سیاره کپلر ۶۲f : جهانی سرشار از آب!

بیگ بنگ: ستاره شناسان با کمک داده های تلسکوپ فضایی کپلر و بررسی دو سیاره کپلر ۶۲e و کپلر۶۲f به شواهدی از وجود آب در آنها دست یافتند.

نمودار سیارات منظومه خورشیدی کپلر  ۶۲ در مقایسه با منظومه شمسی

به گزارش بیگ بنگ، این منظومه خورشیدی و سیارات آن که در اوایل سال ۲۰۱۳ کشف شده بودند دوباره خبرساز شدند. نخستین داده ها و بررسی های جدید حاکی از آن است که سیاره «کپلر ۶۲f» شبیه‌ترین سیاره به کره زمین و یکی از شانس های بزرگ برای پناه دادن به حیات میباشد. این سیاره در فاصله حدود ۱۲۰۰ سال نوری از ما واقع شده و تنها ۱٫۴ برابر زمین است و در مدار یک ستاره که تا حدودی کم نورتر و کوچک تر از خورشید است در حال چرخش میباشد. تصور بر این است که این سیاره در منطقه قابل سکونت ( کمربند حیات ) از ستاره خود در حال گردش است.

سیاره کپلر۶۲f, بزرگترین سیاره از ۷ سیاره فراخورشیدی اعلام شده ای است که در اطراف ستاره کپلر ۶۲ و کپلر ۶۹ گردش میکند. یکی دیگر از کشفیات قابل توجه در همان زمان کپلر ۶۲e بود که تقریبا هم اندازه زمین بود با ۱٫۶ برابر شعاع زمین که در کمربند حیات ستاره خود نیز قرار دارد. مطالعه مدل سازی کپلر ۶۲e و کپلر ۶۲f پیشنهاد می دهد که سیاره به احتمال زیاد سرشار از آب است که می تواند به حیات متفاوتی نسبت به حیات ما منجر شود.

Kepler-62fتصویری هنری از سیاره کپلر ۶۲f که در منطقه قابل سکونت یک ستاره کوچک و سردتر از خورشید ما ، در فاصبله حدود ۱۲۰۰ سال نوری از زمین در صورت فلکی شلیاق واقع شده است.
طبق آخرین اخبار منتشر شده، دانشمندان و محققان ناسا از احتمال وجود آب در این کره همتای زمین خبر دادند. با تأیید این رویداد شگرف گام مهم دیگری در جریان تحقیقات اجرام کیهانی برای کشف امکان زندگی در سیارات مشابه زمین برداشته می‌شود. دو سیاره کپلر ۶۲e و کپلر۶۲f که تشبهات فراوانی با زمین دارند. طبق داده های دریافتی این دو سیاره فراخورشیدی نسبت به سایر سیاره‌های منظومه خود دور‌تر از ستاره مبدأشان هستند و سطح صخره‌ای و وجود یخ و آب از جمله اصلی‌ترین شواهد حیات در این سیارات میباشد.

Read More : space

1. reza jayez گفت:

سه پاس و امید به آگاهی دادن افزون تر و افزون ترتان … .

2. sadegh najafzadeh گفت:

یعنی آنروز میاد باسرعتی بیش از سرعت نور حرکت کنیم و به این سیاره برسیم

3. كاسپين گفت:

باید در مورد کرم چاله ها بیشتر کار کنیم چون سفر با کر م چاله ها به این نقطه از فضا بیشتر امکا نپذیر است.

4. حیات از هرات گفت:

طبق محاسبات دانشمندان اگه به سرعت نور به طرف یکی از این سیاره ها حرکت کنیم باز هم ۷۲ سال زمینی راه هست خودتان وسعت جهان هستی را مقایسه کنید .واقعا که جهان بزرگه.