1368695965

این تصویری هنری از دره Valles Marineris است. به این دلیل این نام را بر آن نهادند که مدارگرد مارینر 9 مریخ آن را کشف کرد. در این تصویر هنری طلوع خورشید بر فراز این دره به زیبایی به تصویر کشیده شده است. این دره عمیق بیش از 4000 کیلومتر طول، 200 کیلومتر عرض و 7 کیلومتر عمق دارد. این دره بزرگترین دره در منظومه شمسی میباشد که بشر قادر به شناسایی آن بوده و این دره رد پای بسیار بزرگی بر چهره مریخ گذاشته است.
Valles Marineris 2

البته این تصویر دیگر نمایی خاص نمیباشد زیرا همانطور که حتما در خبرها شنیده اید بنا به گفته رئیس ناسا “چارلز بولدن” در دانشگاه جورج واشنگتن به رغم شرایط دشوار اقتصادی، خود را مقید به شکستن مرزهای جدید در اکتشافهای فضایی کرده و اعلام کرده ،قدم گذاشتن روی سیاره مریخ سرنوشت انسان است و این اولویت تا دهه 2030 تحقق می یابد

وی افزود: مأموریت انسانی به مریخ، امروز دورترین مقصد منظومه شمسی ما است و به یک اولویت برای ناسا تبدیل شده است. کل برنامه اکتشافی ما از این هدف پشتیبانی می کند. درمیان نخستین گامهای برداشته شده برای اعزام فضانورد به مریخ می توان به طرحهای تسخیر و جابجایی یک خرده سیاره تا سال 2025 اشاره کرد، فرآیندی که می تواند به تلاشهای آینده برای اعزام فضانورد به اعماق فضا کمک کند.

همانطور که پیش از این در سایت بیگ بنگ به شرح ماموریت مارس وان پرداخته بودیم، این شرکت در این هفته باز هم خبر ساز شد و براساس گزارش مارس‌وان، تنها بعد از گذشت دو هفته از آغاز ثبت‌نام برای حضور در پروژه مارس‌وان ،‌ بیش از هفتاد و هشت هزار نفر برای حضور در برنامه انتخاب فضانورد این پروژه ثبت‌نام کرده‌اند به این امید که در سال 2023 به یکی از ساکنان همیشگی مریخ تبدیل شوند.
2040891170_1366289599
مارس‌وان داوطلبانی از بیش از 120 کشور جهان داشته‌است. بیشتر این داوطلبان،‌یعنی 17 هزار و 324 نفر از آنها آمریکایی هستند، 10 هزار و 241 نفر از آنها چینی، سه هزار و 581 نفر از آنها بریتانیایی و بقیه از کشورهایی مانند روسیه،‌برزیل،‌ مکزیک، کانادا، کلمبیا، آرژانتین و هندوستان هستند.

ثبت‌نام متقاضیان برای سفری یک‌طرفه به مریخ تا 32 آگوست 2013 ادامه خواهد داشت. در مرحله اول رقابت، داوران منطقه‌ای درحدود 50 تا 100 کاندیدا را در هریک از 300 منطقه جغرافیایی جهان برای مرحله دوم انتخاب خواهند کرد. این رقابت دارای چهار مرحله‌است که در نهایت در سال 2015 به پایان خود خواهد رسید و 28 تا 40 کاندیدا را برای هفت سال آموزش خواهد داد. در نهایت یکی از گروه‌های تحت آموزش به واسطه رای عمومی به عنوان نمایندگان بشریت در مریخ انتخاب خواهند شد.

با روند پیش رو در آینده ای نزدیک زنان و مردانی از مریخ خواهیم داشت، که به غریبگانی از سیاره دیگر بدل خواهند شد. طبق نظریه ای قابل بحث از نظر دانشمندان حیات، با برخورد یک شهاب سنگ به سیاره سرخ از مریخ به زمین آمد و باز هم با ورود بشر به آن به منزلگاه اصلیش باز می گردد.

Read More : http://apod.nasa.gov/apod/ap110327.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Valles_Marineris
http://www.guardian.co.uk/science/2013/may/06/nasa-manned-mission-mars
http://mars-one.com/en/mars-one-news/press-releases/11-news/437-78000-sign-up-for-one-way-mission-to-mars

مطالب مرتبط

آیا انسان در مریخ قادر به بچه دار شدن است؟

نخستین قرارداد در مسیر سفر بی بازگشت به مریخ

سفر رفت و برگشت به مریخ

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.