بیگ بنگ: توسعه علم زمین‌شناسی تاریخچه‌ای طولانی و جذاب دارد. همانند بسیاری دیگر از شاخه‌های علم، شخصیت و انگیزه‌های بازیگران اصلی آن (که همیشه هم شرافتمندانه نبوده)، تاثیر شگرفی بر مسیر تحقیق و همچنین سرعت ایجاد و گسترش ایده‌های جدید داشته است.

نام اصلی: Time matters: geology’s legacy to scientific thought
اهمیت زمان: میراث زمین شناسی برای اندیشۀ علمی
نوشته: مایکل لدرا
ترجمه: محمدرضا اسمعیل بیگ
ناشر : مازیار
موضوع: زمین شناسی
سال انتشار: ۱۳۹۵
تعداد صفحه: 280

کتاب اهمیت زمان، نگاهی بسیار ارزشمند به پیشینه بعضی از مفاهیم کلیدی دارد که امروزه در علوم زمین از آنها استفاده می‌کنیم. این کتاب زمینه تاریخی گسترش این ایده ها را بیان می کند، سهم هر دانشمند و متفکر را به تنهایی بازگو می نماید و نشان می‌دهد که چنین ایده‌هایی چگونه به شکل دادن دیدگاه ما از علم و جهانی که در آن زندگی می کنیم، کمک می‌کند.

این کتاب برای هر فرد علاقه‌مند به زمین‌شناسی و تاریخ علم نوشته شده است‌، به ویژه برای دانشجویان و دانش آموزانی مفید است که برای نخستین‌بار مطالعه علوم زمین را آغاز می کنند. موضوع مورد بحث در این کتاب به بخش های تخصصی تقسیم بندی شده است که هر کدام یک فصل را تشکیل می دهند. موضوعات کتاب تلفیقی از مفاهیم و اطلاعات خاص است. این وضعیت می تواند زمینه ی ایجاد ایده های بسیار جالب قدیمی و جدید را در اختیار ما بگذارد و دید ما را از جهانی که در آن زندگی می کنیم بصورت پیوسته تغییر دهد.

در بخشی از مقدمه نوشته شده: چرا زمان زمین شناختی تا این حد اهمیت دارد؟ امروزه زمان زمین شناختی اساس تمام مطالعات زمین شناسی و علوم زمین است و همچنین چهارچوبی برای بسیاری از علوم دیگر را فراهم می کند. سن زمین احتمالا از زمانی که بشر متوجه اطراف خود شد، فکر او را به خود مشغول کرده است. بشر برای سده ها با درجات مختلفی از موفقیت این سن را محاسبه کرد. امروزه با درصد بالایی از اطمینان، سن زمین 4.65 میلیارد سال تعیین شده است، سنی که برای اکثر مردم به طور غیر قابل تصوری طولانی است…. موضوعات و ریز فهرست کتاب را در این فایل PDF مشاهده کنید.

فهرست مطالب:

فصل اول: زمان زمین شناختی

فصل دوم: سن یابی سنگها

فصل سوم: ریشه های مقیاس زمان زمین شناختی

فصل چهام: پلوتونیسم در مقابل نپتونیسم

فصل پنجم: یکنواخت گرایی در مقابله با فاجعه گرایی

فصل ششم: تکامل

فصل هفتم: تکامل در مقابل خلقت گرایی

فصل هشتم: رانش قاره ای و زمین ساخت صفحه ای

فصل نهم: چه آموختیم

خرید پستی کتاب اهمیت زمان

سایت علمی بیگ بنگ: bigbangpage.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.