بیگ بنگ: چشم انداز مادون قرمز هابل تصویری خیره کننده و جدید از سحابی رتیل ارائه داد. این سحابی در فاصله ای حدود 170000 سال نوری از ما در ابر ماژلانی بزرگ و در یک منطقه وسیع تولد ستاره ای جای دارد. هابل نشان داد که بیش از 800 هزار ستاره و پیش ستاره در درون سحابی جای دارد.

1549481_580407675380221_1905327932_n

این مشاهدات قسمتی از گنجینه کهکشان را مورد بررسی قرار داده و زمانی که این برنامه کامل شد یک کالوگ بزرگ از خواص ستاره ای به منجمان اجازه خواهد داد که طیف وسیعی از موضوعات مربوط به شکل گیری و تولد ستارگان را مورد بررسی قرار دهند. این نمای نزدیک مادون قرمز ستاره های تازه شکل گرفته سحابی رتیل را که گرد و غبار احاطه شده اند را نشان می دهد و تنها نور مادون قرمز قادر به عبور از آنهاست.

این سحابی حاوی خوشته های فوق العاده ستاره ای است و یک آزمایشگاه طبیعی برای مشاهده طوفان ها و تولد ستاره ها میباشد. هابل می تواند ستاره های منحصر به فرد و بسیاری از پیش ستاره های قرمز و غول های قرمز و ابر غول ها را تشریح کند که به ستاره شناسان تفسیر جدیدی از تولد و تکامل ستاره ها می دهد. موزائیک هابل از 438 ستاره جداگانه در محدوده 600 سال نوری تشکیل شده است.

ستاره شناسال می توانند مراحل تولد ستاره ها را با عبور از سراسر منطقه در زمان و مکان دنبال کنند. شکل گیری ستاره ها از دهها میلیون سال قبل در این سحابی آغاز شده است. در حالی که به محدوده خاصی از آن منحصر نمی شود و در عوض گاز کافی برای تولد ستاره ها وجود دارد و نمایشی از آینده شکل گیری ستارگان کوچک و ادغام با خوشه های بزرگ تر مشخص می باشد. سوالی که محققان امیدوارند پاسخ آن را بیابند این است که آیا ستاره های فوق سنگین در خوشه های ستاره ای بدنیا می آیند یا به تنهایی متولد می شوند. اولین نتایج از این تحقیقات در مجله نجوم منتشر شده است.

منبع: dailygalaxy

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.