بیگ بنگ: یک شرکت خصوصی قصد دارد بعد از 40 سال یک فضاپیمای اکتشافی و بدون سرنشین را روانه ماه کند، این اولین ماموریت بعد از لمس ماه توسط خدمه آپولو 17 میباشد و در سال 2015 توسط محققان و دانشمندان يك شركت امريكايي به ماه فرستاده خواهد شد.

 The Moon Express MX-1, bound for the moon.

 محققان شرکت آمریکایی Moon Express قصد دارند تا دو سال آینده فضاپیمای اکتشافی بدون سرنشین MX-1 را راهی قمر زمین کنند، فضاپيماي جديد در مقايسه با ساير سازه‌هاي كارشناسان ناسا تفاوت‌هاي بسياري دارد. وجود پنل‌هاي خورشيدي، سوخت آب اكسيژنه، طراحي مخازن سوخت در زير بدنه و حجم كوچك اين فضاپيما از جمله مزيت‌هاي برتر و خلاقانه در ساخت اين پديده مدرن به شمار مي‌روند. اساتيد دانشگاه AUtodesk امريكا طرح اين فضاپيما را رونمايي كردند. طبق محاسبات و پيش‌بيني‌هاي كارشناسان ناسا، فضاپيماي 1-MX در نيمكره جنوبي ماه و در اطراف محل آخرين مأموريت رباتيك امريكا در سال 1968 ميلادي فرود خواهد آمد.

article-2519278-19E66DE900000578-627_634x356کاوشگر ماه MX-1 در سال 2015 به ماه پرتاب می شود و علاوه بر حمل محموله و ارائه خدمات ماهواره‌ای، قادر به استخراج مواد معدنی عمق ماه نیز میباشد.

ماه پنجمين قمر طبيعي بزرگ در منظومه خورشيدي است كه قطري حدود سه هزار و 500 كيلومتر دارد. ماه جو ندارد و سطح آبله‌گون ‌آن براثر برخورد رگبارهاي شهاب‌سنگ‌هاي مختلف در فضاي كيهاني و در چندين ميليارد سال به وجود آمده است. خاك ماه تقريباً يكرنگ و در همه سطح آن خاكستري است. به‌رغم تصور برخي كارشناسان نجوم درباره پستي و بلندي‌هاي ماه و نحوه شكل‌گيري‌شان، اغلب حفره‌ها و پديده‌هاي كوهزايي تنها براثر برخورد شهاب‌سنگ‌هاي فوق سنگين بر سطح درخشان اين قمر زميني بوده‌اند.

مطالعه بیشتر:dailymail , spacenewsfeed

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.