بیگ بنگ: برای تعطیلات دنبال کتاب‌های فضایی فوق‌العاده می‌گردید؟ کتاب‌های فوق‌العاده زیادی درباره فضا وجود دارند، در واقع تعداد آن‌ها بیشتر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید و ممکن است برای تصمیم‌گیری درمورد اینکه کدام کتاب را اول شروع کنید، کمی گیج شوید. امروز می‌خواهیم لیستی از کتاب‌های خوب این ژانر را که نویسندگان و ویراستاران وبسایت Space.com بعنوان کتاب‌های مورد‌علاقه‌شان معرفی کرده‌اند، به شما معرفی کنیم.

bookبه گزارش بیگ بنگ، به نظر آن‌ها، کتاب‌های این لیست، کتابهایی سرگرم کننده بودند، به آن‌ها آگاهی داده‌ و برای آن‌ها الهام‌بخش بوده‌اند. امیدواریم این لیست هرگروه سنی را راضی کند و برای هر گروه سنی مفید باشد. اگر شماهم پیشنهادی دارید و کتابی خوانده‌اید که در این لیست نیست و به نظرتان کتاب خوبی است، به ما پیشنهاد بدهید.

بیرون از اینجا، اثر مایک وال

بیرون از اینجا: راهنمایی علمی برای زندگی بیگانگان، پادماده و سفر فضایی انسان (برای کنجکاوی‌های کیهانی) مایک وال، نویسنده ارشد وبسایت اسپیس دات کام، سراغ سخت‌ترین سوال‌ها دربارۀ جایگاه ما در کیهان رفته است. غیر از ما چه کسانی آن بیرون هستند؟ ممکن است چه شکلی باشند؟ چرا ما هنوز صدایشان را نشینده‌ایم؟ وال، به مهم‌ترین سوالات فلسفی ما با به‌روز ترین دانش، پاسخی دقیق و با چاشنی طنزی دلنشین ارائه می‌دهد. کارل تات با نقاشی‌های جذابش در این کتاب مشارکت داشته‌ است.

bookبیرون از اینجا، جستجو برای زندگی را به تصویر می‌کشید و به ما نشان می‌دهد که واکنش احتمالی ما به حیات یافت شده چه خواهد بود. هم‌چنین این کتاب بررسی می‌کند که حیات طولانی مدت انسان، خارج از زمین به چه شکلی خواهد بود و اینکه ایا اصلا ما به آن دست خواهیم یافت یا نه؟ این کتاب جذاب‌ترین جنبه‌های علم فیزیک را به ما نشان می‌دهد، اما ابدا کتابی سطحی نیست.

ستارگان حیله‌گر و آسمان فانی (تور2018) اثر مری رابینت کوال

اگر اکتشافات فضایی به جای انتخابی بودن، یک ضرورت بود، چه می‌شد؟ ضرورتی که علتش این است که زمین به‌خاطر یک اتفاق ناگهانی فاجعه‌بار توسط ائتلاف بین‌المللی، به زودی به محلی غیرقابل سکونت تبدیل خواهد شد. این رمان، نسخه نهایی از سری رمان‌های تاریخی است که مری رابینت، در سری داستان‌های زن فضانوردش، به بازار عرضه می‌کند.

bookاین کتاب‌ها داستان زندگی ریاضی‌دانی به نام الما یورک است که آرزو دارد روزی فضانورد شود. این داستان‌ها در زمان جنگ جهانی دوم می‌گذرد. کاوال به طور مفصل، تاریخ واقعی را با طرح داستانی خود، آمیخته است و نتیجۀ این کار، ایجاد یک مجموعه است که به طور همزمان امیدوارکننده و البته، عملی است. زن فضانورد، دید قدرتمندی از جنگ‌های فضایی به ما می‌دهد و به سادگی به ما نشان می‌دهد که این پدیده می‌توند تبدیل به نیرویی مثبت در جامعه شود.

چگونه در فضا زندگی کنیم؟ اثر کالین استورات

آیا علاقه‌مند به سفر در فضا هستید؟ می‌توانید با وجود شرکت‌هایی مانند ویرجین گلکتیک و بلو اوریجین، برای تجربه پروازهای زیرمداری آماده شوید و شرکت اسپیس ایکس هم برای فرود انسان در ماه و مریخ برنامه‌ریزی می‌کند. احتمالا آرزوی شما به‌زودی برآورده خواهد شد. اما قبل از اینکه سوار هواپیما شوید و از زمین خداحافظی کنید، باید به سوالاتی پاسخ دهید؛ چیزهایی در مورد ماندن در فضا که باید بدانید. کتاب “چگونه در فضا زندگی کنیم؟”

bookاثر کالین استوارت، همه جزئیات مهم این سوال را در خود دارد. این کتاب جامع، همه نکات را، از خوردن و خوابیدن و استفاده از توالت در گرانش صفر، دستورالعمل‌هایی برای ساختن پایگاه در ماه و مریخ و مریخ‌نوردی به شما ارائه می‌دهد. هرجایی که ماجراجویی فضایی شما، شما را خواهد برد، این راهنما می‌تواند به شما در استفاده از تجربیات خارج از این دنیا، کمک کند.

عجیب‌ُ بی انتها اثر اسکات کلی

اسکات کلی مدت 340 روز را در ایستگاه فضایی بین‌المللی صرف کرد و ده‌ها هزار تصویر از سیاره را که در حال چرخش است، ثبت نمود که می‌توان آن را به عنوان راهنمایی کامل برای نشان دادن شگفتی‌های زمین دانست. این کتاب مصور بزرگ، عکس‌هایی را که از ایستگاه فضایی و زمین گرفته است، با منظره‌هایی با زوم فوق‌العاده، در قسمت های غیر معمول سطح سیاره، و سایر قسمت های ماموریت تاریخی‌اش، مثلا از قسمت‌های راه اندازی و فرودش، ترکیب می کند. این کتاب شامل تصاویر بزرگ و رنگارنگ با توصیف کلی از ماموریت و ویژگی‌های جالب سیارۀ زمین است و این همبستگی عالی کتاب را به مکملی مستقل برای کتاب اخیر خاطرات‌ش به نام استقامت تبدیل کرده‌ است.

bookعجیب و غریب (کتاب خیابان دای، 2018) اثر الک نوالا – لی

کتاب جذاب جدید نوالا لی، به نام عجیب‌ و غریب، در مورد چهار شخصیت از عصر طلایی داستان‌های علمی-تخیلی است که در طول سال‌های تکامل‌شان، این ژانر را هدایت می‌کنند. جان کمبل، ویراستار مجله علمی و تخیلی “عجیب و غریب”، و آیزاک آسیموف، رابرت هینلین و رون هوبارد این چهار شخصیت هستند. این کتاب، به ما نشان می‌دهد که چطور ژانر علمی- تخیلی، از داستان‌های ماجراجویانه فضایی تکوین و تکامل پیداکرد و به پیش‌گویی‌های جدی و تاثیرگذار در دنیای مدرن رسید. هم‌چنین به این می‌پردازد که چطور این مقوله به توسعه ابتدایی فرهنگ طرفداری انجامید، که به طرز شگفت‌آوری به امروز شبیه است. هم‌چنین به تاثیرات ایده‌های آن‌ها بر جامعه به عنوان یک کل، پرداخته‌ است.

bookطرح چهره‌پردازی نوالا-لی از این چهار نفر، بسیار پیچیده‌ است و بدون مخفی کردن بخش‌های کمتر جذاب وجودی‌ و شهرت‌شان، به آن‌ها اهمیت می‌بخشد. این تحقیقات عمیق نشان می‌دهد که او صدها داستان از سالنامه علمی- تخیلی خوانده‌ است و همچنین، ته‌‌و توی همه نامه‌های شخصیت‌های اصلی داستان را در آورده است.

ترجمه: محبوبه معصوم نیا/ سایت علمی بیگ بنگ

منبع: space.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

5 دیدگاه

  1. سلام من چجوری میتونم کتاب بیرون از ایجا رو خریداری کنم هر جا گشتم نبود