space-station-view-100213-02

مقامات ناسا قصد دارند سال آینده یک پرینتر سه بعدی را به ایستگاه  فضایی بین المللی ارسال کنند و برای نخستین بار قطعات مورد نیاز این ایستگاه را در خارج از زمین بسازند. شرکت «ساخت فضا» با همکاری مرکز پرواز فضایی «مارشال ناسا» بر روی این پرینتر سه بعدی همکاری می کند و هدف از آن ارائه ظرفیت ساخت قطعات در خارج از زمین و فراهم آوری زمینه برای اکتشافات بیشتر در منظومه شمسی است.

مدیر شرکت «ساخت فضا» گفت: تجربه چاپ سه بعدی با ناسا، یک گام به سوی آینده است. توانایی برای ساخت قطعات و ابزار مورد نیاز می تواند اعتماد و ایمنی را در ماموریت های آینده را افزایش داده و در عین حال هزینه سفارشات را نیز کاهش می دهد. نخستین پرینترها کار خود را با ساخت قطعات آزمایشی شروع می کنند و سپس به طور تخصصی تر وارد ساخت قطعاتی مانند ابزار و تجهیزات علمی خواهند شد.

این پرینتر سه بعدی قرار است اگوست 2014 با محموله «اسپس ایکس» به فضا پرتاب شود. این دستگاه، اجسام و قطعات را با استفاده از پلیمر و دیگر مواد، لایه به لایه و با استفاده از شیوه ای موسوم به ساخت افزودنی «اکستروژن» خواهد ساخت. نقشه ساخت این اشیا از روی زمین بر روی رایانه ها قرار داده می شود. به گفته پژوهشگران، این پرینتر سه بعدی زندگی را در فضا ساده تر و ارزان تر می کند.

lunar-base-foster-partners

بیگ بنگ: در خبرهای پیش از این نیز داشتیم که سازمان فضایی اروپا قصد دارد در طرحی دیگر با استفاده از یک پرینتر سه بعدی، پایگاهی را از مواد موجود در ماه بر روی این قمر بسازد. شرکت‌های صنعتی از جمله شرکت “فاستر و شرکا” برای آزمایش امکان چاپ سه بعدی با استفاده از خاک ماه به سازمان فضایی اروپا پیوسته‌اند.

“لورن پامباگوان” مجری این تحقیقات از سازمان فضایی اروپا گفت: انسان توانسته با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی زمینی، ساختارهای کاملی تولید کند. اکنون تیم صنعتی ما در حال بررسی آن است که آیا می توان با استفاده از این تكنولوژی و به روشی مشابه پایگاهی روی ماه بسازند یا خیر؟این پایگاه به شکل یک گنبد با دیواره‌ای از ساختار سلولی طراحی شده، این گنبد همچون سپری در مقابل سنگ های آسمانی ریز و تشعشعات كیهانی از فضانوردان محافظت می كند.

خبرگزاری مهر/ بیگ بنگ

Read More : http://www.space.com/20658-3d-printer-international-space-station-2014.html
http://www.space.com/19602-moon-colony-3d-printing-lunar-dirt.html

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.