imagesizer

سال‌ها پیش یکی از بومیان محلی به نام اسکار مانوز که در منطقه لانوریه صحرای آتاکامای شیلی به دنبال اشیای با ارزش تاریخی می‌گشت در کنار کلیسای متروکه‌ای درون یک حفره پارچه سفیدی یافت که در آن اسکلت عجیب و غریبی به اندازه 15 سانتی‌متر وجود داشت. شکل ظاهری این اسکلت با دندان‌‌های برآمده و سری بزرگ بسیار عجیب و غریب می‌نمود و حتی رنگ پوست تیره آن او را بسیار شگفت‌زده کرده بود.
اسکار این موجود عجیب را به صاحب یک رستوران به قیمت 64 دلار فروخت و سپس این موجود عجیب به دست دکتر گری نولان رسید تا او راز این موجود عجیب را کشف کند. دکتر نولان از این آدم کوچولوی عجیب که از آن به موجود فضایی آتاکاما یاد می‌کند تصاویر و اطلاعات جالبی را به همراه نتایج مختصری از آزمایشات DNA در رابطه با آن منتشر کرد.
alien-sirus-660x433-130430

موجود 15 سانتی عجیب به ظاهر شبیه موجودات فضایی

اما محققان با گذشت بیش از یک دهه هنوز نتوانسته اند به ماهیت واقعی اسکلت عجیب 15 سانتی‌متری با ظاهری شبیه موجودات فضایی پی ببرند.این اسکلت عجیب که ترکیبی از آدم کوچولو و موجودات فضایی به نظر می رسد، یک دهه قبل در صحرای آتاکامای شیلی کشف شد، اما علم پزشکی و ژنتیک هنوز قادر به رمزگشایی از ماهیت واقعی این موجود نیست.

با وجود شایعاتی در خصوص فرازمینی بودن این اسکلت، محققان از ماهیت زمینی آن خبر می دهند؛ البته ناهنجاری های متعددی از جمله اسکلت شبه موجودات فضایی و وجود 10 دنده (برخلاف انسان که دارای 12 دنده است) در بدن این موجود عجیب دیده می شود.
alien-like-human-2

alien-like-human-3

آنالیز آدم کوچولو

محققان مدرسه پزشکی دانشگاه استنفورد به سرپرستی پروفسور «گری نولان» با استفاده از روش عکسبرداری با وضوح تصویری بسیار بالا، اشعه ایکس، سی تی اسکن و تعیین توالی DNA احتمال مواجه بودن با یک اختلال نادر ژنتیکی را مورد ارزیابی قرار دادند.

بررسی ژنتیکی نشان می دهد که این اسکلت عجیب به انسان تعلق دارد، اما 9 درصد ژن های آن با مرجع ژن انسانی مطابقت ندارد.این موجود با وجود قد 15 سانتیمتری، در زمان مرگ بین شش تا هشت سال سن داشته و مادرش احتمالا بومی مناطق آمریکای جنوبی است.

محققان در خصوص عمر استخوان ها چندان مطمئن نیستند، اما احتمال می دهند که این موجود چند دهه قبل مرده است؛ همچنین هیچگونه جهش ژنتیکی مرتبط با اشکال مختلف کوتولگی در این اسکلت عجیب مشاهده نشده است.

این ویدئو را مشاهده کنید:

Read More : http://news.discovery.com/human/alien-looking-skeleton-poses-medical-mystery-130430.htm

http://www.livescience.com/29173-alien-looking-skeleton-images.html

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.