بیگ بنگ: حقیقت در دنباله‌دار 67P اینگونه است. تصاویر متحرک خیره‌کننده‌ای که توسط فضاپیمای روزتا آژانس فضایی اروپا ثبت کرده، صحنه‌هایی حیرت‌آور از وضعیت سطح دنباله‌داری در حین پرواز در بیکران فضا ثبت کرده‌ است.

در واقع غبار و پرتوهای کیهانی وضعیتی آشفته را در این دنباله‌دار ایجاد کرده‌اند. این سری عکس‌های واقعی 510 میلیون کیلومتر دورتر از زمین توسط ماموریت روزتای آژانس فضایی اروپا ثبت شده‌اند. این عکس را فضاپیمای روزتا از ارتفاع ۱۰ کیلومتری دنباله‌دار گرفته است.

اين تصاوير متحرك براساس داده‌هاي فضاپيماي روزتا از رصدي كه در اول ژوئن 2016 انجام داده، ايجاد شده‌ است. به گفته محققان آنچه روزتا در قالب اين تصوير ثبت كرده برف نيست، دانشمندان مي‌گويند اين نماي برف مانند توسط ذرات غبار كيهاني در مسير برخورد با سطح دنباله‌دار ايجاد شده‌اند و اگر با دقت نگاه كنيد حتي مي‌توانيد ستارگان ِ صورت فلكي سگ بزرگ را نيز مشاهده كرد.

این عکس مربوط به تبخیر یخ‌های دنباله‌دار ۶۷P(چوریوموف-گراسیمنکو) است که در ٢١ مارس ٢٠١۵ توسط فضاپیمای روزتا گرفته شده است.

فضاپيماي روزتاي آژانس فضايي اروپا در ماه مارس 2004 سفر خود را به سمت دنباله‌دار 67P/چوريوموف-گراسيمنكو آغاز كرد و در نهايت در سال 2014 به مقصد رسيد و براي دو سال به مطالعه آن پرداخت و در نهايت در سال 2016 طي سقوطي كنترل شده خود را به سطح اين دنباله‌دار كوباند و به ماموریتش پایان داد.

سایت علمی بیگ بنگ / منابع بیشتر: .newscientist.com , cnet.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه