نمک، فلفل و یخ در آسمان

بیگ بنگ: یک دنباله‌دار اکنون در حال عبور از آسمان ِ زمین است. دنباله‌دار ۲۱پی/ژاکوبینی-زینر که با چشم غیرمسلح به آسانی قابل مشاهده نیست دم بلندی دارد که چشم‌انداز خوبی را برای دوربین‌‌های دوچشمی و دوربین‌های حساس ایجاد کرده است.

حرکت دنباله‌دار ۲۱ پی در آسمان ِ هفتۀ گذشته در یک ویدیوی تایم‌لپس برجسته ضبط شده که ۹۰ دقیقه را در حدود ۲٫۵ ثانیه فشرده نشان می دهد. چیزی که عجیب به نظر می رسد این است که دم ۲۱ پی حرکت دنباله‌دار را دنبال نمی کند، زیرا دم‌های دنباله‌دارها همیشه از خورشید دور می شوند و این دنباله‌دار در زمان عکاسی به سمت خورشید حرکت نمی کند. در این نما خوشه ستاره ای نمک و فلفل(M37) در سمت چپ پس زمینه دیده می شود، در حالیکه ستارۀ قرمز درخشان V440 ارابه‌ران درست در مرکز فریم دیده می شود. این توپ ۲ کیلومتری از یخِ غباری تازه هفتۀ گذشته از نزدیکترین فاصله تا خورشید و زمین عبور کرد و در حال حاضر با عبور از آسمان‌های جنوبی در حال محو شدن است. هرچند، این دنباله‌دار باید همچنان نامرئی باقی بماند و در ماه‌های دیگر برای دوربین‌های ثابت همچنان جذاب خواهد بود.