بیگ بنگ: یک تیم شش نفره از محققان به یک سال زندگی در انزوا برای شبیه سازی سکونت در مریخ که بخشی از برنامه ناساست پایان داده اند. این گروه از روز ۲۹ آگوست ۲۰۱۵ در یک اتاق گنبدی – به قطر ۱۱ متر و ارتفاع ۶ متر – بدون هوا و غذای تازه، محروم از حریم خصوصی، زندگی می کردند.

_85257337_63b9f363-956a-43ad-b6d5-c7fb25df93beبه گزارش BBC ، کارشناسان تخمین می زنند که یک ماموریت انسانی به سیاره سرخ می تواند یک تا سه سال زمان ببرد. این مطالعه با کمک ناسا با مدیریت دانشگاه هاوایی انجام شد و از زمان آزمایش ۵۲۰ روزه روس ها بلندترین تجربه زندگی در انزوا در نوع خود است. این تیم شامل یک اختربیولوژیست فرانسوی، یک فیزیکدان آلمانی و چهار آمریکایی – یک خلبان، یک معمار، یک خبرنگار و یک خاک‌شناس – بود.

http://www.instyledress.co.uk/wedding-dresses-ukدر حالی که سایر مطالعات سفر به مریخ بر مشکلات تکنیکی و علمی سفر تمرکز دارد، تجربه زندگی در انزوا به عنصر انسانی آن و مشکلات ناشی از زندگی در فضای تنگ می پردازد. آنها در این مدت مجبور بودند با امکانات ناچیز تحقیقاتی بسازند، وقت بیرون رفتن از گنبد لباس فضانوردی بپوشند و برای پرهیز از درگیری شخصی بکوشند.

_85255441_5d555586-94c1-4743-9d50-d92b1ed6d907محل اقامت اعضای این تیم که توسط ناسا استخدام شده بودند در نزدیکی یک آتشفشان غیرفعال در هاوایی بود. این مردان و زنان هر کدام یک تخت کوچک و یک میز در داخل اتاق های خود داشتند و آذوقه آنها شامل پودر پنیر و کنسرو تن بود. کیم بینستد محقق اصلی این مطالعه در هاوایی گفت:‌ «محققان چشم‌انتظارند در اقیانوس تنی به آب بزنند، و سبزیجات، میوه و غذاهای تازه که در گنبد موجود نبود بخورند.»

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: BBC

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.