بیگ بنگ: در جلسه‌ای که بیشتر شبیه صحنه‌ای از یک فیلم علمی تخیلی بود برای نخستین بار شاهدانی برابر نمایندگان کنگره آمریکا قرار گرفتند و جلسه استماعی درباره موضوع جنجالی برخورد با موجودات فضایی بیگانه برگزار شد.

Untitled

ستاره این جلسه “دیوید گراش” افسر اطلاعاتی پیشین بود. وی مدعی است، دولت آمریکا سفینه دست‌ نخورده‌ موجودات فضایی بیگانه را در اختیار دارد و حتی به شواهدی از آنها دست یافته است.

“اشیای ناشناس پرنده” یا یوفو(UFO) همیشه از موضوعات جذاب برای عموم بوده است و در سال‌های اخیر با گسترش شبکه‌های اجتماعی و اینترنت جذاب‌تر هم شده است. نهادی رسمی چون ارتش آمریکا مدعی شده که فعالانه در تلاش است تا تعداد اندک مشاهده‌هایی را که توضیح واضحی برای آنها وجود ندارد، بررسی کند. بخشی از گفتگوی “دیوید گراش” را در ویدئوی زیر تماشا کنید:

این بحث چنان داغ شده که ناسا نیز بودجه‌ای را به شکل رسمی برای تحقیق و بررسی این پدیده‌های عجیب و ناشناس در نظر گرفته است. البته همانطور که انتظار می‌رفت فارغ از هیاهوی بسیار، هیچ افشاگری جدیدی از این جلسه بیرون نیامد، اما شاهدان ادعاهای جالبی درباره لاپوشانی دولت آمریکا در موضوع موجودات بیگانه مطرح کردند.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، ادعاهای این مقام پیشین اطلاعاتی در مورد سرپوش گذاشتن در مورد پدیده‌های هوایی ناشناخته را رد کرده است. سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفت که بازرسان «هیچ اطلاعات قابل تأییدی برای اثبات ادعاهایی مبنی بر اینکه برنامه‌های مربوط به در اختیار داشتن یا مهندسی معکوس مواد فرازمینی در گذشته وجود داشته یا در حال حاضر وجود دارد، پیدا نکرده‌اند.»

ktrk ufo sighting img
دیوید گراش در پاسخ به این پرسش که آیا دولت آمریکا اطلاعاتی در مورد حیات فرازمینی دارد یا خیر، گفت که آمریکا احتمالاً از دهه ۱۹۳۰ میلادی از فعالیت‌های «فرا انسانی» آگاه بوده است. آقای گراش و دو خلبان سابق نیروی دریایی که یوفوها را هنگام ماموریت خود دیده بودند، به پرسش‌های نمایندگان کنگره پاسخ دادند.

یکی از شاهدان گفت که فضاپیمایی که بر فراز اقیانوس آرام دیده است، می‌تواند یک «تهدید جدی» برای امنیت ملی آمریکا باشد. برخی از قانونگذاران آمریکایی، پنتاگون را به دلیل ارائه ندادن جزئیات بیشتر در یک جلسه توجیهی محرمانه یا انتشار تصاویری که می‌تواند برای عموم نمایش داده شود، مورد انتقاد قرار دادند.

abd bf ee be ecdee

در جلسات قبلی، مقامات پنتاگون ویدئویی را نشان دادند که از یک هواپیمای نظامی اف- ۱۸ گرفته شده بود و تصویری از یک شیء بالون‌مانند را نشان می‌داد. مقامات پنتاگون در ماه دسامبر سال گذشته گفتند که از زمان آغاز تلاش‌ها برای بررسی گزارش‌های مربوط به یوفوها، «چند صد» گزارش جدید دریافت کرده‌اند.

دولت‌های مخالف در آمریکا در سال‌های اخیر، گزارش‌هایی درباره پدیده‌های ناشناخته هوایی منتشر کرده‌اند. برخی از آنها هنوز توضیح داده نشده‌اند، برخی دیگر نیز به بالن و یا اشایی شبیه بالن، هواپیماهای بدون سرنشین، پرندگان، رویدادهای آب و هوایی یا زباله‌های موجود در هوا مانند کیسه‌های پلاستیکی نسبت داده شده‌اند.

سایت علمی بیگ بنگ / منابع: time.com , space.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

20 دیدگاه

  1. آیا وقتی جانورشناسان در اقیانوس یک موجود زنده جدید و ناشناخته پیدا میکنن ، ارتش بلافاصله اونجا حاضر میشه ؟ یا دانشمندان حاضر میشن ؟
    همین حضور سریع نظامیان بخصوص آمریکایی ها در جاهایی که ادعای دیدن یوفوها مطرح شده ، بیشتر اثباتی هست بر انواع تسلیحات پرنده نظامی و محرمانه. وگرنه اول از همه باید دانشمندان حاضر میشدن و نظر میدادن.

  2. با سلام من حدود ۲۳ سال پیش در اراک یه بشقاب پرنده در حال عبور از بالای ساختمانهای شهر اراک از تو حیاط دیدم و مطمعن هستم که یوفوها وجود دارند.

    1. منم در اردبیل حدود بیست وسه چهار سال پیش در چند روز متوالی برفراز سبلان دیدم

  3. در تمام کشورهای دنیا چندین مشاهده‌ معتبر از یوفوها گزارش شده،شفافیت و رسانه های قوی و “راستگو “در آمریکا اخبار را پوشش میدن و در تمام دنیا بازتاب بیشتری پیدا میکند، یکم مطالعه کنید متوجه میشدید فقط آمریکا نیست که یوفو داره،
    به نظر من اینکه یوفو ها وجود دارند که شکی توش نیست،فقط انسانها هنوز نتونستند بهشون دسترسی داشته باشند،قطعا اونها از ما خیلی پیشرفته تر هستند،

    1. فراموش نکنید که یوفو ، پرنده ناشناس هست نه لزوما موحود هوشمند فرازمینی

  4. شاید کسی باورش نشه، اما بنده خودم بشخصه چیزی رو دیدم ک نمیتونم بگم چی بود اما میتونم بگم خیلی عجیب بود، عجیب بود ولی واقعی بود، حتی اون لحظه چند بار چشم هامو بستم و باز کردم، دور و برمو نگاه میکردم و باز بهش نگاه کردم اما هنوز بودش، حدود دو تا سه دقیقه فقط داشتم بهش نگاه میکردمو چون گوشیم پیشم نبود ارزشش رو نداشت برم گوشیمو بیارم و ازش عکس و فیلم بگیرم چون میدونستم ممکنه از دیدن دوبارش محروم بشم، حتی نقاشیش رو هم کشیدم ک اگر روزی نیاز شد ازش استفاده کنم، حتی ممکنه نمونه مشابهش رو توی وب گردی ی روز ببینم ، اما هنوز مثلش رو ندیدم، این ک من اینو دیدم یا بگید توهم بوده یا هرچی اصلا واسم مهم نیست، از اون زمان ب بعد تنها این مسئله واسم مهم شد ک دنبال کسانی باشم ک تجربشون شبیه من باشه و یا اگر فرق کنه باز ممکنه راستشو بگن، نمیشه براحتی حرف هایی رو ک بعضی ها میگن رو تکذیب یا رد کرد، چیزهایی وجود دارن ک ما چون واسمون دیدنشون عادی نشده وجودشون رو غیر ممکن میدونیم، اما ن تنها وجود دارن، و ن تنها وهم و خیال نیستن، بلکه وجودشون یک هدفی رو در پس پرده داره ک بخاطر همین هدف هست ک هنوز همه جا دیده نمیشن و برای شناخته شدن اون ها یک دلیل خیلی محکم هست، درش شک نکنید، باهم بحث نکنید، این واستون مهم باشه ک بفهمید چرا هستن اما از دید خیلی ها پنهانن
    یکی از اون دلایل ک خودم فهمیدم این بوده ک یک سری جاهای خاص پیداشون میشه، مثل جاذبه الهک ک جاذبه معکوسه، این رو هم دلیلش رو نمیدونم چرا ولی باز خیلی ها از وجود این مکان ها بی خبرن

  5. درود بر شما و وقت همه شما بخیر
    در خصوص وجود موجودات زنده و فراتر از آن موجودات هوشمند و تمدن های فرازمینی می خواستم مطالبی رو به عرض برسانم :
    نخست اینکه از نظر منطقی همون طور که یکی از دوستان نیز گفته بودن احتمال وجود حیات فرازمینی بسیار بالاست و همچنین احتمال وجود تمدن های فرازمینی نیز بسیار زیاد است. حال بیاید 2 فرض را بررسی کنیم
    یک- موجوداتی که از نظر ژنتیکی بسیار بسیار باهوش تر و عاقل تر از انسان ها باشند بگونه ای که بهره هوشی ما انسان ها در مقابل آنها مانند فرضا میمون ها در مقابل انسان ها باشد. این چنین موجوداتی برای ما انسان ها خداگونه خواهند بود و درک تکنولوژی و علم و تواناییهای آنها برای ما تقریبا غیر ممکن است. این گونه موجودات برای ما تقریبا غیر قابل ردگیری و غیر قابل کنترل هستند.
    دو – اما بیاید فرض کنیم که موجوداتی هوشمند با طیف هوش نزدیک به ما در کهکشان خودمان یعنی راه شیری وجود داشته باشند حال کافیست این موجود هوشمند با IQ شبیه به انسان ها زودتر از ما به تمدن و تکنولوژی رسیده باشد و به اصطلاح پیشتاز علم و فن آوری باشند. مثلا هزار سال زودتر از ما یا ده هزار و یا حتی چند میلیون سال بنابراین اکنون آنها از هزار سال تا چند میلیون سال می توانند در تکنولوژِی از ما پیرفته تر باشند. این موجودات بر خلاف موجودات دسته اول برای ما قابل درک و در آینده دوردست رسیدن به تکنولوژی آنها محتمل است.
    حال بیایید فرض کنیم بیگانگان دسته دوم در کهکشان ما وجود دارند و از منظر تکنولوژی ، از ما بسیار بسیار پیرفته تر هستند اما نه آنقدر که برای ما غیر قابل درک و مشاهده باشند(مثلا هزار سال زودتر از ما به عصر تکنولوژی ورود کرده باشند). مطمئنا آنها سفینه هایی ساخته اند که بر چالش فواصل میان ستاره ای تا حدود زیادی غلبه کرده اند و طبع کاوش گر و ماجراجوی آنها ، آنها را به سفر به ستارگان و منظومه های همسایه شان ترغیب می کند همانگونه که ما با تکنولوژی بدوی خود داریم در منوظمه شمسی کاوش می کنیم.
    بنابراین هم از نظر منطق ریاضی بیگانگان فضایی وجود دارند و هم از منظر تجربی مشاهده آنها در زمین اصلا چیزی دور از انتظار نیست. بخصوص که آنها با تکنولوژی پیشرفته خود می توانند از فواصل کیهانی سیارات میزبان حیات و حیات هوشمند را تشخیص دهند.
    در خصوص علت مشاهده اغلب آنها در آمریکا و روسیه باید گفت که وجود تمدن پیشرفته تر در آمریکا برای آنها جذاب تر است. البته که در همه جای دنیا و حتی در ایران خودمان بسیار مشاهده شده اند و موارد متقن زیادی حتی در ایران وجود دارد. مثل مورد برخورد نیروی هوایی ایران در سال 1355 با آنها و ثبت گزارش رسمی در نیروی هوایی که از متقن ترین مدارک برخورد با یوفو ها می باشد.

    1. فراموش نکنید که یوفو ، پرنده ناشناس هست نه لزوما موحود هوشمند فرازمینی

    2. فراموش نکنید که یوفو ، پرنده ناشناس هست نه لزوما موحود هوشمند فرازمینی
      نیروی هوایی ارتش ایران اشیای پرنده ناشناس دیده ، نه موجود هوشمند فرازمینی

    3. یوفو ، پرنده ناشناس هست نه لزوما موحود هوشمند فرازمینی
      نیروی هوایی ارتش ایران اشیای پرنده ناشناس دیده ، نه موجود هوشمند فرازمینی

  6. نزدیک به یقین تمدنهای هوشمند در کیهان ما وجود دارد.

    طبق آخرین تخمین در سال 2023 حدود 2 تریلیون (2هزار میلیارد کهکشان) در کیهان ما وجود دارد و هر کهکشان به طور متوسط بین 100 تا 400 میلیارد ستاره دارد.

    یک مقاله معتبر که چند سال پیش در همین وب سایت عزیز bigbangpage منتشر شد گفته بود طبق یک محاسبه بدبینانه هر کهکشان با عمر متوسط 10 میلیارد سال میتواند میزبان یک تا دو تمدن هوشمند باشد.

    اگر فرض کنیم از حدود2 تریلیون کهکشان تخمینی در کیهان ما نیمی از آنها حداقل عمر متوسط 10 میلیارد سال را دارند ، پس بین یک تا دو تریلیون تمدن هوشمند در سرار کیهان پراکنده‌اند، یعنی حدود 250 برابر جمعیت فعلی کره زمین ما تمدن هوشمند داریم.

    اما همه‌ی این دلایل و محاسبات علمی باعث نمیشه بپذیریم که تمدنهای هوشمند بیگانه گاه و بیگاه به زمین ما سر میزنند.(به دلیل جوابهای محتمل پارادوکس فرمی احتمال دیدار تمدنهای هوشمند از زمین کمتر از یک درصد و حتی پایین‌تر است)

    موضوع دیدار با بیگانگان فضایی فعلاً در حوزه بی ارزش شبه علم قرار دارد و اینکه یکسری نماینده‌ی کم سواد کنگره آمریکا علاف این افسر اطلاعاتی “متوهم” ولیکن زبل شوند، ارزش خبری دارد ولی ارزش علمی خیر.

    1. با توجه به جایگاه دانایی و میزان پیشرفت علمی انسان و سطحی از درک فیزیک و کارکرد کیهان که فعلا در حیطه دانش ساکنان هوشمند سیاره زمین قراردارد، به اعتقاد من پاسخ این دوست عزیز، واقع بینانه ترین نگاهی است که فعلا در این رابطه می توان داشت… من با محتوای کلی نظر ایشون موافقم و بنظرم فعلا این مسایل در حیطه تخیلات و شبه علم قراردارند و توجه و تمرکز زیاد روی این مسله، اتلاف وقت است. البته فعلا…

    2. کاملآ موافقم…..منطقی‌ترین دیدگاه درباره این مسایل همینی ک هست علی توانا گفت

  7. با سلام. ممنون از سایت عالی بیگ بنگ. یه سوال همیشه ذهنم را مشغول می‌کنه ،این سوال که چرا این موجودات فرازمینی فقط در ایالات متحده دیده میشن؟ در هر حال گمان می کنم در مورد سندروم یوفو، بهتره منتظر اظهار نظر دانشمندان فیزیک و کیهان شناسی بمانیم و حرف های سیاست مدارها را خیلی جدی نگیریم. در واقع با مطالب آقای امیر موافق هستم

    1. اگرمطالعه کنید میبینین که در خیلی از کشور ها مردم گزارش وجود یوفو ها رو دادن و فقط امریکا نیست اخیرا در فیلیپین دیده شدن و گزارش های مردمی از چین مکزیک لهستان استرالیا ژاپن و خیلی کشور های دیگه هم داده شده؛ اما اینکه گفتید منتظر نظر دانشمندان فیزیک هستید باید بگم متاسفانه همون دانشمندا هم اجازه ی صحبت درباره ی پروژه های محرمانه رو ندارن به سادگی و اگر کسی هم در میانشون مثل باب لازار پیدا بشه و شجاعانه حرف بزنه همه به سادگی دروغگو و شیاد خطابش میکنن در حالی که متاسفانه یا خوشبختانه دیدیم حرفایی که لازار سی سال پیش زد داره اثبات میشه!

  8. از نظر من ufo ها کاملا دروغ هستن و باید دید که دولت آمریکا با این پروژه دروغین چه برنامه ای برای جهان داره !! به دو دلیل ufo رو قبول ندارم : ۱- اگر یک تمدن بیگانه به این سطح از پیشرفت رسیده باشه که سفر های بین ستاره ای انجام بده و از موانع و مشکلات این سفر سخت و طاقت فرسا سربلند بیرون آمده باشه ، قطعا صد ها هزار سال از نظر سطح علمی و تکنولوژی ، از ما جلو تر هست و همچین تمدن پیشرفته ای قطعا ابزار جاسوسی فوق پیشرفته ای هم داره که شناسایی اونها با توجه به تکنولوژی حال حاضر بشر کاملا غیر ممکن هست !! ۲- اگه ufo ها واقعا وجود دارن ، پس چرا فقط تو آمریکا مشاهد میشن !! یعنی فضایی ها فقط آمریکا رو میبینن ! 😂😂

    1. سلام چند سال پیش که اجسام نورانی تو اسمان ایران مشاهده شد من به چشم خودم اون شی رو دیدم بالای سر خونه مون که به سرعت نور هم غیب شد