بیگ بنگ: ستاره شناسان در دانشگاه لوند سوئد از طریق شبیه سازی کامپیوتری نشان دادند که سیاره نهم به احتمال زیاد یک سیاره متعلق به یک سیستم ستاره ای دیگر است که 4.5 میلیارد سال پیش توسط خورشید ربوده شده است.

theftbehindpبه گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، این نظریه نشان می‌دهد که خورشید در دوران جوانی خود یعنی 4.5 میلیارد سال پیش، سیاره نهم را از ستاره اصلی آن به سرقت برده است. یک سیاره فراخورشیدی، طبق تعریف به سیاره‌ای گفته می‌شود که خارج از منظومه شمسی وجود دارد. اما در حال حاضر به نظر می رسد که این تعریف دیگر قابل استناد نیست چرا که به گفته ستاره شناسان در دانشگاه لوند، تحقیقات بسیاری نشان می دهد که سیاره نهم، توسط خورشید جوان ضبط شده و به بخشی از منظومه شمسی تعلق دارد که هنوز به طور کامل کشف نشده است.

در یک مدل شبیه سازی کامپیوتری، ستاره شناسان در لوند و بوردو نشان دادند که سیاره نهم احتمالا در زمان گردش دور یک ستاره دیگر، با نزدیک شدن به خورشید توسط آن گیر افتاده است. هنوز هیچ تصویری از سیاره نهم در دسترس نیست و دانشمندان هنوز به درستی نمی‌دانند که این سیاره از سنگ، یخ، یا گاز تشکیل شده است. توضیحات در این زمینه را در ویدئوی زیر مشاهده کنید:

دانلود ویدئو

تمام چیزی که از این سیاره می‌دانیم این است که جرم آن احتمالا حدود ده برابر جرم زمین است. به گفته محققان این پژوهش، این تنها سیاره‌ فراخورشیدی است که محققان با استفاده از یک کاوشگر فضایی قادر به دسترسی به آن خواهند بود. جزئیات بیشتر این پژوهش در یادداشت های ماهانه انجمن نجوم سلطنتی منتشر شده است.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: sciencedaily.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه