بیگ بنگ: ستارگان جوان در سحابی NGC 7822 پروشگاه ستاره ای خود را پاکسازی می کنند. در این سحابی، لبه های درخشان و پیکره های غباری پیچیده، آن را احاطه کرده اند. این عکس در نور فرو سرخ، توسط کاوشگر نقشه‌بردار فروسرخ میدان وسیع(WISE) گرفته شده است.

سحابی NGC 7822 در لبه یک ابر مولکولی غول آسا در صورت فلکی شمالی قیفاووس واقع شده است؛ اینجا یک منطقۀ تشکیل ستاره درخشان است که در فاصلۀ تقریبی 3 هزار سال نوری از زمین واقع شده است. نوری که از اتم‌های گازهای این سحابی منتشر می‌شود به انرژی نیاز دارد و انرژی خود را از تابش پرانرژی ستارگان داغی دریافت می کند که بادهای قدرتمند و نورشان اشکال ستون مانند متراکم تری را تشکیل داده و سپس آنها را فرسایش می کنند. ستارگان درون این ستون ها هنوز باید در اثر فروپاشی گرانشی تشکیل شوند، اما از آنجایی که این ستون ها فرسایش پیدا می کنند، ستارگان در حال شکل گیری در نهایت از مخزن ستاره ای خارج می شوند. این میدان در فاصلۀ برآورد شده NGC 7822، تقریبأ 40 سال نوری گستردگی دارد.