بیگ بنگ: ریاضیات اسرار آمیزترین و بزرگترین دستاورد تاریخ علم بشر می­باشد. در این کتاب با قلمروهای حیرت انگیز ریاضیات آشنا می­ شوید، از انواع هندسه‌­های شگفت‌انگیز گرفته تا نسبت طلایی طبیعت، موجودات ریاضی ماورای بی نهایت، جهان اسرار امیز اعداد، موجودات ریاضی برخالی و دیگر عجایب ریاضیات. همچنین در سرتاسر این کتاب، با موضوعاتی رازآمیزی مواجه خواهید شد مانند معنا و سرشت ریاضیات و ارتباط اسرار آمیز جهان انتزاعی ریاضیات با دنیای واقعی فیزیکی.

photoاسرار ریاضیات
تالیف: میلاد اسکندردوست
ناشر الکترونیک: سایت علمی بیگ بنگ
موضوع: ریاضیات
سال انتشار: 1399
تعداد صفحه: 170
نسخه PDF
قیمت: 23500 تومان

خـرید — دانـلود این کـتاب از لـینک زیـر

اعداد، مشهورترین و نخستین موجودات ریاضیات میباشند. می توان گفت که انسانها حتی در آغازین دوران حضور خود دارای درکی از عدد بوده‌اند. در دنیای ریاضی، عدد موجودی بنیادی میباشد. دنیای اعداد فقط شامل اعداد اشنا وعادی مانند اعداد صحیح، و اعشاری نمیباشد. در قلمرو اسرار امیز ریاضیات، اعداد ناشناخته‌ای نظیر اعداد مختلط،، اعداد گنگ، اعداد متعالی و اعداد موهومی نیز وجود دارند. سرزمین اعداد شامل مجموعه‌های اعداد طبیعی، حسابی، صحیح، اعشاری، گنگ، حقیقی، موهومی و مختلط می باشند. رابطه بین اعداد و ویژگی‌های آنان قلمروی زیبا و حیرت انگیزی در ریاضیات را تشکیل می دهند.

اعداد طبیعی و قواعد حساب مربوط به انها در زمره قدیمی ترین و بنیادیترین دستاوردها در فرایند تفکر بشر میباشد و در واقع تاریخ اعداد شمارشی به دوران ماقبل تاریخ می رسد. اعداد شمارشی(طبیعی) مجموعه ای نامتناهی از اعدادی نظیر 1و2 3و… را شامل می شوند که بشکل{1و2و3و4و…} بیان می شود و با نماد N نمایش داده می شوند. بعد از کشف عدد صفر، به مجموعه کاملتری از اعداد بنام اعداد حسابی می رسیم که مانند مجموعه تمام اعداد طبیعی یک مجموعه نامتناهی میباشد. با ابداع اعداد منفی، مجموعه بزرگتری بنام اعداد صحیح به وجود آمد که با نماد Z نشان داده میشوند. عدد گویا(کسری)، عددی میباشد که از تقسیم دو عدد صحیح (بجز صفر در مخرج) بدست امده باشد. مجموعه تمامی اعداد گویا نامتناهی میباشد و این مجموعه با نماد Q نمایش داده میشود. مجموعه اعداد حقیقی (R )مجموعه‌ای کامل تر از جهان اعداد میباشد که از تمامی اعداد گویا و اعداد گنگ تشکیل شده است و شامل تعداد بیشمار عدد شگفت انگیز می شود.

فهرست مطالب:

فصل اول: اعداد شگفت انگیز

فصل دوم: بینهایت و ماورای بینهایت

فصل سوم: توپولوژی و موجودات هندسی غیرشهودی

فصل چهارم: حسابان و معادلات فیزیک

فصل پنجم: عدد پی(p)؛مشهورترین عدد در ریاضیات

فصل ششم: فلسفه و سرشت ریاضیات

فصل هفتم: قضیه گودل ؛قلمروی ماورای توانایی بشری

فصل هشتم: قوانین شانس

فصل نهم: مشهورترین مسائل حل شده ریاضیات

فصل دهم: مشهورترین مسائل حل نشده ریاضیات

فصل یازدهم: نسبت طلایی؛ نسبت طبیعت

فصل دوازدهم: نظریه آشوب و نظم نهان

فصل سیزدهم: نظریه بازی‌ها

فصل چهاردهم: هندسه فراکتالی

فصل پانزدهم: هندسه های آشنا و غریب

جهت سفارش کتاب بصورت پستی به اینجا مراجعه کنید

سایت علمی بیگ بنگ: bigbangpage.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه

  1. من، ارشد، هندسه خوندم، ببینم می‌تونید، تو دوره دکترا، زمینه‌ی تحقیقاتی منو، اختر فیزیک کنید یا نه ! خیلی سایت، کانال های مربوط، خوبن !