بیگ بنگ: «یاسمین مقبلی» فضانورد آمریکایی -ایرانی تبار بعنوان فرمانده ماموریت کرو 7 قرار است به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شود.

photo

آندریاس موگنسن فضانورد آژانس فضایی اروپا نیز به عنوان خلبان فضاپیما در این ماموریت مقبلی را همراهی می‌کند. قرار است این ماموریت در سال 2023 انجام شود. یاسمین مقبلی در سال 2017 عضو فضانوردان ناسا شد و این ماموریت نخستین سفر فضایی او محسوب می‌شود. وی همچنین یکی از کاندیدهای سفر به ماه در پروژه آرتمیس است.

قرار است ماموریت “کرو-۷” توسط موشک “فالکون ۹” شرکت اسپیس ایکس از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا انجام شود تا دو سرنشین آن به دیگر فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی ملحق شوند. یاسمین مقبلی که از سال ۲۰۱۷ برای انجام ماموریت آرتمیس (سفر به ماه) تحت آموزش قرار گرفته، یکی از فضانوردانی محسوب می‌شود که از سوی ناسا در نوبت سفر به ‌ماه و مریخ قرار دارد.
‌‌‌
“یاسمین مقبلی” فرزند فرشته و کامی مقبلی (زادهٔ ۳ تیر ۱۳۶۲ شمسی) خلبان، سرگرد نیروی دریایی آمریکا و فضانورد ایرانی-آمریکایی ناسا است. او فارغ‌التحصیل موسسه ام‌آی‌تی، مدرسه‌ی عالی نیروی دریایی آمریکا و دانشکده خلبانی تست نیروی دریایی ایالات متحده است و بیش از دو هزار ساعت پرواز با ۲۵ نوع هواپیمای مختلف را در سابقه دارد.

ناسا در رابطه با “آندریاس موگنسن” دانمارکی نیز اعلام کرد که قرار است او دومین سفر خود به ایستگاه فضایی را تجربه کند و تاکنون نزدیک به ۱۰ ساعت را در فضا سپری کرده. در حال حاضر نیز به عنوان افسر رابط آژانس فضایی اروپا در مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون مشغول به کار است.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: NASA

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.