بیگ بنگ: ستاره شناسان با استفاده از داده های تلسکوپ فضایی هابل و خیره شدن به قلب خوشه عظیم کهکشانی آبل 1689، توانستند بزرگ ترین جمعیت شناخته شده از خوشه های ستاره ای کروی را مشاهده کنند. بیش بینی می شود 160،000 خوشه ستاره ای کروی ، درون یک هسته پر ازدحام از کهکشانها موسوم به “آبل 1689” حضور داشته باشد.

p1336ay

تصویر چپ ، که توسط دوربین پیشرفته هابل گرفته شده ، خوشه کهکشان های آبل 1689 را نشان می دهد. که درون کادر مستطیلی منطقه مورد رصد تلسکوپ فضایی هابل که شامل مجموعه ای غنی از خوشه های ستاره ای است را نشان می دهد.

تصویر راست تک رنگ، در طول موج مرئی، منطقه ای از خوشه های کروی را  زرگ نمایی کرده است. نقاط ریز و درشت سفید رنگ، همه کهکشان ها و ستارگان را نشان می دهد. خوشه های  ستاره ای کروی، مجموعه های متراکمی از صدها هزار ستاره هستند ، این خوشه ها حاوی برخی از قدیمی ترین و نخستین ستاره های جهان میباشند. جمعیت این خوشه ها در آبل 1689 دو برابر بیشتر از هر جمعیت ستاره ای شناخته شده دیگر در تحقیقات خوشه های کروی پیشین است. این جمعیت همچنین دور دست ترین خوشه مطالعه شده در 2.25 میلیارد سال نوری دور تر از ماست.

تقریبا شکل گیری 95 درصد از خوشه های کروی در 1 میلیارد یا 2 میلیارد سال ابتدایی کائنات رخ داده است، جهان ما در 13.8 میلیارد سال پیش بر اثر بیگ بنگ متولد شده است.

Read More : http://www.nasa.gov/content/goddard/hubble-uncovers-largest-known-population-of-star-clusters/index.html

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.