بیگ بنگ: تاریخ پرتاب “تلسکوپ فضایی جیمز وب” مشخص شد و ناسا اعلام کرد این تلسکوپ در تاریخ ۲۷ آذر ۱۴۰۰ با موشک آریان ۵ به فضا پرتاب می‌شود.

baf k

به گزارش بیگ بنگ، سازمان فضایی اروپا که با ناسا همکاری می‌کند، مسئولیت پرتاب جیمز وب به فضا را بر عهده گرفته است. موشک آریان 5 این تلسکوپ قدرتمند و گران‌قیمت را از گویان فرانسه به فضا پرتاب می‌کند. “جیمز وب” در یک سفر یک ماهه به محل مداری انتخابی خود که یک و نیم میلیون کیلومتر دورتر از زمین است، خواهد رفت. سپس سپرهای حرارتی خود را برای خنک شدن ابزارها مستقر خواهد کرد.

“جیمز وب” قبل از شروع عملیات علمی خود از جمله آشکار کردن طلوع کیهان، به تقریباً شش ماه زمان نیاز دارد. این تلسکوپ برای رصد کیهان در طیف فروسرخ طراحی شده و برای این کار باید تجهیزاتش خنک بماند و برای خنک ماندن یک سایه‌بان بزرگ دارد.

اخترشناسان با استفاده از تلسکوپ جیمز وب می‌توانند به ۱۳ میلیارد سال قبل کیهان، نظاره کنند و برای یافتن نشانه‌هایی از حیات در جو سیارات دیگر و به مطالعه‌ی اولین ستاره‌ها و کهشان‌های کیهان بپردازند.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: NASA

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه

  1. واقعأ از همان اوایل ساخت جیمزوب، بی صبرانه منتظر مانده ام و روز شماری میکنم، این بزرگترین ساخته بشر است

  2. فقط امیدوارم عکس هایی که از ورای 13.8 ملیارد سال نوری میگیرن باهاش رو پنهان ادیت و دستکاری نکن بعد به مردم جهان نشون بدن😅