معرفی کتاب : چارلز داروین

2
1061

بیگ بنگ: موضوع کتاب حاضر، سرگذشت فشرده‌ای از چارلز داروین طبیعت‌ شناسان انگلیسی است. نگارنده ضمن ارائه بیوگرافی و اطلاعاتی درباره این دانشمند، شرح وقایع زندگی او در دوران نوجوانی و جوانی و نیز سیر تحصیلی او را شرح می‌دهد و همراه با آن، مکاتبه‌ها، دستاوردهای علمی و یافته‌های پژوهشی این محقق را معرفی می‌کند و ملاقات‌های او را با دیگر دانشمندان شرح می‌دهد. مباحث این کتاب عموماً در بردارنده معرفی این دانشمند، ایدئولوژی و نظریه «داروین» است و با هدف شناخت نظریات او از جنبه‌های علمی و نیز معرفی شخصیت و مراحل کسب دانش و پژوهش این اندیشمند تهیه و تدوین شده است.

darvin

چارلز داروین (سرگذشت فشرده مردی خارق‌العاده)
————————————————-

Charles Darwin: The Story of an Extraordinary Man
نوشته‌ی : تیم برا (Tim Berra)
ترجمه: محمدرضا توکلی صابری
انتشارات: مازیار
موضوع: زندگینامه، زیست شناسی
سال چاپ: ۱۳۹۰
تعداد صفحه:۱۲۸

تیم برا که سخنرانی‌های او با عنوان «داروین، این مرد بزرگ» که در سراسر جهان خواستار دارد، داستان شگفت‌آور این مرد را می‌گوید و ایده‌ای که همه چیز را تغییر داد. تیم برا در مورد کار علمی انقلابی داروین، و اثر آن بر روی علوم زیست شناختی مدرن و تاثیر نظریه تکاملی داروین بر روی تفکر غربی بحث می‌کند. ولی تیم برا عمیق‌تر رفته و با مجموعه‌ای از نکته‌ها و تصاویر و عکس‌هایی که به دقت انتخاب شده‌اند این مرد را می‌شناساند. این کتاب کوچک گوهری است شامل تصاویر سیاه و سفید، همراه با فهرست آثار و تالیفات داروین با توضیح و گاه‌شماری زندگی او.

فهرست مطالب:

سگ مراقب داروین
مردی با کنجکاوی زیاد
مرگ داروین
پس گفتارها

کتاب همراه با تصاویر و توضیحات فراوان است.

مطالبی از سرتاسر وب