بیگ بنگ: استیون هاکینگ، کیهان‌شناس نامدار و نویسندۀ کتاب پرفروش تاریخچه مختصر زمان، آخرین نظراتش را در مورد بزرگ‌ترین پرسش‌های بشر در کتاب «پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ» برایمان به یادگار گذاشته است.

aaceacbbfbccنام اصلی: Brief Answers to the Big Questions
نوشته: استیون هاوکینگ
ترجمه: مزدا موحد
ناشر: فرهنگ نشرنو
موضوع: فیزیک، کیهان شناسی
سال انتشار: ۱۳۹۷
تعداد صفحه: 192

دانلود خلاصه کتاب

کتاب «پاسخ‌های کوتاه به سوال‌های بزرگ» به سوال‌هایی از دوران ما پاسخ می‌دهد. در این کتاب هاوکینگ از کشف‌ها و چشم اندازهایش درباره هر چیزی از چگونگی شکل‌گیری کیهان تا سیاه‌چاله‌ها و هوش بیگانگان و اهمیت سلطه فضایی پرداخته، همچنین از خطرات هوش مصنوعی سخن گفته است. این کتاب از ۴ بخش تشکیل شده: چرا ما اینجا هستیم؟ آیا به بقا ادامه می‌دهیم؟ آیا تکنولوژی موجب نجات ما می‌شود یا ما را نابود می‌کند؟ چگونه می‌توانیم کامیاب شویم؟

کتاب «پاسخ های کوتاه به پرسش های بزرگ» با طرح این ۱۰ پرسش؛ آیا خدایی هست؟ چگونه همه چیز شروع شد؟ آیا در کیهان حیات هوشمند دیگری هم هست؟ آیا می توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم؟ داخل یک سیاهچاله چیست؟ آیا سفر در زمان ممکن است؟ آیا زندگی ما در زمین ادامه خواهد یافت؟ آیا باید برای سکونت به فضا برویم؟ آیا هوش مصنوعی بر ما چیره خواهد شد؟ چگونه می توانیم آینده را شکل دهیم؟ می کوشد بر مبنای فیزیک نظری پاسخ برخی پرسش های بزرگ را بدهد و این باور غلط بین عموم مردم را که علم راستین آن قدر پیچیده است که نمی توانند درکش کنند، کنار بزند.

سایت علمی بیگ بنگ: bigbangpage.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه