنتیک حیوانات مدرن پیش‌بینی می‌کردند که قدیمی‌ترین جد همه دو سوئیان دارای اندام کوچک و سر راست با ارگان‌های حسی ابتدایی بوده است.

image e Ikaria wariootiaآنها با توجه به ژنتیک حیوانات مدرن پیش بینی می‌کنند که این جانور قدیمی دارای اندام بسیار کوچک بوده است. دانشمندان با کمک یک سازمان دگرزیست‌شناسی ناسا موفق به استفاده از یک اسکنر لیزری سه بعدی برای بررسی ساختار این موجود شدند. آنها دریافتند این حیوان که در بستر دریا می زیسته است، بین ۲-۷ میلی متر طول و حدود ۱ تا ۲/۵ میلی‌متر عرض داشته و احتمالا به اندازۀ یک دانه برنج بوده است. جزئیات بیشتر این پژوهش در نشریۀ PNAS منتشر شده است.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: sciencealert.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

4 دیدگاه

  1. حدود 800 سال پیش دانشمند ایرانی از فرگشت صحبت کرد و ریشه تمام حیوانات کره زمین رو ابتدا از یک گیاه دریایی بنام طحلب دونست که سبب بوجود آمدن درختان و سپس در مورد تکامل درختها تا درختانی مثل خرما و واق واق صحبت می کنه و بعد از کرمی سرخ حرف به میان میاره که میگه منشا جانداران در کره از تکامل این کرم سرخ اتفاق افتاده و این تکامل رو تا جایی ادامه میده که حیوانات تا موجوداتی ناطق بنام زنگاریان در آفریقا صحبت می کنه. ولی معتقده که گونه انسان خلق شده و دلیل اون رو در نوع و شکل و ماهیت نطفه اون می دونه. حالا نه تنها کسی این دانشمند ایرانی رو کسی نمیشناسه بلکه کسی هم خبر نداره که نسخه های کتاب این دانشمند در کتابخانه سلطنتی بریتانیا بود و آقای داروین نظریه ایشون رو دزدید و نظریه رو به خودش چسبوند. دانشمندان تا 1000 سال بعد هم بچرخند حلقه های گمشده داروین پیدا نخواهند کرد همونطور که الان بیشتر دانشمندان داروینیسم بعد از کشف اسرار سلول همه معتقد به طراحی هوشمند شدن و داروینیسم رو رد می کنن. خلاصه اینکه 800 قبل مسئله تکامل برای ایرانیها حل شده فقط انقدر ما تو این ایرانمون ادمای ذوب در دانشمندان خارج داریم این قبیل دانشمندان ما دیده نشدن. سایت بیگ بنگ اگه علاقه داشت نسخه خطی این کتاب رو براش می فرستم. هرچند فکر نکنم درخواستی بشه.
    موفق باشید

  2. پیدا کردن یک کرم 555 ملیون ساله اونم از لابه لای خاک ا ملیون بار سختر از پیدا کردن سوزن از انبار کاه هست.
    فکر نکنم از این دی ان ای مونده باشه