بیگ بنگ: تلسکوپ های شکستی کوچک با طراحی و ساختار مشخص و ساده و هم خطی دائمی اجزای اپتیکی، ابزارهای استاندارد و امتحان شده برای استفاده شخصی می باشند. قابل حمل نقل بودن آنها سبب می شود بتوانیم این ابزار را به آسانی به خارج از خانه ببریم و در زمان کوتاهی آماده استفاده نمائیم.

نمایی از تلسکوپ ماکتسوف-کاسگرین
نمایی از تلسکوپ ماکتسوف-کاسگرین

ستاره شناسی با تلسکوپ های کوچک، همراه با تمرین های گام به گام
نوشته‌ی : مايکل کي گينز
ترجمه: الهه آرشيان/محمد هادي طباطبايي يزدي
انتشارات: سبزان
موضوع: نجوم
چاپ اول ۱۳۹۴
تعداد صفحه:158
قسمت: 10000

این ابزارهای نجومی تصاویری با وضوح بالا از ماه و سیارات در اختیار ما قرار می دهند. آنها نسبت به تلسکوپ های بزرگ به تغییرات هوا و ناپایداری جو حساسیت کمتری نشان می دهند و به خاطر نگهداری آسان و دوام بالا برای منجمان و دانشجویان آماتور نجوم بسیار ایده آل میباشند. در طی دهه های گذشته نوآوری های جدید در طراحی و ساخت تلسکوپ ها کیفیت آنها را افزایش و قیمت آنها را کاهش داده است. یک تلسکوپ ماکتسوف-کاسگرین با اپتیک موثر که قبلا تلسکوپی گران قیمت بوده و حالا در ردیف تلسکوپهای قیمت متوسط در سطح بازار جهانی قرار گرفته است.

ImgDk.ashxعلی رغم ایجاد محدودیت در نوع رصد، شکستی 80 و 90 میلیمتری ماکتسوف دارای توان جمع آوری نور و بزرگنمایی مناسبی می باشد و میتوان برای ما رصد های لذت بخشی فراهم سازد. تمام فعالیت های ذکر شده در این کتاب با تلسکوپ های با قطر دهانه 80 میلیمتر و بیشتر از آن امکان پذیر میباشند.

فهرست مطالب:

فصل 1 : کره سماوی

فصل 2 : اندازه گیری زمان

فصل 3 : مقر تلسکوپ

فصل 4 : عکاسی نجومی

فصل 5 : ستارگان دوتایی و مرئی

برای خرید کتاب به اینجا مراجعه فرمایید

وب سایت علمی بیگ بنگ: bigbangpage.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.