بیگ بنگ: فضاپیمای ویجر 1 به طور عادی دستورات را از زمین دریافت و اجرا می‌کند، اما مهندسان ناسا متوجه شدند دقیقا آنچه در کاوشگر رخ می‌دهد را منعکس نمی‌کند.

missionswebvoyager MgtvrS

به گزارش بیگ بنگ، فضاپیمای ویجر ۱ که ۴۵ سال است به فضا پرتاب شده و هم اکنون در فضای میان ستاره‌ای قرار دارد، به نظر می‌رسد دچار نقص فنی شده است. این کاوشگر به طور عادی دستورات را از زمین دریافت و اجرا می‌کند، همچنین داده‌های علمی را جمع‌آوری کرده و به زمین ارسال می‌کند. اما بازخوانی‌های سیستم بیان و کنترل آن نشان می‌دهد که ویجر ۱ دقیقاً آنچه که در کاوشگر رخ می‌دهد را منعکس نمی‌کند.

به گفته محققان این مشکل باعث فعال‌سازی “حالت ایمن”، نشده و سیگنال ویجر ۱ نیز ضعیف نشده – بنابراین دانشمندان همچنان به نظارت بر سیگنال ادامه می‌دهند تا علت داده‌های نامعتبر را تشخیص دهند. تا زمانی که ماهیت موضوع بهتر درک نشود، تیم نمی‌تواند پیش‌بینی کند که آیا این مسئله روی مدت زمانی که فضاپیما می‌تواند داده‌های علمی را جمع‌آوری و ارسال کند، تأثیر می‌گذارد یا خیر.

با توجه به اینکه ویجر بیش از ۲۳ میلیارد کیلومتر از زمین فاصله دارد، ارسال پیام به آن و دریافت پاسخ، تقریباً دو روز طول می‌کشد. سوخت فضاپیمای ویجر، پلوتونیم ۲۳۸ است که گرمای حاصل از تجزیه مواد رادیواکتیو را به برق تبدیل می‌کند. ویجر ۱ با مقدار سوخت باقیمانده می‌تواند تا ۲۰۲۵ با زمین در ارتباط باشد.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: NASA

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه

  1. چنانچه شما داده های ارسالی از وویجر یک را برایمان عینا بنویسید شاید به اشتراک کذاری آن منجر به پاسخ یا نزدیک به پاسخ کردد.