ناسا به دنبال کشف ِحیات فرا زمینی!

بیگ بنگ: بسیاری از دانشمندان بر این باورند که ما در کیهان تنها نیستیم. آنها احتمال می دهند که حیات حداقل در تعدادی از میلیاردها سیاره ی درون کهکشان راه شیری وجود دارد، به همین منظور محققان ناسا معتقدند، با بهره‌برداری از تلسکوپ‌های فضایی جدید و پیشرفته، می‌توان به کشف حیات فرا زمینی تا ۲۰ سال آینده امیدوار بود.

koi961s3

به گزارش ایسنا، در میزگردی که توسط ناسا در واشنگتن برگزار شد، نقشه‌راه این سازمان برای جستجوی حیات فرا زمینی مورد بررسی قرار گرفت؛ این نقشه شامل استفاده از تلسکوپ‌های فضایی موجود و ساخت و بهره‌برداری از چند تلسکوپ جدید است. به گفته «سارا سیگر» استاد فیزیک و علوم سیارات در موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، تلسکوپ‌های پرقدرت فضایی به بررسی و کشف ویژگی‌های سیارات فراخورشیدی در مدار ستارگان موجود در کهکشان راه شیری کمک می‌کنند.

نقشه‌راه ناسا برای کشف حیات فرازمینی شامل پرتاب ماهواره TESS‌ در سال ۲۰۱۷، تلسکوپ‌ فضایی جیمز وب در سال ۲۰۱۸ و احتمالا پرتاب تلسکوپ بررسی مادون قرمز میدان گسترده (WFIRST_AFTA)‌ در اوایل دهه آینده است. از زمان پرتاب تلسکوپ فضایی کپلر در سال ۲۰۰۹ تاکنون بیش از ۵۰۰۰ سیاره فراخورشیدی بالقوه شناسایی شده‌اند که وجود ۱۷۰۰ سیاره تاکنون تأیید شده است.

تلسکوپ کپلر معروف به شکارچی سیارات، همچنین موفق به کشف نخستین سیاره شبه‌زمین در منطقه قابل سکونت ستاره میزبان با احتمال وجود آب به شکل مایع شد. به گفته محققان، از مجموع میلیون‌ها سیاره فراخورشیدی در کهشکان راه شیری، احتمال کشف حیات فرازمینی دور از انتظار نیست و احتمالا تا ۲۰ سال آینده موفق به کشف نشانه‌ای از حیات خواهیم شد، اما حیات فرازمینی می‌تواند در جایی خارج از منظومه شمسی وجود داشته باشد.

منبع: NASA