بیگ بنگ: آیا در سیارۀ سرخ فسیل وجود دارد؟ مشاهدۀ تصاویر اخیر که توسط مریخ‌نورد جدید “استقامت” گرفته شده، کمی شبیه شکار گنج به نظر می‌رسد و اولین کسی که یک استخوانِ تبدیل به سنگ شده یا صخره‌ای که یک گیاه باستانی بر روی آن حک شده یا هر نشانه‌ای از حیات بر روی مریخ را کشف کند، حسابی معروف خواهد شد.

متاسفانه اگرچه این احتمال وجود دارد که چیز خارق العاده ای مثل اسکلت شناسایی شود، اما بیشتر اخترزیست‌شناسان تصور می‌کنند که بیشتر احتمال دارد آنالیزورهای شیمیایی “استقامت” بقایای بیوشیمیایی میکروب‌های تک سلولی باستانی را یافت کنند. یک دلیل کلیدی این است که ارگانیسم‌های چند سلولی به مقدار اکسیژن ِ بیشتری برای تکامل نیاز دارند، در حالی که چنین مقداری بر روی مریخ وجود نداشته است.

هیچکس در این زمینه مطمئن نیست، بنابراین می‌توانید عکس‌های جالب “استقامت” که از سنگ‌ها و صخره‌های دهانۀ جیزرو در مریخ ثبت کرده، را تماشا کنید. اگرچه دانشمندان ناسا در حال مطالعۀ تصاویر “استقامت” هستند، اما اگر چیز بسیار غیرعادی می‌بینید، لطفاً آن را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کنید. اگر منظرۀ شما جذاب باشد، این احتمال وجود دارد که ناسا دربارۀ یافته‌های شما نظراتی بیان کند.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: apod

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه

  1. اصلا کی گفته حیات باستانی مریخ اکسیژن تنفس میکردند:))
    به نظرم حیات دیگر سیارات نباید به نسبت زمین مقایسه بشه
    این طوری طیف گسترده تری رو میشه مورد مطالعه قرار داد.

  2. نظر من به اون نقطه های سیاه که دوربین در حال چرخش در دوردست روی کوه ها نشون میده جلب شد. چند بار هم دیده شدند ولی اصلا هیچ توجهی به اونها نشد!