غروب ماه کامل

بیگ بنگ: این افراد در خطر نیستند! چیزی که از سمت چپ در حال پایین آمدن است، فقط ماه هست که البته خیلی دور است. ماه در اینجا خیلی بزرگ به نظر می رسد، زیرا با یک لنز تلسکوپی عکسبرداری شده است.

چیزی که در حال حرکت است غالبا زمین است که چرخشش باعث شده، ماه به آرامی در پشت کوه تید، یک کوه ِ آتشفشانی در جزایر قناری در سواحل شمال غربی آفریقا پنهان شود. افرادی که در این عکس مشاهده می شوند ۱۶ کیلومتر با عکاس فاصله دارند و خیلی‌ها روبروی دوربین قرار دارند چون در حال مشاهدۀ طلوع خورشید در پشت عکاس هستند. ماه کامل درست زمانی غروب می کند که خورشید طلوع می کند زیرا خورشید همیشه در سمت مخالف آسمان ماه کامل قرار می گیرد. این ویدیوی برجسته در هفته گذشته در حین غروب ماه ِ کامل ضبط شده است. این ویدیو تایم لپس نیست – این ویدیو نشان می دهد که ماه با چه سرعتی در حال غروب است.

1. آرین گفت:

چقدر زیبا بود اتفاقا دیشب تو یوتوب چندتا از فیلمهای عملیات آپولو از ۱۱ تا ۱۷ رو نشستم دیدم بخصوص قسمت ماه‌نوردها
    یکی از حسرتهای بزرگ زندگیم اینه که چرا روانشناسی خوندم و نجوم نخوندم، هیچ علاقه ای به نگاه کردن به آدمها و آنالیزشون ندارم! ولی کافیه ماه رو تو آسمون شب ببینم همیشه میخکوب میشم
    از بچگی خوراکم کتابهای آیزاک آسیموف و سی کلارک و اطلس های نجوم بود. با اینکه سی سالگی رو رد کردم و دیر شده ولی هنوز خودمو متصدی یه رصدخانه تو یه جای دور افتاده تصور میکنم

2. اسماعیل گفت:

کسی میدونه از چه اپتیکی استفاده شده تو این ویدئو؟