بیگ بنگ: دانشمندان آمریکایی بقایای مربوط به سه نوع انسان اولیه منقرض شده مربوط به حدود 2 میلیون سال پیش را در کشور کنیا کشف کردند.

Fossils-discovered-east-of-Africas-Lake-Turkana-confirm-that-there-were-two-additional-species-of-our-genusبه گزارش بیگ بنگ، دانشمندان موفق به کشف فسیل سه نوع انسان باستان با نام علمی Homo در شرق آفریقا شدند. این کشف موجب اضافه شدن تیره جدیدی به انسان­‌های اولیه مرتبط با سرده بزرگ مغزهای آفریقایی که شامل انواع گونه‌­ها و مشخصه بدنی مختلف هستند، می‌شود. در سال‌های 2012 و 2013، یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی میو لیکی از دانشگاه استونی بروک نیویورک در حال حفاری در کنیا، یک دندان از فک پایینی یک انسان بالغ پیدا کردند.

دانشمندان بر اساس قدمت لایه­‌های خاک موجود تخمین زدند که این انسان حدود 2 میلیون سال پیش زندگی می­‌‌کردند. تکه‌هایی از یک انسان بالغ 2 میلیون ساله دیگر شامل استخوان­‌های بازو، کتف و استخوان S شکلی مشابه استخوان ترقوه انسان نیز در این منطقه یافت شد. استخوان­‌‌های نمونه بالغ سوم که قدمت 1.85 میلیون سال دارد شامل قسمتی از استخوان بازو و تقریبا استخوان کامل پای راست می­‌شود.

4414141این دندان باستانی بزرگترین دندان نیش کشف شده انسان عصر قدیم به شمار می‌­رود. دانشمندان بر اساس تجزیه و تحلیل­‌های صورت گرفته بر این دندان آن را متعلق به یک «انسان ماهر» می‌­دانند. انسان ماهِر با نام علمی هومو هابیلیس(Homo habilis) یکی از گونه­‌های سرده انسان بود که نزدیک به 2 میلیون سال پیش در شرق آفریقا می‌‌زیست. این گونه انسان به یقین 1.9 میلیون سال پیش از باشندگان آن منطقه بود و شاید که 2.3 میلیون سال پیش نیز آنجا می‌‌زیسته‌است. آخرین سنگواره‌‌های به دست آمده از وی از آن 1.6 میلیون سال پیش است.

دانشمندان احتمال می‌­دهند که یافته‌­ها از دو گونه دیگر متعلق به «انسان راست قامت» است. انسان راست‌قامت با نام علمی Homo erectus یکی دیگر از انواع سرده انسان بود. این انسان در آفریقا تکامل(فرگشت) یافت و نخستین انسانی بود که در حدود 1.8 میلیون سال پیش به بیرون آفریقا مهاجرت کرد. بنا به گفته­ دانشمندان، فسیل 1.85 میلیون ساله کشف شده در کنیا مشابه فسیل انسان راست قامت به قدمت 1.77 میلیون سال است که در غرب آسیا یافت شده است. آنالیزهای انجام شده بر پای این فسیل 1.85 میلیون ساله حاکی از آن است که قد این فرد 4 فوت و 7 اینچ بوده است. جزئیات بیشتر این پژوهش در scientificamerican منتشر شده است.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: sciencenews

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.