بیگ بنگ: ماموریت آرتمیس ۱ باز هم به تعویق افتاد. مهندسان تلاش کردند مشکل مربوط به نشتی هیدروژن در موشک را برطرف کنند، اما این کار موفقیت‌آمیز نبود.

artemis i update

موشک نارنجی و سفید اس‌ال‌اس (SLS) قرار بود پرواز خود را امروز انجام دهد و به همین دلیل اندکی قبل از ساعت شش صبح به وقت محلی مجوز پر کردن مخازن موشک با سوخت برودتی یعنی حدود سه میلیون لیتر هیدروژن و اکسیژن مایع فوق سرد، داده شد.

اما حدود ساعت ۷:۱۵ دقیقه صبح نشتی در پای موشک در سطح لوله‌ای که هیدروژن از طریق آن به مخزن می‌رسد شناسایی شد. ناسا در توئیتی نوشت که متخصصان سه بار به‌طور متوالی تلاش کردند مشکل را برطرف کنند، اما ناکام ماندند. به همین دلیل عوامل کنترل پرتاب موشک، تصمیم گرفتند تا بررسی‌های دقیق را انجام دهند و پرتاب را برای روز شنبه لغو کنند.

تاریخ پرتاب بعدی موشک هنوز اعلام نشده است. ناسا قبلا گفته بود که اگر پرتاب مجدد در روز شنبه انجام نشود، تلاش بعدی روز دوشنبه یا سه‌شنبه خواهد بود. با این حال پس از روز سه‌شنبه، به دلیل موقعیت زمین و ماه، امکان پرتاب جدید تا قبل از ۱۹ سپتامبر وجود ندارد. هدف نهایی ماموریت آرتمیس، اعزام مجدد فضانوردان به کره ماه است که ماموریتی تاریخی به شمار می‌رود. آخرین باری که انسان بر روی ماه قدم نهاد ۵۰ سال پیش در سال ۱۹۷۲ بود.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: NASA

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه

  1. کهکشان ها و دنیای حیرت انگیز ماورای کره ی زمین از دیرباز برای انسان ها جالب توجه بوده است. با پیشرفت تکنولوژی محققین هم در تلاشند تا هرچه زوردتر پرده از رازهای نهان فضا بردارند تا نهایتا متوجه شویم که موجودات زنده ی دیگری همانند انسان ها در کهکشان راه شیری یا کهکشان های دیگر وجود دارند یا خیر. برای دست یافتن به پاسخ این سوال به مدرن ترین فضاپیماها و علوم فضایی نیاز داریم.
    این روزها ناسا (سازمان ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده ی آمریکا) قوی ترین سازمان فعال در زمینه ی علوم و تحقیقات فضایی است و همیشه در این زمینه پیشگام بوده، ناسا همه ساله مردمان دنیا را با خبرها و کشفیات جدیدش متعجب می کند. یکی از خبرهایی که اخیرا از این سازمان منتشر شده ساخت فضاپیمایی از نوع نانو است که توجه دانشمندان سراسر جهان را به خود جلب کرده است.
    امروز کارناوال قصد دارد شما را بیشتر با پروژه ی سفینه ی فضایی نانوی ناسا آشنا کند، همراهمان باشید تا با هم بر آخرین اخبار منتشر شده در این زمینه بپردازیم و رویای زندگی بر روی ستاره ها و سیارات دیگر را بار دیگر ورق بزنیم.