بیگ بنگ: در این کتاب، از تاریخ، چالش‌ها، و راه حل‌های بخردانه‌ای که پیش رو داریم، سخن خواهیم گفت. راه مخاطره آمیز است و فراز و نشیب‌هایی دارد، امّا چاره‌ای جز این نیست.

michio kakuنام اصلی: The future of humanity: terraforming Mars, interstellar travel, immortality
آینده انسان: زمینی کردن مریخ، سفر میان ستاره ای، جاودانگی، سرنوشت ما در فراسوی زمین
نوشته: میچیو کاکو
ترجمه: جمیل آریایی
ناشر: مازیار
موضوع: اختر فیزیک، آینده
سال انتشار: 1397
تعداد صفحه: 336
قیمت: 35000 تومان

دانلود خلاصه کتاب

از لحظۀ واپسین انقراض در هفتاد و پنج هزار سال پیش، اجداد ما جسارت به خرج دادند و تمامی زمین را تحت سلطۀ خود در آوردند. امیدوارم که این کتاب گام های لازم برای برطرف ساختن موانعی را به ما نشان دهد که بی چون و چرا در آینده با آنها مواجه خواهیم شد. شاید سرنوشت ما این است که به مانند گونه‌های چند سیاره‌ای در آییم و در میان ستارگان زندگی کنیم.

تاریخ آدمی نشان می‌دهد که او بر آن است تا با هر ترفندی که شده نسل خود را در برابر حوادث طبیعی، چون زلزله‌ها و آتشفشانی‌های بالقوّه ویرانگر، اثرهای گلخانه‌ای، و . . . حفظ کند. دست‌آخر، چه خواسته باشیم چه نه، خورشید ستاره‌ای است که پس‌از گذشت نزدیک به چهار میلیارد سال، به اَبَرغولی تبدیل می‌شود و شعله‌های سوزان‌اش مدار زمین را فرا می‌گیرد، و هر جنبده‌ای را روی زمین خاکستر می‌کند.

استیون هاکینگ می‌گوید «تنها شانس نجات ما در بلندمدّت این است که در سیّاره‌ی زمین پنهان نمانیم، بلکـه خود را به فضا برسانیم . . . من که خوش‌بین هستم. هرگاه بتوانیم تا دو قرن آینده خود را از بلایای طبیعی و انسانی مصون بداریم، آنگاه که در فضا پراکنده شویم، گونه‌های ما ایمن خواهند ماند. همین‌که مستعمرات تازه‌ای برای خود دست و پا کنیم، آینده‌ی ما تضمین می‌شود.» ساکن شدن در فضا به تکنولوژی هوش مصنوعـی و محصول آن، روبات‌ها، و چه بسا تکنولوژی‌های بالاتر نیاز دارد، امّا چگونه؟ در این کتاب پای سخنان میچیو کاکو، استاد فیزیک نظری دانشگاه سیتی در شهر نیویورک، و نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروشی چون آینده‌ی ذهن، فیزیک آینده، و فیزیک ناممکن‌ها، جهان‌های موازی (همه از مجموعه‌ی کتاب‌های قلمرو علم، انتشارات مازیار) می‌نشینیم.

michio kaku

فهرست مطالب:

بخش 1 : بدرود زمین

فصل 1: تدارک پرواز

فصل 2: عصر طلایی جدید سفرهای فضایی

فصل 3: معدن کاری آسمان ها

فصل 4: یا مرگ، یا مریخ

فصل 5: مریخ: سیاره بوستان

فصل 6: غول های گازی، دنباله دارها و فراسو

بخش 2: سفر به ستارگان

فصل 7: روبات ها در فضا

فصل 8: ساختن کشتی فضایی

فصل 9: کپلر و جهانی از سیارات

بخش 3:

فصل 10: جاودانگی

فصل 11: ترا انسانیت و تکنولوژی

فصل 12: در جستجوی حیات برون زمینی

فصل 13: تمدن های پیشرفته

فصل 14: ترک جهان هستی

خرید این کتاب بصورت پستی

سایت علمی بیگ بنگ: bigbangpage.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه

  1. این کتاب خوبیه ولی به نظرم کمی گرونه اگه نسخه اصلی رو دانلود کنید می بینید تعداد عکس های رنگی کتاب خیلی کمه و چاپ با کیفیت نباید داشته باشه .
    با تشکر