بیگ بنگ: تخریب و نابودی زمین از آنچه باور دارید دشوارتر است. فیلم های اکشن را دیده اید که در آنها افراد بد زمین را تخریب می کنند. اخبار را شنیده اید که در آن مردم ادعا می کنند جنگ هسته ای بعدی یا کاهش جنگل های بارانی یا ادامه ی انتشارِ مقادیرِ سهمگینی از آلودگی در اتمسفر پایان جهان را رقم می زند!

dnews-files-2014-02-doomsday-670x440-140213-jpgبه گزارش بیگ بنگ، ساده لوحانه است که فکر کنیم زمین به همین راحتی ها نابود می شود. بطور کل زمین به گونه ای ساخته شده که دوام بیاورد، زمین 4,550,000,000 ساله است و 5,973,600,000,000,000,000,000 تن آهن دارد. زمین بیش از تعداد موهای سرتان برخورد سیارکی را تحمل کرده و هنوز هم با خوشی در مدارش می چرخد. بنابراین اولین توصیه ی من به شما نابودگر جهان این است: آیا به نظرتان این کار آسان است؟ در زیر می توانید 10 روش برتر برای تخریب زمین را مطالعه کنید:

10- نقص در جهان هستی

به چه چیزی احتیاج دارید: هیچ چیز

روش: —

به آسانی با انگشتان خود بازی کنید و بطور کاملأ تصادفی تمامِ 200,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000 اتمی که سیاره ی زمین را تشکیل می دهند به طور ناگهانی، آنی و خود به خودی از بین ببرید. توجه: اعداد فردی که در این رابطه وجود دارند به طور قابل توجهی بیشتر از 100^10 هستند.

9- بلعیده شدن توسط استرنجلت ها

به چه چیزی احتیاج دارید: یک استرنجلت پایدار

روش: کنترلِ برخورد دهنده ی یونی سنگین نسبیتی(RHIC) در آزمایشگاهِ ملی بروک هاون، لانگ آیلند را بدست بگیرید و برای ایجاد و حفظِ یک استرنجلت پایدار از این برخورد دهنده استفاده کنید. آن را تا زمانیکه کل زمین را تا جرمی از کوارک های عجیب جذب کند ثابت نگه دارید؛ ثابت نگه داشتنِ استرنجلت زمانی بسیار دشوار است که ماشین آلاتِ تثبیت کننده را جذب کرده باشد اما راه حل های خلاقانه برای این کار امکانپذیر می باشد.

lightning-earthچندی پیش نیز یک برنامه ی هیجان انگیز در مورد احتمال رویداد واقعی این امر در برخورد دهنده ی یونی سنگین نسبیتی پخش شده بود، اما در واقعیت، شانسِ تشکیل یک استرنجلتِ پایدار نسبتأ صفر است. (استرنجلت یک ذره ی فرضی است که شامل حالتی محدود از تعداد تقریبا برابری از کوارک های بالا, پایین و عجیب میباشد. )

آرامگاه نهایی زمین: حجم بزرگی از ماده ی عجیب.

8- کشیده شدن به درون سیاهچاله ی میکروسکوپی

به چه چیزی احتیاج دارید: یک سیاهچاله ی میکروسکوپی. توجه داشته باشید که سیاهچاله ها ابدی نیستند، آنها به دلیل تابش هاوکینگ تبخیر می شوند. برای سیاهچاله ی متوسط، این کار مدت زمانِ غیرقابل تصوری طول می کشد، اما برای سیاهچاله های واقعأ کوچک، این کار بطور آنی صورت می گیرد زیرا زمان تبخیر به جرم بستگی دارد. بنابراین، سیاهچاله ی میکروسکوپی شما باید جرمی بیش از آستانه ی جرمِ معین داشته باشد که تقریبأ برابر با جرمِ کوه اورست است. ساخت یک سیاهچاله ی میکروسکوپی فریب آمیز است زیرا به حجم قابل قبولی نوترونیوم نیاز داریم، اما این کار احتمالأ با متراکم کردنِ تعداد زیادی هسته ی اتمی تا زمان چسبیدن آنها به یکدیگر عملی خواهد بود. خواننده می تواند این تمرین را انجام دهد.

sygnux-black-holeروش: سیاهچاله ی خود را به آسانی بر روی زمین قرار داده و منتظر بمانید. سیاهچاله ها دارای چنان تراکم بالایی هستند که همانند سنگی که در هوا پرتاب می شود از طول ماده ی معمولی عبور می کنند. این سیاهچاله در درون زمین سقوط می کند و راه خود را تا مرکز زمین و سمتِ دیگر باز می کند: سپس، پشت سر هم به عقب نوسان می کند، همانند یک آونگِ جاذبِ ماده. این آونگ در نهایت در هسته متوقف می شود و برای کاهش سرعت خود به اندازه ی کافی ماده جذب می کند. اکنون فقط باید صبر کنید، در حالیکه این آونگ تا زمانیکه کلِ زمین از بین برود ماده مصرف کند. این روش به شدت غیرمحتمل است، اما غیرممکن نیست.

آرامگاه نهایی زمین: تکینگیِ به اندازه ی نسبتأ صفرکه بعدأ بطور عادی به دور مدار خورشید می چرخد.

7- نابودی توسط واکنش ماده / پاد ماده

به چه چیزی احتیاج دارید: 2,500,000,000,000 تن پاد ماده – انفجاری ترین ماده ی ممکن – را می توان در مقادیرِ کوچک با استفاده از شتاب دهنده ی بزرگ ذرات تولید کرد، اما تولیدِ مقادیرِ لازم نیازمند مدت زمان طولانی است. اگر بتوانید ماشین آلات مناسب را بسازید، «تلنگر زدن» به 2.5 تریلیون تن ماده از طریق بُعد چهارم امکانپذیر و بسیار آسانتر خواهد بود، که در یک لحظه همه ی ماده را به پاد ماده تبدیل می کند.

earth-explodedروش: این روش مستلزم منفجر کردنِ یک بمب بسیار بزرگ است، تا حدی که زمین را تکه تکه کند. این کار چقدر دشوار است؟ انرژی اتصال گرانشیِ یک سیاره با جرم M و شعاع R – در صورت انجام محاسباتِ طولانی – با فرمولِ E=(3/5)GM^2/R بدست می آید. برای زمین، این کار با 224,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000 ژول انجام می شود. تقریبأ یک هفته طول می کشد تا خورشید این انرژی را خارج کند. راجب آن فکر کنید، آزادسازی چنین انرژی زیادی به تقریبأ 2,500,000,000,000 تن پاد ماده نیاز دارد. این اتلاف انرژیِ صفر برای حرارت و تابش؛ حیرت آور است که در واقعیت غیرمحتمل به نظر می رسد. به هر حال وقتی پاد ماده ی خود را تولید کردید، احتمالأ در فضا فقط n جرم را به سوی زمین قرار دهید. انتشار انرژیِ حاصل (پیروِ فرمولِ معادله ی جرم – انرژی اینشتین، E=mc^2) باید برای تکه تکه کردنِ زمین به هزاران قطعه کافی باشد.

آرامگاه نهایی زمین: دومین کمربند سیارک به دور خورشید ایجاد می شود.

زودترین تاریخِ تکمیلِ ممکن: سال 2500 میلادی. البته اگر ثابت شود که می توان حجم بالایی پاد ماده ساخت.

6– تخریب توسط انفجار انرژی خلاء

به چه چیزی احتیاج دارید: یک لامپ

روش: این کار بسیار جالب است. نظریات علمیِ معاصر نشان می دهند چیزی که ما به عنوان خلأ مشاهده می کنیم فقط به طور متوسط خلأ می باشد و در واقع با حجم وسیعی از ذرات و پاد ذرات به طور ثابت ظاهر می شود و سپس یکدیگر را نابود می کنند. این امر همچنین نشان می دهد حجمی از فضا که به وسیله ی یک لامپ احاطه شده شامل انرژیِ خلأ کافی برای به جوش آوردن آبِ هر اقیانوسی در جهان است.

thunderstorm-antimatter-110111-02بنابراین، می توان ثابت کرد که انرژی خلأ کافی ترین منبع انرژی است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که متوجه شوید چگونه باید انرژی را استخراج کرد و آن را در نوعی نیروگاه کنترل کرد – این کار را به آسانی می توان بدون شک و تردید انجام داد – سپس، به طور پنهانی اجازه دهید واکنش از کنترل خارج شود. انتشار انرژیِ حاصل برای نابودیِ تمام سیاره ی زمین و شاید خورشید کافی است.

آرامگاه نهایی زمین: ابری از ذرات در اندازه های مختلف که به سرعت گسترش می یابند.

زودترین تاریخِ تکمیلِ ممکن: سال 2060 میلادی.

5- کشیده شدن در یک سیاهچاله ی غول پیکر

به چه چیزی احتیاج دارید: یک سیاهچاله، موتورهای راکت به شدت قدرتمند و یک جسم سیاره ایِ سنگی. نزدیک ترین سیاهچاله 1600 سال نوری در جهت ِصورت فلکی قوس با زمین فاصله دارد.

روش: سیاهچاله تان، باید در کنار زمین قرار داشته باشد، این کار احتمالأ وقت گیرترین بخش این برنامه است. دو روش وجود دارد، حرکتِ زمین یا حرکتِ سیاهچاله، اگرچه برای بدست آوردن بهترین نتایج باید هر دو را به طور همزمان حرکت کنند. این کار بسیار دشوار است اما قطعأ امکانپذیر میباشد.

milky-way-black-hole-gasآرامگاه نهایی زمین: تبدیل به بخشی از جرمِ سیاهچاله.

زودترین تاریخ تکمیلِ ممکن: انتظار نداریم فناوریِ لازم تا سال 3000 میلادی در دسترس باشد.

4- به طور سیستماتیک و ساختارشکن

به چه چیزی احتیاج دارید: یک ماشین جرمِ قدرتمند یا به طور ایده آل تعداد زیادی از آنها؛ آماده ی دسترسی به تقریبأ 6 سکستیلیون (یک عدد با 21 صفر) تن.

روش: اساسأ کاری که در اینجا باید انجام دهیم این است که زمین را حفاری کنیم، یعنی یک قطعه ی بزرگ در یک زمان و کلِ آن را در مدار قرار دهیم. بله، همه ی 6 سکستیلیون (یک عدد با 21 صفر) تن از آن را. ماشین جرم نوعی اسلحه ی ریلیِ الکترومغناطیسیِ بزرگ است که زمانی به عنوان روشی برای پس گرفتنِ مواد استخراج شده از ماه به زمین پیشنهاد شده بود. از مدلِ قدرتمندی استفاده می کنیم – این مدل به اندازه ای بزرگ است که از سرعتِ 11 کیلومتر بر ثانیه تجاوز می کند، حتی پس از ملاحظاتِ اتمسفری – و تمام آن را به طور کامل می تواند عناصر زمین را به طرف خورشید یا به طور تصادفی در فضا پرتاب کرد.

space-junk-orbital-debris-100924-02روش های جایگزین برای افزایش مواد در فضا عبارتند از بارگذاریِ ماده ی استخراج شده در سفینه های فضایی یا بالا بردن آن از طریق آسانسور فضایی. هرچند تمام این روش ها مستلزمِ حملِ حجم غول پیکری از انرژی هستند.

آرامگاه نهایی زمین: تعداد زیادی قطعه ی کوچک که برخی از آنها به زمین سقوط کرده اند و بقیه در بخش های دیگرِ منظومه ی شمسی پراکنده شده اند.

زودترین تاریخِ تکمیلِ ممکن: اه بله. در یک میلیارد تن جرمِ ناشی از گرانش زمین در هر ثانیه: 189.000.000 سال.

3- نابودی در اثر برخوردی بزرگ

به چه چیزی احتیاج دارید: یک سنگِ بزرگِ و سنگین، چیزی با کمی نوسان … شاید به اندازه ی مریخ.

روش: اساسأ اگر به هر چیزی به شدت ضربه بزنید تخریب می شود. هر چیزی. مفهومش ساده است: یک سیارک یا سیاره ی واقعأ بزرگ پیدا کنید، به آن سرعت خیره کننده ببخشید و به زمین بکوبید، ترجیحأ به طور مستقیم اما هر طور که می توانید مدیریت کنید. نتیجه: برخوردهای جذاب و دیدنی که در زمین ایجاد می شود آن را به قطعاتِ بزرگ شکسته تبدیل می کند. اگر این برخورد به اندازه ی کافی شدید باشد، باید انرژی کافی برای غلبه بر گرانشِ دوطرفه را داشته باشد و برای همیشه ناپدید شود و هرگز مجددأ به شکل یک سیاره درنیاید.

090520-earth-hit-02قرار گرفتن در حداقل سرعت برخورد یعنی 11 کیلومتر بر ثانیه و در نظر گرفتنِ اتلاف انرژیِ صفر برای حرارت و دیگر اشکالِ انرژی، برای برخورد باید تقریبأ 60 درصد از جرم زمین را دارا باشد. وزنِ مریخ یعنی سیاره ی کناری از خارج؛ حدودأ 11 درصدِ جرم زمین است، درحالیکه ناهید نزدیکترین سیاره به زمین حدودأ 81 درصد از این جرم را داراست. با فرض اینکه می توانیم سیاره مزبور خود را با سرعت بیش از 6.8 مایل بر ثانیه یا 11 کیلومتر بر ثانیه به زمین شلیک کنیم، یا به طور واضح، یک سیارکِ 10,000,000,000,000 تنی را با سرعتی برابر 90 درصد نور به سمت زمین شلیک کنیم، می توان از برای نابودی بهره برد.

آرامگاه نهایی زمین: تنوعی از قطعات سنگ به اندازه ی ماه که به طور تصادفی در طول منظومه ی شمسیِ پراکنده می شوند.

زودترین تاریخ تکمیلِ ممکن: اه بله. در یک میلیارد تن جرمِ ناشی از گرانش زمین در هر ثانیه: 189.000.000 سال.

2- بلعیده شدن توسط ماشین فون نویمان

روش: ماشین فون نویمان قادر است با توجه به مواد خامِ لازم، یک نسخه ی دقیق از خودش بسازد. یکی از این دستگاه ها را بسازید که کاملأ بر روی آهن، منیزیم، آلومینیوم و سیلیکون یعنی عناصر اصلی که در گوشته و هسته ی زمین یافت می شوند پایدار بماند. تا زمانیکه این دستگاه بتواند خود را دقیقأ در هر دوره ی زمانی تکثیر کند، منتظر باشید و تماشا کنید که این دستگاه یک ماشین فون نویمان دیگر بسازد، سپس دو عدد دیگر می سازند و پس از آن مجددأ چهار عدد دیگر خواهد ساخت. وقتی تعداد این ماشین ها به طور مکرر دو برابر می شود، سیاره ی زمین خیلی زود به طرز وحشتناکی کاملا خورده می شود و به انبوهی از سکستیلیون (یک عدد با 21 صفر) ماشین تبدیل می شود. به طور فنی، اکنون هدف شما تکمیل می شود – دیگر زمینی نخواهیم داشت.

visible-earth-nasaآرامگاه نهایی زمین: زمین غرق در ماشین فون نویمان خواهد شد.

زودترین تاریخ تکمیلِ ممکن: به طور بالقوه سال 2045 تا 2050 یا حتی زودتر.

1- پرتاب شدن به سمت خورشید

به چه چیزی احتیاج دارید: تجهیزاتی برای حرکت دادنِ زمین.

روش: زمین را به سوی خورشید پرتاب کنید. فرستادن زمین برای برخورد با خورشید آنچنان که تصور می کنید ساده نیست؛ اگرچه به معنای واقعی کلمه نباید به خورشید ضربه بزنید (زمین را به اندازه ی کافی به خورشید نزدیک کنید، در اثر نیروهای جزر و مدی خورشید سیاره ی ما را تکه تکه می کند)، از بین بردن زمین در مدار بیضویِ حلقوی به شدت آسان است و فقط آن را کباب می کند. اما برنامه ریزی دقیق از این کار جلوگیری می کند.

earth-apocalypseاین کار در سطح تکنولوژیکیِ فعلی غیرممکن است، اما محققان احتمال می دهند روزی امکانپذیر خواهد بود. در ضمن، اگر چیزی از ناکجا آباد بیاید و به طور تصادفی در جهتِ دقیقِ یک راست به زمین ضربه بزند، ممکن است این کار به طور تصادفی رخ دهد.

آرامگاه نهایی زمین: یک گلبول کوچک از آهنِ تبخیر شده که به آهستگی در قلبِ خورشید غرق می شود.

زودترین تاریخ تکمیلِ ممکن: شاید تا 25 سال دیگر با یک برخورد عظیم کیهانی یا حتی زودتر توسط سیارکی سرگردان. با دخالت انسان و با در نظر گرفتنِ سطح فعلیِ پیشرفت فناوریِ فضایی، در بهترین حالت: سال 2250 پیش بینی می شود.

ترجمه: سحر الله وردی / سایت علمی بیگ بنگ

منبع: Live science

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

21 دیدگاه

  1. والا چ بگم تو یکی از اینا نوشته بودی سال 2060 خب جالب اینجاس که نیوتن تو یکی از کتاباش نوشته دنیا سال 2060 نابود میشه یه پیش بینی دیگه هس که میگ دنیا سال 2067 ب اوج تکنولوژی میرسه و چنان جنگی سر این تکنولوژی اتفاق میفته ک دنیا نابود میشه و جالب اینجاس که این دوتا تاریخ خیلی نزدیکن 🙂

  2. من یکی اگر میتونستم کاری انجام بدم ، حتما ی کاری میکردم که مدار زمین حدودا 10 میلیون کیلوتر بزرگ تر بشه با این کار میتونستم هم جلوی اثرات منفی گرم شدن زمین رو که مقصر اصلی بشر هست بگیرم و هم با توجه به تورم آهسته و پیوسته خورشید ، فرصت بیشتری رو برای موجودات زمینی خریداری مینمودم تا بتوانند در زمین به حیات خود ادامه دهند . البته با اینکار زمین وارد مداری میشود که توسط زمین پــــاک سازی نشده است و امکان برخورد سیارک های بسیاری که البته بیشترشان میتوانند تهدید کننده حیات بر روی زمین باشند بالا است . به هر شکل بر به دست آوردن هر چیزی باید تاوان و هزینه ای را داد ، به اعتقاد من برخورد چند سیارک کوچک با زمین بسیار بهتر از برشته شدن توسط خورشید است و از دست رفتن چند میلیون موجود زنده بسیار بهتر از نابودی تمامی حیات بر روی زمین است .
    پ . ن ، با وضعیتی که من به شخصه میبینم و استنباط شخصی خودم ذوب شدن اقیانوس منچمد شمالی یکی از حتمیات است و بشر برای رسدن به خواسته های خود دست به نابودی هرچیزی خواهد زد . به هر شکل امیدوارم که تا چند دهه آینده این امکان فراهم شود و بتوان زمین را به مداری دورتر انتقال داد گرچه این را نباید فراموش کرد حتی اگر چنین امکانی فراهم شود با ریسک بسیار بــــــــــالایـــــــی همراه خواهد بود .
    پـــــــایدار باشید

  3. سلام بر تمامی عوامل بیگ بنگ
    در مورد روش 8 باید گفت که نظریه تابش آقای هاوکینگ هنوز اثبات نشده و فعلا فقط یک فرظیه!

    1. سلام دوست عزیز . بنظرم شما اول بهتر است کمی دیکته یاد بگیرید بعد درباره اینکه نظریه تابش یک فرضیه هست نظر بدین ممنون .

  4. سلام خدمت خانم سحر الله وردی

    ببخشید

    منظور شما از نابودی با در نظر گرفتن

    خود کره زمین هست!؟؟؟؟!

    یا موجودات زنده رو هم به علاوه اون دربرگرفته!!

    چراکه برای نابودی موجودات روش های آسون تری هم وجود داره مثله فضونی گاز های گلخانه ای!!!

    ممنون از مطالب

    1. درود، دوست گرامی منظور این مقاله دقیقا نابودی کره ی زمین میباشد که به تبع با پیش آمدن یکی از راه های بالا حیات نیز در آن نابود می شود، این مقاله بدون کوچکترین افزونه ای دقیقا از منبعی که ذکر کردیم، ترجمه شده است.

  5. با سلام خدمت خانم سحر الله وردی
    به نظر من مدعا ی (جنگ هسته ای بعدی یا کاهش جنگل های بارانی یا ادامه ی انتشارِ مقادیرِ سهمگینی از آلودگی در اتمسفر پایان جهان را رقم می زند!)
    اگر حتی مردم از واژه پایان جهان هم دقیقا استفاده کنند به احتمال زیاد منظورشان انقراض گونه بشر یا از بین رفتن حیات بر روی کره ی زمین باشد.
    مقاله شما راجع به ناممکن های فعلی در مورد نابودی سیاره زمین میباشد که به احتمال قوی هیچ انسانی به تنهایی نمیتواند انجامش دهد و قاعدتا این کار توسط گروه متعددی از انسان ها در مدتی طولانی انجام پذیر است و احتمال اینکه بیشتر مردم هیچ کدام از این راه های مطرح شده را ندانند زیاد است بنابر این منظور اکثریت بیشتراز پایان جهان انقراض گونه و نسل بشر است تا متلاشی شدن سیاره

  6. مخرب اصلی بیخه گوشمونه چرا این همه افکار آینده نگری !
    ماه : اگه به روشی بتوان بین جاذبه زمین ، ماه ، خورشید تخللی ایجاد کرد که ماه جاذبش رو از دست بده و بجای اینکه به طرف خورشید کشیده بشه به زمین برخورد کنه زمین به تکه های خیلی کوچکتری از شهاب سنگ ها تبدیل میشه .
    زودترین تاریخ تکمیلِ ممکن: شاید ناسای مرموز و آب زیرکاه همین الان هم بتونه

  7. بهترینش روش 2 بود …ماشین فون نویمان و البته 3 . هدایت کردن شهاب سنگی به اندازه ی مریخ که ناسا از پسش 100 % میتونه بر بیاد … مرسی از مطلب